PDA

View Full Version : Sammick Basgitaar = Nix?



Gertjuh!!
18 februari 2002, 21:00
FF een vraagje..een vriend van mij wil een basgitaar gaan kopen, nu had hij een sammick basgitaar voor ongeveer E200 gezien.

Ik speel zelf gitaar, daar is sammick meestal nie veel bijzonders, maar ik weet niet hoe het bij bas zit?

de Vollyballende Bassist
19 februari 2002, 03:04
Eh... ik heb een 2de handse Samick gekocht, maar ik ben ook maar een beginner.. en hij/zij klinkt best wel okay hoor, alleen weet ik niet van welke serie die komt. Ik had de mijne inclusief nieuwe versterker en aanbehoren voor iets meer dan €300,00

Maar Samick is volgens mij nie echt super, maar voor een beginner kan het best okay zijn (maar nogmaals, ik weet niet echt veel)...misschien dat er anderen erover kunnen meepraten/mij kunnen corrigeren?

Maar waar zit je vriend? Hij kan anders wel evt. eens een keertje bij mij langskomen hoor om te kijken/spelen/luisteren/voelen :grin:

frenske
20 februari 2002, 18:13
Ga naar http://www.harmony-central.com en je komt er achter hoe de wereld over jouw (bas)-gitaar denkt! En dan weet je of het wel waard is. Ik heb een Fender Squier Jazz Bas voor 175 euro en ik ben te vreden, ten minste als ook beginner zijnde. Vaak wordt er in dit forum beweert dat je maar eens op moet gaan spelen en luisteren en voelen of de bas jouw wel ligt. BULL SHIT, het is geen vrouw, hoewel sommige gitaristen dat wel beweren. Voor de eerst keer in bed met een vrouw wist je ook niet hoe het voelde en wat voor geluid ze maakte.

wannabefieldy
27 februari 2003, 13:57
shit.........
samick is 3 keer nix voor bas,
ik ben er ook mee begonnen,
en ik was hem na 2 maanden al spuugzat,
dus hebbik maar een ibanez gekocht :smile:

Ruud
27 februari 2003, 15:46
Euh, kijk wel uit bij harmony-central, de reviews over al dat spul zijn over het algemeen allemaal positief, er zijn niet veel mensen die hun eigen apparatuur een laag cijfer geven....

bassopotmus
27 februari 2003, 16:21
Op 2002-02-20 17:13, schreef frenske:
Ga naar http://www.harmony-central.com en je komt er achter hoe de wereld over jouw (bas)-gitaar denkt! En dan weet je of het wel waard is. Ik heb een Fender Squier Jazz Bas voor 175 euro en ik ben te vreden, ten minste als ook beginner zijnde. Vaak wordt er in dit forum beweert dat je maar eens op moet gaan spelen en luisteren en voelen of de bas jouw wel ligt. BULL SHIT, het is geen vrouw, hoewel sommige gitaristen dat wel beweren. Voor de eerst keer in bed met een vrouw wist je ook niet hoe het voelde en wat voor geluid ze maakte.

Sorry hier ben ik zo erg NIET mee eens...
Luister zoek eens de Ibanez GSR200 op, zeggen ze dat tie goed is en lekker ind e handjes ligt, nou ik heb em gehad en was 3xkut. LEt op voor mij, voor iemand anders kan hij echt goed liggen en klinken, dat kan. Instrumenten zijn echt persoonlijke items die je MOET hebben geprobeerd voor je er een aanschaft.
Sorry maar ik koop niet blind een bas of wat als ik alleen een internet recentie heb gelezen...

bj
27 februari 2003, 16:47
Ik heb laatst een Jazz bass kopie van Samick gekocht voor EUR300 en dat is best een leuk dingetje. Kwaliteit en afwerking zijn best goed.

MxPx_Jos
27 februari 2003, 21:16
ehm, ik heb dan geen basgitaar van Samick, maar wel een klein versterkertje en die doet het perfect. Geen problemen mee dus dat gedeelte heeft Samick wel in orde.

Laus
27 februari 2003, 22:02
Samick is vooral een low-budget merk. En voor dat low-budget leveren ze wel kwaliteit. werken doet het iig altijd wel.

ze hebben ook duurdere lijnen. en die zijn zeker goed.

de Samicks waar ik ervaring mee heb klonken en speelden vaak beter dan andere low-budet dingen als wat van die huismerken.

Shay
5 maart 2003, 02:10
Ik heb een 5 sn. Samick bas gehaald (gister) en dat ding is gewoon fokking bruut!! Houtnerf see-thru, strakke actie .. finish was meer dan ok .. actieve bas, goude hardware, parelmoer inlay en hij klinkt superfokking zwaar in de B .. en dat voor 350 euro .. dat vind ik een goeie deal hoor .. onze bassist speelt op 6sn. sammick en dat ding is ook goed.. mijn voorkeur gaat toch uit naar Yamaha en Tobias basgitaren .. maar goed, smaak verschilt!!

vanafvandaag
24 maart 2003, 15:48
Ik heb ook een Samick bas (Artist Series), was mijn eerste, en ik wil hem nooit weer kwijt. Speelt lekker, klinkt best goed (voor dat geld)

Natuurlijk, het is geen Fender Precision uit 1967 ofzo, maar voor mensen met een klein budget een ideale oplossing. Ik heb er toen lang over gedaan om een te vinden die in mijn toen beperkte budget paste, maar die van Samick was vele malen beter dan de rest van de basgitaren in die klasse.

Overigens zijn nu ook de Stagg basgitaren een aanrader. Voor 200 Euro heb je tegenwoordig een erg leuke bas.

GSumner
24 maart 2003, 16:24
Persoonlijk zou ik eerder in de winkel een nieuwe beginnersbas kopen (bv. OLP of Cort).

Mijn ervaring met een goedkopere Sammick is dat hier geen lekker donker basgeluid uit te krijgen is.

bassopotmus
24 maart 2003, 18:01
Op 2003-03-05 01:10, schreef Shay:
Ik heb een 5 sn. Samick bas gehaald (gister) en dat ding is gewoon fokking bruut!! Houtnerf see-thru, strakke actie .. finish was meer dan ok .. actieve bas, goude hardware, parelmoer inlay en hij klinkt superfokking zwaar in de B .. en dat voor 350 euro .. dat vind ik een goeie deal hoor .. onze bassist speelt op 6sn. sammick en dat ding is ook goed.. mijn voorkeur gaat toch uit naar Yamaha en Tobias basgitaren .. maar goed, smaak verschilt!!


Picture!!!!! en ik ben ook best voor cheapo bassen, mits je ze upgrade, dan kan je voor het totaal bedrag , nogsteeds een vette axe hebben

Shay
24 maart 2003, 19:18
Ok, ik zal een filmpje maken van 8 sec ofzo van de bas

Shay
24 maart 2003, 19:34
Heb em gevonden op een site

ik heb alleen een donkergroene!

ik heb er 350 euro voor betaald .. en hij klinkt echt goed .. is niet de eerste bas die ik hoor of op heb gespeeld!!

http://samick.co.kr/samick998/englishhtml/products/sam_gitr/eg/sakb5-669c.htm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shay op 2003-03-24 18:35 ]</font>