PDA

View Full Version : Stem aparaatje?



Henri Bos
3 februari 2004, 21:19
Hoeveel kost een stemaparaatje voor Akoestisch Gitaar?
:roll:

bert k
3 februari 2004, 23:05
15 euro bij Feedback http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=10541

willem1940
2 maart 2004, 03:27
Ik vind zo'n ding met 6 fluitjes handig zat, hoeft ook geen batterijtje in.

Bovendien minder last van bijgeluiden.

Globetrotter
2 maart 2004, 10:32
Hoi! :wink:

Ik heb een Boss TU80; een chromatisch stemkastje. Voordeel is dat je daar enorm veel toonaarden mee kan stemmen, en als je dus wat kennis hebt van akkoorden, kan je je gitaar ook in een andere stemming zetten. Verder kan je hoger en lager stemmen, heeft het een speciale bass stemfunctie (ook voor 6 snaar basgitaren), een functie voor 7 snaar gitaren en een vrij uitgebreidde metronoom. Verder accu pitch; wanneer je gitaar gestemd staat hoor je een signaal. Kostprijs 40€!
Hier vind je meer info:http://www.bosscorp.co.jp/en/TU_80.html
http://www.bosscorp.co.jp/en/images/TU-80_T_FNL_M.jpg

Jimi Hendrix
6 maart 2004, 23:21
je hebt ook van die tuners die je op je gitaar kunt plakken (oa in gebruik bij wijlen Johnny Cash-zie de video van Rusty Cage), van het merk Sabine geloof ik, ziet er niet supergoed uit maar werkt wel handig!

remcol
9 maart 2004, 14:48
Ik heb zelf een Korg GA-20, ik weet niet meer precies hoe duur die was (niet erg duur). Hij doet het perfect! is te gebruiken voor acoustisch, electrisch en bas-gitaar. Je kan geheel automatisch stemmen, hij herkend dan welke snaar je aanslaat, en manueel, ook kun je hem hoger of lager stemmen. Het voordeel is dat er geen metronoom etc. opzit, dus als je die niet gebruikt, waarom zou je er dan voor betalen?

Tjernobyl
9 maart 2004, 17:08
Ik heb zelf een Korg GA-20, ik weet niet meer precies hoe duur die was (niet erg duur). Hij doet het perfect! is te gebruiken voor acoustisch, electrisch en bas-gitaar. Je kan geheel automatisch stemmen, hij herkend dan welke snaar je aanslaat, en manueel, ook kun je hem hoger of lager stemmen. Het voordeel is dat er geen metronoom etc. opzit, dus als je die niet gebruikt, waarom zou je er dan voor betalen?

Cool ! Ik heb vorige week de Korg GA-30 gekocht voor 22,50. Erg heel handig apparaat. Ik kan ook bass/electrisch/akoestische gitaren stemmen. Hier zit ook een plugin bij waar je je electrische gitaar op aan kunt sluiten, heeft die van jou dat ook?

Zo'n apparaat is gewoon een must vind ik, scheelt je een hoop gedoe :)

Vg
Alex

remcol
10 maart 2004, 17:34
ja, de mijne heeft ook een plug-in voor een electrische-(bas)gitaar,
fijn apparaatje idd!

Tjernobyl
13 maart 2004, 20:40
ja, de mijne heeft ook een plug-in voor een electrische-(bas)gitaar,
fijn apparaatje idd!

Mag ik je wat vragen? Weet je misschien wat je met het knopje "flat" kunt doen? Ik kan hem 5x indrukken en dan krijg ik dus 5 verschillende tekens op het schermpje en hij geeft elke keer een andere toon weer. Alleen ik weet niet wat het nog precies betekent.
Zou je me kunnen helpen?

Vg
Tjer.

Aat
18 maart 2004, 13:17
Even korte reactie. Willem1940, zo'n stemfluitje werkt idd zonder batterijen maar bij lang gebruik, vocht en dat soort dingen wordt ie wel vals......
Met het knopje 'flat' is engels als in Bflat. Hiermee verander je de toon soort van B naar bes bijv.

Aragorn
18 maart 2004, 15:38
In navolging van dit draadje.....Ik zoek een stemapparaatje voor de akoestische gitaar. Moet plugged (gitaar ingang) en unplugged (microfoon)kunnen stemmen en moet een optie hebben waarmee je alternatieve stemmingen kan stemmen. Het liefst een beetje voor een schappelijk prijsje (je bent nederlander of je bent het niet :wink: ) Welke apparaatjes kunnen dat?

Alvast bedankt,
Jaap

neok
18 maart 2004, 16:58
perfect,jij hebt een Korg CA-30 nodig,27 euro,en heeft alles wat je zei dat je nodig hebt en is chromatisch...

greets,
koen

Aragorn
19 maart 2004, 11:56
perfect,jij hebt een Korg CA-30 nodig,27 euro,en heeft alles wat je zei dat je nodig hebt en is chromatisch...

greets,
koen

Bedankt voor je (snelle) advies! Ik ga binnenkort eens kijken of ze dat ding ook bij feedback verkopen.....

Jaap

birt
19 maart 2004, 14:01
Korg GA-30 dus :)

heb em ook al een jaar of 2, handig ding

neok
19 maart 2004, 19:42
of CA-30,dat was wat ik bedoelde,GA-30 kan ook...maar kweet niet of die ook chromatisch is...

greets,
koen