PDA

View Full Version : dierengeluiden



sebass
17 februari 2002, 19:33
Kan iemand nog leuke geluiden uit zijn gitaar krijgen. Die gitarist van ugly kid joe kan een hinnikend paard nadoen maar dan ook echt supergoed en ik weet niet hoe denk pinh harmonics,talker en tremelo.

Moonchild
17 februari 2002, 19:42
Vai met bad horsie en kill the guy with the ball (klinkt als een rare mannenstem)

sebass
17 februari 2002, 20:29
ik moet ook dat geluid krijgen van muse wat je in het begin hoort van bliss, die is ook zeer cool.

Luca P
17 februari 2002, 20:37
Gooi je reverb maar open.
-Volume op je gitaar dicht, 1e snaar op de 15 positie.
-Snaar aanslaan en een beetje opdrukken. Tegelijk volume open draaien en voila...

Je hebt er misschien geen zak aan maar het lijkt wel een beetje op een eh...walvis of meeuw ofzo.

gangsta
17 februari 2002, 20:41
dat klinkt wel lachen..

sebass
17 februari 2002, 21:05
Wow ik heb nu echt een goede walvis imitatie wacht ik zet hem wel even op het net. Je moet pre benden klinkt echt goed. http://www.geocities.com/zabasnl/mp3 (de vijfde)

Luca P
17 februari 2002, 22:41
Ik kan alleen dat eerste mp3tje downloaden!
Klinkt goed hoor!
De rest lukt niet. Ik probeer later nog een keer.

moretel
18 februari 2002, 09:11
Adrian Belew kan ook aardige weirde geluiden uit zijn gitaar halen.

Echoes
18 februari 2002, 10:39
met boss gt6 pedal bend en wah wah tegelijk doen...beetje delay erbij :smile: herrie

dirkw83
18 februari 2002, 11:07
als ik iets op de 15e fret speel hoor ik alleen "ping" en dat is het. Geen voortdenderende toon of zo; zit hem zeker in dat accoustische mormel :sad:

Kitaarhiero
18 februari 2002, 11:33
Ongetwijfeld... het moet echt een electrische gitaar doen... m'n 20 jaar oude national versterkertje kraakt alleen maar als ik de reverb op 10 zet en het volume op m'n gitaar open draai... er is echter wel een ieeeeuw te horen :razz:

dirkw83
18 februari 2002, 11:37
Denk dat dat dan maar beter is dan 'ping' of nie?

Kitaarhiero
18 februari 2002, 12:14
ja dat wel...

Triple-Dan
18 februari 2002, 13:07
Voor de gekste geluiden.....moet je eens luisteren naar Steve Vai of Ron Thal.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Triple-Dan op 2002-02-18 13:07 ]</font>

dirkw83
18 februari 2002, 15:45
Ja 3x Dan, die kennen we zo langzamerhand allemaal wel :smile:.
DaarOM kennen we ze ook allemaal wel denk ik.

Lacrymosa
18 februari 2002, 16:07
Ik had laatst een leuke combinatie met mn Chorus, Flanger en reverb op mn GT-3 (kan zijn dat er nog meer bij zat, maar ik heb em nie opglagen, stom, ik weet et)

Leek net als of er 3 straten verderop een zooi amerikaanse politie sirenes af gingen
was wel cool

Een Slicer is trouwens ook heerlijk voor vreemde geluidjes

Cheers

dirkw83
18 februari 2002, 16:08
Wa's het verschil tussen Amerikaanse en Nederlandse politie?

sleep_to_saturate
18 februari 2002, 16:43
De een is rood de ander blauw ofzo ?

Moonchild
18 februari 2002, 16:51
Tsss stelletje braveriken, nog nooit politie-auto's achter je aan gehad? :wink:

Kitaarhiero
18 februari 2002, 16:59
M'n gitaar klinkt heel soms als een schorre studente :razz:

anoniem
18 februari 2002, 22:19
Euh een kieken (kip of haan)

2de snaar 5de fret gedempt spelen, alleen aanraken niet indrukken (tok tok)
1ste snaar 3de fret opdrukken (teiiii)

:smile: keep playing hombres

anoniem
18 februari 2002, 22:21
Oh en dolfijn doe je door te sliden boven je pickups

have fun

Luca P
18 februari 2002, 22:53
Op 2002-02-18 22:19, schreef anoniem:
Euh een kieken (kip of haan)

2de snaar 5de fret gedempt spelen, alleen aanraken niet indrukken (tok tok)
1ste snaar 3de fret opdrukken (teiiii)


Chicken picking!
Echt een Country truukje.
Luister eens naar eh......Brent Mason.

dirkw83
19 februari 2002, 11:10
Ja, precies wat je zegt, politie auto's achter me aan. En dat kun je dus niet zien zonder spiegels. . . :smile:

highspeedalienguitarbunny
19 februari 2002, 13:39
ik kan een richtingaanwijzer van een auto nadoen!!!!! (op de gitaar)

Snow
19 februari 2002, 15:05
OMG Luka lol!

Wist ik niet man!
Ben niet zo voor die country muziek
Daar gaat m'n origineel dierengeluidje ;(

Later amigos

sebass
19 februari 2002, 18:57
En ik kan natuurlijk een schildpad nadoen :wink:

Luca P
19 februari 2002, 21:50
Een voorbij scheurende auto kan iedereen toch wel nadoen??

Onweer kan ik wel nadoen.
Overdrive kanaal op 10 ofzo, je gitaar band laten los schieten en....schuilen maar!!
Dat gebeurde dus bij een optreden. Ik maakte het maar "part of the show" door m'n gitaar boven mijn hoofd te tillen en een diepe buiging te maken, maar ik kon wel janken. Al was het maar omdat hij (Les Paul) op mijn poot viel.
Man wat een kolere herrie maakte dat.

anoniem
19 februari 2002, 23:01
Of je gitaar aanslaan en dan langzaam je tremelo naar beneden duwen.
Dan krijg je zo'n duikbommenwerper effect.

dirkw83
20 februari 2002, 08:31
Ja, die kennen we onderhand wel (divebomben he kitaar :smile:).

Mmm, ik kan een snaar nadoen die helemaal 'ontspoort'; gewoon de e-snaar aanslaan en dan met je duim er heel lichtjes tegenaan zodat hij gaat 'scheuren'; echt cool. Kan het best op een spaanse akoestische vermoed ik; of in ieder geval akoestisch.

sebass
21 februari 2002, 09:30
Je kan ook tappen op de hoge e boven de 12de fret en als je dan de snaar van de hals af duwt en verder blijft tappen krijg je echt een cool computer geluid.

dirkw83
21 februari 2002, 10:19
Computergeluid? As in 'blieb blieb'?

sebass
21 februari 2002, 19:18
ja zo klinkt het wel probeer maar eens. Je bend bijv. op E op de 12 de fret van de e snaar van de gitaar af ontertussen blijf je zo'n beetje aan de onderkant van de hals verder tappen, soms weer even terugop de hals laten releasen en dan nog een keer. Klinkt echt als zo'n midi geluid die bij de spellen uit het begin van het computertijdperk had.

flightcase
21 februari 2002, 20:48
zeg dirkie kraak je nou al mijn berichtjes af of hoe zit dat?
:wink:

Ditmar
21 februari 2002, 22:56
Er gaat natuurlijk nog steeds niets boven het goeie ouwe trucje met de boormachine. EVH (die gebruikte het wel vaker) en MachineHead (White Knuckle Blackout) fans weten wat ik bedoel.

dirkw83
22 februari 2002, 09:46
Op 2002-02-21 20:48, schreef flightcase:
zeg dirkie kraak je nou al mijn berichtjes af of hoe zit dat?
&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


? Ik heb je hier nog niet eerder gezien maar als je je best doet zal ik ook mijn best doen om je af te kraken ok ? :smile:

Eddie van Halen
23 februari 2002, 12:28
O, en dat hinnikend paard:

Benodigdheden:
- veel distortion
- volume pedaaltje (niet noodzakelijk)
- gitaar met (floyd rose) tremolo

Uitvoering:
Je zet het volume op zacht (pedaal of knop op gitaar), speelt een flageolet E -> 5e vakje hoge E snaar, duwt je tremolo naar beneden, laat hem langzaam weer naar boven komen en op het zelfde moment zet je het volume weer langzaam aan, beetje trillen met je tremolo, weer naar beneden drukken en volume weer zachter.

Kweet het, 't is een beetje lastig uit te leggen, maar ik kan het wel en ik heb het zo 'echt' mogelijk uit proberen te leggen.

sebass
23 februari 2002, 13:41
Ja maar ik heb geen tremelo op mijn gitaar, dus ik doe het zo: Distortion, dan een picnh harmonic en bend 2 tonen omhoog (of in ieder geval hoe ver ik kom 1,5 ofzo) en dan met heel veel vibratio laten releasen. Klinkt ook wel redelijk.

Eddie van Halen
23 februari 2002, 15:47
ja, heb het net ff geprobeerd en kan inderdaad net zo goed, maar doe het toch liever op m'n oude manier

danielblikman
25 februari 2002, 22:07
Haha, Bad Horsie,

ik ben maar ff naar Ibbenburen gegaan (Musik Produktiv) en heb me daar het tabboek van Alien Love Secrets gekocht, staat alles noot voor noot in :smile:
Tis dus gewoon een P.H op de G-snaar, 3e,5e en 7e fret. Veel tremelo en je hebt je horsie
Ik las hier ook iets over, ehm, kill the guy with the ball (volgens mij) met dat Aiaiaiaiaiiiiiiaiiiaaaaaiaia geluid....kzal het boek er wel een keer bijpakken en de letterlijke tekst overnemen.

Cya,

Daniel

pimmetje
25 februari 2002, 22:39
Lonnie Brooks heeft ook ooit live een paard en een trein tegelijk nagedaan, maar dat was dan een galoperend paard dat achter de trein aanzat.

Da's gewoon de snaren op de hals dempen en met de slaghand "kataklop" met drie vingers doen.

Die trein is wel cool:
- beide handen met de vingers naar beneden.
- enige distortion is handig.
- met de halshand 1-ne-2-je-3-je-4-e op en neer doen (de vingers komen nooit los van de snaren).
- met de slaghand ne-2 ... je-4 ... ne-2 ... etc doen op dezelfde manier als met de halshand.
- de truc is om vanaf HEEL traag langzaam het tempo op te schroeven.

sebass
2 maart 2002, 14:32
Bij de trein zit dat paard er dan ook bij want anders kun je het moelijk simultaan doen. Want bij de trein gebruik je al twee handen en met het paard erbij je derde hand :sad: ??

pimmetje
4 maart 2002, 19:30
Misschien inderdaad niet helemaal duidelijk gemaakt. Lonnie Brooks speelt het NIET simultaan, maar wel op zo'n manier dat je het paard naast de trein hoort/ziet hollen.