PDA

View Full Version : ME50



-robbert-
4 februari 2004, 01:04
Heeft de ME50 een schakeltijd?

Speeddemon
4 februari 2004, 02:26
is de paus katholiek?

regent t vaak in Nederland?

zou je Denise Richards bij d'r tieten grijpen als t mocht?

:roll:

-robbert-
4 februari 2004, 11:36
ja

Speeddemon
4 februari 2004, 12:11
Wat ik me heb laten vertellen is dat de enige unit zonder schakeltijd (of tenminste verwaarloosbaar/niet hoor) de Digitech GS2120 is, aangezien die gebruik maakt van patch-morphing, waarbij de ene patch in de andere overloopt.

Zoom heeft dat trouwens soms ook op z'n delays van multi-fx; seamless patchchange noemen ze dat.

-robbert-
5 februari 2004, 00:14
ow ok, maar ik bedoel dus:

Als je op de ME50 de distortion aan of uitzet, krijg je dan een soort van "klik" te horen?

sugarfish
5 februari 2004, 09:09
nee !

Ronald
5 februari 2004, 17:09
ik heb de me-50 ook , en je hebt inderdaad een "pauze" tussen de verschillende patches en das inderdaad nogal klote

je kan ook gewoon alles in manual mode doen en dan na elk nummer de instellingen veranderen maar ja das ook nie bepaald handig he

sugarfish
5 februari 2004, 17:43
tussen de patches heb je inderdaad een pauze, maar als je in de manual mode een effect aanzet dan heb je dat niet!

-robbert-
6 februari 2004, 00:29
Ok, maar als je dus distortion schakelt tijdens een optreden hoor je geen klik?

Nielsje
6 februari 2004, 00:30
volgens mij niet..

ja theoretisch altijd..

je hoort een relais schakelan..das alles..

sugarfish
6 februari 2004, 08:52
nee, geen geluid of pauze als je de distortion aanzet.
Ga m eens testen in de winkel....of bij vrienden.

alhambra
6 februari 2004, 09:36
Aangezien ik de mijne net verkocht heb kan ik nu wel zeggen dat de ME50 toch niet zo best is. (nog afegezien van het feit dat de mijne na 2 maanden kapot was GARANTIE)

Laat geen flikker over van je originele gitaar sound of je nu nek of brug element neemt het klinkt allemaal het zelfde.
Okee toegegeven ik dacht eerst ook dat het een prima ding was maar na verloop van tijd (een paar weken) vond ik hem steeds minder. Ook het switches kost meer tijd dan je mag verwachten van een moderne fx-bak.

Nog steeds is het voor het geld een leuk ding maar ben er nu achter dat hij zeker niet meer dan dat is " een leuk ding" .

Ik heb het nu wel gehad met Boss heb de GT3 gehad en nu de ME50 en beide klinken digitaal (okee dat is het ook), heb nu een Rocktron Chameleon en daarvan moet je de distortions ook niet gebruiken maar de delays echo's enz enz zijn super en geen waarneembare vertraging bij het switchen. Voor de overdrive/distortion gebruik ik nu een buizenpre-amp.

Dus nogmaals voor het geld is het een leuk ding en als je nog niet weet welke effecten je wilt is hewt ook een optie maar wil je echt een mooi geluid spaar dan door.

Speeddemon
6 februari 2004, 12:38
een vriend van me heeft de Engl Savage SE amp, (100W head), en heeft in de fx-loop zijn Boss GT-3 hangen, en zo'n Engl MIDI-kastje. Als hij van patch verandert op z'n GT-3, kan ie dus ook van kanaal wisselen op de engl. Erg handig. FX-loop op 50% gezet, GT-3's effecten heel hard uitsturen, en zo heb je toch minder last van het 'digitale' eraan, aangezien je directe sound voor de helft doorkomt.

(niet echt een verdedigingspraatje voor de GT-3 ofzo, aangezien ik de mijne ook heb weggedaan, en nu ondertussen al weer een dik jaar op losse analoge bakkies speel)

Ronald
6 februari 2004, 14:41
ik vind ook dat de me-50 nogal digitaal klinkt , vooral de distortion vallen erg tegen, en de phaser ook, chorus is ook nie helemaal wat het moet zijn

maar ja aan de andere kant ik speel pas anderhalf jaar gitaar , en ik had um voor 300 euro, dus als ik wa verder kom en in een vaste band zit dan kan ik wel es wa beter spul kopen maar voor zover is het wel goed zat :)

EagleEye
15 februari 2004, 15:50
is de paus katholiek?

regent t vaak in Nederland?

zou je Denise Richards bij d'r tieten grijpen als t mocht?

:roll:em...

http://www.adoredcelebrities.com/denise_richards/images/denise03.jpg