PDA

View Full Version : Gitaarbehandelingen



Moonchild
18 februari 2002, 17:56
Ik heb me nooit echt bezig gehouden met dit onderwerp omdat ik eigenlijk alleenmaar speelde op de electrische gitaar van me broer (ik speelde zelf bas namelijk) maar nu ik die jem gekocht heb, ben ik wel geinteresseerd geraakt, misschien kan ik er nog een betere gitaar van maken :grin:
Wat voor behandelingen kan je gitaar allemaal ondergaan, zoals refretten etc.?
en wat moeten die behandelingen kosten?

Moonchild
18 februari 2002, 17:56
Oja ik had laatst hier ook iets gelezen over het vlakschuren van je hals?

JV
18 februari 2002, 18:07
het meeste effect zal waarschijnlijk hebben:
-de lo-trs vervangen door een lo-pro edge, hiervoor moet wel een deel uit je body gehakt worden, maar dit kan prima, een beetje professional ken dit wel
- de pickups vervangen, ik moet dit ook nog doen op men jem, maar me knaken zijn op
- refretten hoeft denk ik niet, hij is zo genoeg bespeelbaar, speelt naar mijn mening heerlijk (aangenomen dat het dezelfde hals is als ik heb)
- je zou nog kunnen denken aan een grafieten topkam/brugzadels, dit scheelt wrijving, je krijgt een langere snaarduurbaarheid en je gitaar is beter te stemmen

er zijn nog zoveel dingen die je kunt doen, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je je gitaar niet verkloot, plus dat als je die lo-trs in een edge verandert dat je ff moet kijken of je garantie dan niet verloopt, zou zonde zijn dat als de ombouwer hem verbaggerd dat je geen geld terug krijgt