PDA

View Full Version : Hoeveel zou ik hier voor kunnen vragen?



Berten
4 februari 2004, 09:45
Ik denk eraan om mijn bas te verkopen.
Het is een basscollection SB305 5snaar, 4jaar oud en in onberispelijke staat!
Ik vraag me gewoon af hoeveel ik er nog voor zou kunnen krijgen?

Fotootjes zijn te zien op de site van mijn groep (http://www.welterweight.yucom.be).

AllodoX
4 februari 2004, 10:10
Hoeveel heeft ie nieuw gekost ?

Berten
4 februari 2004, 10:16
Ik weet het niet goed meer. Ik heb hem gekocht in de key, en ik heb eens de 'oude' brochures van keymusic opgezocht en daar stond een SB305 in aan ongeveer 900 euro (omgerekend).

Surferboy
4 februari 2004, 10:22
Ik gok zo'n 500 euro max.........

frenske
4 februari 2004, 18:13
Ik ben bang dat er weinig vraag is naar Bascollection's basses, ik ben bang dat je maximaal 400 euro voor krijgt!

AllodoX
5 februari 2004, 10:04
Eigenlijk wel jammer dat Basscollection niet zo populair is.. zijn hele goede bassjes. Als de nieuwprijs 900 was, moet je rekenen op maximaal 600 euro ( 2/3e ).

Berten
5 februari 2004, 11:59
Tja, ik weet nog niet of ik hem ga verkopen. Ik zou graag een MTD kingston kopen (de nieuwe, met actieve electronika), maar het zou kunnen dat ik die basscollection houdt!
Het zijn goeie basjes, ze spelen heel goed (19mm stringspacing aan de brug bij de 5snaar, niet zo'n smalle stringspacing als de meeste bassen zoals ibanez!), maar er zijn wel veel mooiere basjes.
En de klank is nogal steriel! Niet echt een goeie knorrende rocksound, en dat is hetgeen waarnaar ik op zoek ben! Geslapt klinkt die natuurlijk wel goed, maar komt niet echt door de mix.

Surferboy
5 februari 2004, 15:50
Hmmm....vreemd...Berten....je staat op 0 posts :-? :???:

Berten
5 februari 2004, 16:27
Hmmm....vreemd...Berten....je staat op 0 posts :-? :???:

Tja, ik heb de indruk dat het forum niet voor 100% werkt. Ik had een aantal dingen meer dan 1 keer gepost, en die heb ik dan maar terug verwijderd (zoals het hoort natuurlijk, altijd je afval opruimen :D ).
En daar is iets misgelopen........

frenske
5 februari 2004, 17:58
Altijd je sporen verwijderen!

Ik kan je zeker de Kingston aanraden. Ik weet niet hoe de actieve klinkt, maar ik ben er zeer te vreden over. De 4-snarig speelt ontzettend soepel en is een ontzettende welter gewicht, maar klinkt minstens net zo zwaar. Als ik jouw was zou ik je 5-snarige Basscollcection houden en 'n 4 snarige MTD kopen!

frenske
5 februari 2004, 17:58
Altijd je sporen verwijderen!

Ik kan je zeker de Kingston aanraden. Ik weet niet hoe de actieve klinkt, maar ik ben er zeer te vreden over. De 4-snarig speelt ontzettend soepel en is een ontzettende welter gewicht, maar klinkt minstens net zo zwaar. Als ik jouw was zou ik je 5-snarige Basscollcection houden en 'n 4 snarige MTD kopen!

Berten
5 februari 2004, 18:14
Altijd je sporen verwijderen!

Ik kan je zeker de Kingston aanraden. Ik weet niet hoe de actieve klinkt, maar ik ben er zeer te vreden over. De 4-snarig speelt ontzettend soepel en is een ontzettende welter gewicht, maar klinkt minstens net zo zwaar. Als ik jouw was zou ik je 5-snarige Basscollcection houden en 'n 4 snarige MTD kopen!


Weltergewicht?? Tiens, da is den groepsnaam van mijn groepje (www.welterweight.yucom.be), ik kan dus niet anders dan een kingston kopen zeker :-D :-D ??
En als ik een kingston koop, dan is het ne 5string hoor! Lang leve de lage B!
Ik zou natuurlijk heel graag mijn basscollection houden en een kingston erbij kopen, want het zijn twee verschillende beestjes: basscollection voor slap en 'cleane' sound, en de kingston voor de 'dirty rocksound'. Tja, we zullen wel zien, tis trouwens nog even wachten voor de actieve kingstons uitkomen. Ze zijn nog maar pas voorgesteld op de winterNAMM!

frenske
6 februari 2004, 14:46
Wel, na een gedegen onderzoek moet ik je helaas teleurstellen. Ik zag een review van een mede-Belg over een nieuwe SB305 en hij had er 650 euro voor betaald.
Wat mij heel redelijk klinkt voor een Bass Collection. Of je bent behoorlijk afgezet of je hebt je rekensommetje niet goed.

John P
6 februari 2004, 21:35
Ik zou 'm niet verkopen. Je krijgt er altijd spijt van later; dan realiseer je je pas de goede kwaliteiten van zo'n ding. Nu ben je er aan gewend en wil je iets nieuws en anders, zoals iedere muzikant na verloop van tijd. Ik heb nu een dure bas en die klinkt op zijn manier schitterend, maar soms haal ik mijn oude Tokai precision uit zijn koffer en dan vind ik dat ding weer heerlijk primitief houterig klinken en speel ik er weer een tijd op. Lekker om meerdere gitaren te hebben en te kunnen afwisselen! Er is niet een bas DE bas.

John P
6 februari 2004, 21:35
Ik zou 'm niet verkopen. Je krijgt er altijd spijt van later; dan realiseer je je pas de goede kwaliteiten van zo'n ding. Nu ben je er aan gewend en wil je iets nieuws en anders, zoals iedere muzikant na verloop van tijd. Ik heb nu een dure bas en die klinkt op zijn manier schitterend, maar soms haal ik mijn oude Tokai precision uit zijn koffer en dan vind ik dat ding weer heerlijk primitief houterig klinken en speel ik er weer een tijd op. Lekker om meerdere gitaren te hebben en te kunnen afwisselen! Er is niet een bas DE bas.

Berten
7 februari 2004, 19:01
Wel, na een gedegen onderzoek moet ik je helaas teleurstellen. Ik zag een review van een mede-Belg over een nieuwe SB305 en hij had er 650 euro voor betaald.
Wat mij heel redelijk klinkt voor een Bass Collection. Of je bent behoorlijk afgezet of je hebt je rekensommetje niet goed.


Ik heb eens gekeken. Ik heb in de tijd ongeveer een 700 euro betaald. Een jaar later was die bas al heel wat duurder! En dus na een jaar of 2 koste hij al 900 euro nieuw!

frenske
9 februari 2004, 11:58
Wel, na een gedegen onderzoek moet ik je helaas teleurstellen. Ik zag een review van een mede-Belg over een nieuwe SB305 en hij had er 650 euro voor betaald.
Wat mij heel redelijk klinkt voor een Bass Collection. Of je bent behoorlijk afgezet of je hebt je rekensommetje niet goed.


Ik heb eens gekeken. Ik heb in de tijd ongeveer een 700 euro betaald. Een jaar later was die bas al heel wat duurder! En dus na een jaar of 2 koste hij al 900 euro nieuw!

Dat pas inflatie! :roll: