PDA

View Full Version : STRATOCASTER: Help! mijn strat is extreem vals als ik een sn



GerjandH
18 februari 2002, 21:43
Sinds ik nieuwe snaren heb gezet op mijn SRV-signature is de brug extra gevoelig geworden voor snaaropdrukken. Wanneer ik dat namelijk doe, trekt ie de brug ver mee terug waardoor de andere 5 snaren extreem laag gaan zitten. Voorheen was dit nog niet zo. Komt dit doordat ik wellicht mijn snaren er verkeerd op zet, of dat er teveel spanning van de gitaar af ging tijdens het wisselen? Ik haal er 2 snaren per keer af en dan zet ik er twee nieuwe op. Mijn andere strat heb ik de brug al vast gezet met een extra veer, alleen dan kun je vrij weinig meer met de tremolo.. en dat wil ik juist mijn SRV niet aandoen..
Zijn er meer mensen die deze problemen hebben bij strats? en zo ja wat kan ik er aan doen??
graag suggesties, ik betaal veel geld voor mijn hobby en wil het graag goed hebben, bij mijn Squier is het zelfs beter.

GerjandH
18 februari 2002, 21:44
Ohja alvast bedankt

sebass
18 februari 2002, 22:04
welke dikte van snaren. Als je er 0.13 op zet is het niet helemaal vreemd (en je garantie is weg :wink: )

GerjandH
18 februari 2002, 22:34
Er zit 0.10 op

SteavisSmokin
18 februari 2002, 22:50
Je hebt er waarschijnlijk een dikkere set snaren op gezet dan dat er op zat. De enige oplossing is de veren wat strakker te zetten of er nog een veer bij te zetten. De tremelo wordt dat wel zwaarder om te gebruiken maar daar moet je gewoon effe aan wennen.
Als je nieuwe snaren op je gitaar zet trek dan iedere snaar altijd even iets van 1,5 cm. van het fretboard vandaan om de meeste rek eruit te halen, dat voorkomt onstemming.

GerjandH
19 februari 2002, 16:52
Nee ik had er hiervoor ook al 0.10 op zitten, maar hoe kan het dan dat het opeens veel extremer is? mijn (oude) squier is zelfs veel beter, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, dan mag je zoiets toch ook verwachten van een signature Fender? En mijn andere strat met 4 veren is de tremolo onbruikbaar geworden, maar dat wil ik juist niet.Zitten soms de veren op een verkeerde manier erin?

GerjandH
19 februari 2002, 16:54
Ohja ik weet wel dat je de snaren moet rekken en dat doe ik altijd, maar aan het ontstemmen daar ligt het niet aan

GerjandH
19 februari 2002, 16:55
Ohja ik weet wel dat je de snaren moet rekken en dat doe ik altijd, maar aan het ontstemmen daar ligt het niet aan, de brug wordt alleen meegetrokken waardoor alleen bij een bend de andere 5 lager zitten, daardoor klinkt het nergens naar als je bijv. een lekkere SRV lick doet, snap je wat ik bedoel?

SteavisSmokin
19 februari 2002, 18:04
Yep ik snap wat je bedoeld, het kan alleen met de veren te maken hebben. Check of er misschien een veer is losgesprongen na het verwisselen van snaren en ga anders even bij de muziekwinkel langs, zo via internet is het lastig te zeggen wat het probleem precies is als het niet aan de veren ligt.
Steven

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-02-19 18:05 ]</font>

GerjandH
19 februari 2002, 23:05
misschien wel verstandig.. thnx
greetz

sebass
19 februari 2002, 23:37
Ik denk ook inderdaad dat er een veer overrekt is of iets in die geest. Probeer andere veren waarbij de tremelo precies in een middenstand staat zonder dat hij bij het benden ontstemt. Probeer hem ook nog eens te balanceren misschien helpt dat. Gewoon even een schroeverdraaier erbij pakken en het proberen. Kost niets en kan weinig misgaan toch.

sebass
19 februari 2002, 23:40
ik weet niet precies hoe de veren in jouw gitaar zitten de enige strat gitaar die ik heb is een probe, vraag verder maar niets. Maar ik was ook altijd bezig met die veertjes. je kan ze ook schuiner zetten zodat ze iets meer uitrekken en dus meer tegengestelde kracht uitoefenen maar wel minder dan een hele veer erbij waarmee je de brug helemaal op de body trekt. probeer maar eens.

philbee
20 februari 2002, 20:38
Vreemd probleem zo ineens Gerjan, is t al opgelost?
Kweet wel dat nieuwe snaren behoorlijk ontstemmen maar na een half uur spelen moet dat toch zeker verholpen zijn. Hoor graag hoe t verder gaat.

Ik denk inderdaad dat er spanning heeft gezeten op de tremolo en de veren iets aangedraaid moeten worden. Je kunt het allicht proberen.

Als het je het echt niet meer weet zou ik eens een nieuwe setje snaren proberen.

GerjandH
20 februari 2002, 20:49
Nee nouja ik had het ook al op mijn standaard Strat en na zoveel nieuwe snaren was het nog niet goed, en bij de muziekwinkel adviseerden ze een extra veer, maarja er zal toch een tussenweg moeten zijn? lijkt me raar dat je moet kiezen uit of een losse trem die gevoelig is of een vaste trem waar je niks meer mee kunt, toch?

GerjandH
20 februari 2002, 20:50
Ja mijn snaren ontstemmen niet, ze blijven wel goed getuned, het is alleen wanneer ik een bend doe, dan gaat de tremolo blijkbaar zo ver mee dat het verschil duidelijk te horen is, maar wanneer ik de bend eindig is ie weer normaal.

SteavisSmokin
20 februari 2002, 21:12
Tsjah, het is een compromis dat je moet stellen he. Maar waarom heb je zo'n hekel aan een extra veer? Beetje kracht heb je toch wel? :smile: Da's het enige waar het aan kan liggen, niet genoeg spanning op het tremelo block. het is alleen gek dat het met je vorige set snaren niet zo was...
Steven

GerjandH
20 februari 2002, 21:38
ja ik heb wel genoeg kracht alleen je kunt niet even met je palm op de tremolo drukken

sebass
21 februari 2002, 09:27
Heb je al gebrobeert om eev veer schuin te zetten? dat is de tussenweg, omdat die schuiner staat en verder uitrekt oefent hij meer kracht uit op de tremelo maar het verschilt minder dan een hele nieuwe veer.

GerjandH
21 februari 2002, 12:22
Die uit mijn SRV staan er al 2 schuin
zegmaar zo: /|\

dirkw83
21 februari 2002, 12:25
:smile:

Valvestate
22 februari 2002, 11:35
By the way...hoeveel Euro kost zo'n SRV Strat tegenwoordig?

PeArLjAm
22 februari 2002, 11:56
Zo rond de 1750 euro ofzow??

alhambra
22 februari 2002, 12:13
Shit zeg zoveel geld betalen en dan nog problemen hebben ook, ik heb het al vaker gezegd je betaald de helf van het geld alleen al voor het merk en niet voor kwaliteit.

GerjandH
22 februari 2002, 13:27
khad em tweede hands voor 1100 by the way, het is een prachtgitaar echt super top alleen dat is het enige

sash
2 maart 2002, 14:37
Ik heb op mijn strat 0.13-0.56 zitten. Extreem dik dus. Toen ik ze erop zette stond m'n brug bijna verticaal, want er zaten maar twee veren in. Hierna waren ze zo opgerekt dat het met 0.10 geeneens goed ging. Toen heb ik er gewoon vier nieuwe veren ingezet. Als je niet weet hoe dit gaat moet je me maar ff mailen, dan leg ik het uit.