PDA

View Full Version : Pendaaltjes



EmgMaster
18 februari 2002, 17:02
Ik ben op zoek naar een paar pendaaltjes, maar nou weet ik eigenlijk niet wat goeie zijn. Ik speel vooral rock en metal. Hebben jullie goede ervaringen??


thanx

sleep_to_saturate
18 februari 2002, 17:14
Ik neem aan dat je pedaaltjes bedoelt. Of je moet je intensief met pendelen bezig houden maar dat denk ik niet. :smile:
Ik heb zelf de Boss od2 en de boss ps2.
Een Boss overdrive pedaaltje is eigenlijk het begin als je je met rock enzo bezig houdt. Die Boss od2 bevalt mij prima in ieder geval.
De phaser, die tweede zou ik je niet zo 1 2 3 aanraden, hij is vrij moeilijk te controleren qua volumesterkte en feedback enzo.

Lacrymosa
18 februari 2002, 18:34
Koop een GT-6 of een GnetX, ben je van al het gezeik af

cheers

sebass
18 februari 2002, 19:23
t.c. electronics g-force nemen met midi pedaal :wink:

anoniem
18 februari 2002, 21:53
neem de zoom 510 geweldige overdrive en distortion

sebass
18 februari 2002, 22:00
Wil je je gitaar super vervormen neem dan een zoom ik had de gfx-707. Wel grappig hoor, moest er soms alleen een schop tegen geven voordat hij het deed. Ik heb nu de korg ax1500g ook leuk kun je mooie geluiden uithalen, moet ze wel zelf tweaken de fb geluiden vind ik nix.

Trouwens die g-force was een grapje tenzij je geld over hebt.

sleep_to_saturate
19 februari 2002, 09:22
Het is misschien wel een idee om eerst een goedkoop multieffectenbakje te kopen om een beetje aan te klooien en te kijken wat je coole effecten vind.

Mark Esseling
22 februari 2002, 13:34
Ik heb zelf een metalzone van Boss...best grappig...niks geweldigs...

En een Boss ME-8 multi-effecten bak....

Ik vind hem persoonlijk erg goed...goeie effecten maar helaas maak ik er bijna nooit gebruik van...eigenlijk alleen de delay

Wil iemand em overnemen van mij ? :smile:

Bruvtilov
22 februari 2002, 14:28
Hoe lager de sociale klasse, hoe eerder men pendaal i.p.v. PEdaal zegt. Voortaan toch eens wat beter opletten bij die ene les Nederlands per week dyslect!

poeyerke
22 februari 2002, 14:46
Op 2002-02-22 14:28, schreef Bruvtilov:
Hoe lager de sociale klasse, hoe eerder men pendaal i.p.v. PEdaal zegt. Voortaan toch eens wat beter opletten bij die ene les Nederlands per week dyslect!


Nou nou, lekker beledigend ben jij zeg.
Een beetje meer respect voor je medemens mag wel hoor... niet iedereen spreekt en schrijft perfect Nederlands, uuhhm herstel (VRIJWEL) NIEMAND schrijft en spreekt perfect Nederlands.

Wie ben jij overigens om te bepalen uit welke sociale klasse iemand komt? Omdat iemand uit een hogere sociale klasse zou komen is die persoon meteen beter in talen? Bullshit!!
Er zijn genoeg mensen die vroeger NIET de mogelijkheden en/of kans gehad hebben op een goede opleiding, dat wil niet zeggen dat zij dom zijn!

Sorry, hoor maar aan dit soort reacties heb ik echt een bloedhekel.

Overigens is dyslexie een LEESstoornis, dat betekent dus niet dat je automatisch niet goed unt schrijven. Het betekent dat je bepaalde woorden gewoon niet kunt herkennen.
Ook hoef je iemand niet te beledigen als die persoon echt dyslexie heeft, dat is een afwijking waar jezelf niets aan kunt doen!

Erg zielig zo'n reactie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2002-02-22 14:53 ]</font>

gitaar guus
22 februari 2002, 21:32
Goed, bij die laatste sluit ik mij volledig aan. Ik hou er niet van om te grappen met dat soort dingen, erg flauw ook via zon forum. Ik vind dat daar iest aan gedaan moet worden.

Goed, ik speel zelf aan een tijdje op een (2e hands) Zoom 505, ik vind hem lekker spelen en best veelzijdig. Deze word echter, geloof ik, niet meer gemaakt maar zn oudere broertjes en zusje zijn ook erg goed. Let er op dat een pe(n)daal tegen een stootje kan, en dat ie niet na de eerste 'trap'kaduuk gaat

Funk is tha word!
GG

Reindah
23 februari 2002, 10:14
Ga naar Staffhorst in Utrecht, daar kan je alle boss pedaaltje proberen, en verder.....ga zelf eens luisteren naar andere pedalen. Het heeft geen zin om aan mensen die je niet kent te vragen wat ze goed vinden, dat moet je uitzoeken.

Reinder

ekkerman
23 februari 2002, 14:23
ben het helemaal mer poeyerke eens ; dit soort reacties kunnen we helemaal niets mee en trouwens de beste gitaristen kwamen uit de z g lagere klasse !!!
ik zou een gt3 of gt5 kopen die tweede hands voor interresante prijzen weggaan daar zit alles in en ze klinken als je een beetje hebt geleerd er mee om te gaan echt fantasties ik zou willen zeggen ;
BOSS RULES !!
voor thuis op de bank zou ik en simpele pandorra ( korg ) willen adviseren , mooi koptelefoontje in en daar kun je ook nog eens de t v of een c d speler op aan sluiten en lekker mee jammen en die dingen kosten rond de 75 euro geloof ik ( zeker die eerste serie )

EmgMaster
23 februari 2002, 15:28
Ik weet ook heus wel dat het PEdaal is, en ik doe HAVO(niet dat dat veel zegt) dus ik zal niet te snel zeuren met je sociale gezeik

Neophyte
23 februari 2002, 17:51
Hoi
Les 1: het is PEDAALTJES
en niet peNdaaltjes, maar goed, daar gaat het niet om.

zoom 510 is idd erg leuk, xpeel zelf 505, dan kun je nog meer effecten erbij doen
(veel metallers gebruiken chorus, hoe gek het ook klinkt...)

Nocki
23 februari 2002, 21:28
onder syslexie kan ook de vorm vallen die te maken heeft met niet kunnen schrijven
ik heb een rocktron chameleon 2000 die i leuk en heeft een aardige scheur. kopen???

nocki

Jeroen_SRV-fan
23 februari 2002, 21:33
ik zou voor de boss metalzone gaan

poeyerke
24 februari 2002, 02:57
b

Op 2002-02-23 17:51, schreef Neophyte:
Hoi
Les 1: het is PEDAALTJES
en niet peNdaaltjes, maar goed, daar gaat het niet om.


Les 2: verbeter de wereld, begin bij uzelf!

Het gaat hier niet om spel fouten maar om pedalen, dat weten we allemaal, en het is niet nodig iedereen op zijn type fouten te wijzen..... erg irritant.

EmgMaster
24 februari 2002, 11:29
Juist!
:grin:isco:

ekkerman
24 februari 2002, 15:46
dur zitten ook zoveel knoppies op zo'n keyboard ,je zit er zo naast ook !!

Cram
28 februari 2002, 18:41
Je zou kunnen wachten op de nieuwe DIGITECH pedaaltjes, ze komen volgende maand uit...City Music in Alphen aan de Rijn, kan je er info over geven :http://www.citymusic.nl/. Bij City Music kan je ook voorgelicht worden over DOD pedaaltjes, Succes ermee!

Johnsea
2 maart 2002, 19:58
Bruvtilov of wat voor naam hier echt achterschuilt. Jouw profiel lijkt nergens op. Hou je vervelende opmerkingen voor je. Ga lekker naar een site uit Rusland. Uit jou gegevens te zien ben jij een Russian lover. Daar zijn ze misschien WEL gediend van dat soort opmerkingen. Erg "flink" om je Emailadres er niet bij te zetten.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johnsea op 2002-03-02 20:06 ]</font>

Johnsea
2 maart 2002, 20:05
Neem een Boss GT3 5 of 6. Twwede hands worden de 3 en de 5 voor xo'n 300-350 euro aangeboden. Ze zijn erg goed.