PDA

View Full Version : Ashdown niet populair genoeg?



De Teng
4 februari 2004, 20:19
Ik vraag me af of het merk wel populair is...

Is het de sound die mensen tegenstaat, niet heavy genoeg? Voor de shredders onder ons dus..etc... of het imago? Toch een nieuwkomertje, dus zal't wel niet zoveel soeps zijn. Merkentrouw of je juist niet aan iets onbekends willen wagen?

Wie weet het antwoord?

(Het lijkt nl. wel dat ik hem aan de straatstenen niet kwijt kan, die PM20 van me, terwijl het een superbakkie is... :roll: )

Bluppie
4 februari 2004, 20:21
ziet er niet uit :P

Soulflyhigh
4 februari 2004, 20:32
Mm ik zou die Fallen Angel wel eens een keertje willen proberen 8-)

maarten
4 februari 2004, 20:37
alles met een vu metertje erop is stoer 8-)


dus ook ashdown versterkers!

Swan
4 februari 2004, 20:49
beetje jammer dat t als NUmetal amp gepromoot wordt

jorrit
4 februari 2004, 23:14
jah! dat vond ik ook al, lijkt me best een vette versterker maar waarom nou een nu-metal sticker zelf opplakken? verkoopt dat in amerika beter? :???:

Bladerunner
5 februari 2004, 00:31
Hey De Teng,

kun je de sound(s) die je eruit haalt beschrijven?
Heb 'k tenminste een idee.

Bladerunner

Bladerunner
5 februari 2004, 00:31
Hey De Teng,

kun je de sound(s) die je eruit haalt beschrijven?
Heb 'k tenminste een idee.

Bladerunner

gerrekat
5 februari 2004, 09:30
heb nog niet veel goeds over die dingen gehoord, buiten dat ze goedkoop zijn!

De Teng
5 februari 2004, 09:41
Nou Gerrykat, dan heb je het gehoord van mensen die niet goed luisteren.

Clean is erg goed, klinkt helder, warm en kan zeker erg funky uit de hoek komen. Bvb voor 'Can't Stop' van de Peppers knalt ie echt lekker weg. Jazz akkoordjes is ook geen probleem, eigenlijk het beste clean wat ik tot nu toe gehoord heb.

Lead 1/2 is een goede leadsound, maar loeihard scheuren doet ie niet. (ENGL of zo) Niet dat het een overdrive is, maar het is niet een megabrute sound die je eruit haalt. Goede projectie van alle individuele tonen door dat klasse A verhaal, je hoort het echt!

Groet! Voor dit geld vind je niets beters.

De Teng
5 februari 2004, 09:41
:roll:

De Teng
5 februari 2004, 09:41
Lekker...die server

De Teng
5 februari 2004, 09:42
AARGHHH :evil:

Raffel
5 februari 2004, 10:16
echo echo echo

Johannes
5 februari 2004, 11:50
waarom doe je m weg als ie zo goed is???

Bladerunner
5 februari 2004, 12:02
Ha Johannes,

De Teng had inderdaad in dit topic niet gemeld waarom 'ie hem wegdeed.
Dit stond wel in z'n advertentie op Gitaarmarkt: hij houdt zich nu (voornamelijk) bezig met het basspelen, vandaar...
Sorry dat ik je voor ben, De Teng.

Bladerunner :wink:

Bladerunner
5 februari 2004, 12:03
Ha Johannes,

De Teng had inderdaad in dit topic niet gemeld waarom 'ie hem wegdeed.
Dit stond wel in z'n advertentie op Gitaarmarkt: hij houdt zich nu (voornamelijk) bezig met het basspelen, vandaar...
Sorry dat ik je voor ben, De Teng.

Bladerunner :wink:

De Teng
5 februari 2004, 13:19
De attendheid van Bladerunner gaat de pet te boven!

Maakt niet uit... idd... beetje irritant server ja. Vandaar die echo steeds. Krijg jij dan ook steeds een melding dat de post niet geplaatst kan worden en vervolgens staat ie er toch wel op?

Anway..idd dus... qua bassen, soms twijfel ik zelfs of ik mijn gitaar ga weg doen. G&L Legacy.. maar aangezien ik daar flink voor krom heb gelegen tijdens mijn VWO tijd, zie ik er misschien wel vanaf.

IK WIL GEWOON GELD :D

maylingjv
6 februari 2004, 13:10
ik heb hem ook gehad,tis echt een magnifiek bakje hoor,vergelijkbaar met fenders en voxen van 1500euro (kwa klankkwaliteit he),maar het heeft natuurlijk niet zo'n naambekendheid,ik heb hem weggedaan omdat ik een koch multitone gekocht heb die is toch wel net iets beter :wink:

gerrekat
9 februari 2004, 13:10
Nou Gerrykat, dan heb je het gehoord van mensen die niet goed luisteren.

Clean is erg goed, klinkt helder, warm en kan zeker erg funky uit de hoek komen. Bvb voor 'Can't Stop' van de Peppers knalt ie echt lekker weg. Jazz akkoordjes is ook geen probleem, eigenlijk het beste clean wat ik tot nu toe gehoord heb.

Lead 1/2 is een goede leadsound, maar loeihard scheuren doet ie niet. (ENGL of zo) Niet dat het een overdrive is, maar het is niet een megabrute sound die je eruit haalt. Goede projectie van alle individuele tonen door dat klasse A verhaal, je hoort het echt!

Groet! Voor dit geld vind je niets beters.




hebben we het nu over de Fallen Angel...dat ding heb ik zelf ook gespeeld vond het 3 keer niets ik zweer dat ik een beter hgeluid haalde uit een Peavey XXL (SS)!

Volgens mij is de fallen angel ook geen klasse A amp maar gewoon A/B

marc_o
9 februari 2004, 14:07
nee, een klein 20 watt versterkertje, de paecemaker.
Ik weet niet wat het ding nieuw kost, maar blij maakt ie me niet in ieder geval.
Uiteraard een smaakverhaal, maar de vergelijking met 1500 euroamps is werkelijk onzinnig....heb 3 versterkers in het segment ver boven de 1500 euro, zet 'm er maar naast, maar daar gaat het helemaal niet om. Als je een klein oefenversterkertje voor thuis zoekt, is ie wel weer leuker dan een valvestate natuurlijk, en een heel stuk veelzijdiger.
De acoustische versterkers zijn zonder meer ereg goed, evenals de basversterkers.

basswasp
9 februari 2004, 16:43
Ook op gitaargebied heb ik een voorkeur voor ontzettend clean en dat geluid kreeg ik niet uit de Ashdown (Pacemaker of hoe heten die combo's). Er zit altijd zo'n randje aan, iets wat inderdaad wel iets wegheeft van Can't Stop.
Fender gaat wel clean :)

Mr.Bluesbreaker
9 februari 2004, 17:07
Pacemaker :-D
Nee ik denk niet dat je een type versterker goed verkoopt als ie zo zou heten. (muggeziftmodus)

maylingjv
9 februari 2004, 18:58
marc heb je dit versterkertje al kunnen vergelijken met je versterkers,ik vind een fender twin kan er helemaal niet tegenop,en de vox ac 15 is bijlange niet zo veelzijdig,wat wel waar is: het is een klein 20 wattertje en de bediening voelt niet zo proffesioneel aan,maar kwa klankkwaliteit vind ik het echt op en top,mischien is het dan toch wel een kwestie van smaak maar ik vindt de peacemaker doet er zeker niet voor onder,

marc_o
10 februari 2004, 10:12
Ik heb ze geprobeerd, maar niet naast mijn versterkers, nee, maar dat is ook geen vergelijk. Ik kan je zo wel vertellen dat ie verbleekt naast mijn Rivera Fandango, Engl Sovereign en Fender Prosonic-amp.
Dat geeft ook helemaal niet natuurlijk, het kleinood kost zeer weinig en in dat opzicht is ie prima natuurlijk.
Ik vind 'm zeer goedkoop qua feel en constructie.
Uiteindelijk is het ook een smaakverhaal....dat is logisch.

Ik zou zeggen...koop 'm, dan ben jij blij en de Teng ook....toch?

De Teng
10 februari 2004, 11:49
Kutserver... och heden... hij doet het ook nog!

Marc... das zeker dé oplossing ;)

Ik zou toch nog wel eens willen zien om de versterkers naast elkaar te zetten. Ik ben dan zeer benieuwd wat je er op dat moment van vindt. 't Is juist geen vergelijk om aan te nemen dat de ene beter is dan de andere, totdat je hem hebt gehoord. Onderschat deze vriend niet!

Constructie matig? Hij is licht... dat is waar, maar dat heeft vooral met het gewicht van de componenten te maken... volgens mij is dit nogal onderhevig aan subjectiviteit.

De Teng
10 februari 2004, 11:54
Pacemaker :-D
Nee ik denk niet dat je een type versterker goed verkoopt als ie zo zou heten. (muggeziftmodus)

Peacemaker heet ie ... heel wat beter ;)

Met wel zeer hot VU metertje.. :D