PDA

View Full Version : Gitaarmuziek ??



Jimi Hendrix
9 augustus 2001, 17:17
Het valt me wel eens op dat gitaristen gek zijn op 'gitaarmuziek'. Los van het feit dat ik het verschil tussen gitaarmuziek en 'gewone' muziek niet snap, snap ik het verschijnsel gitaarmuziek niet. Het lijkt me de hokjesgeest op z'n smalst. Persoonlijk luister ik liever naar een goed stukkie klassiek, een te gekke saxofonist (coltrane) of een goede gitarist die geen gitaarmuziek maakt (??? volgt u me nog), dan naar die vermaledijde gitaarmuziek en gitaristen die gitaarmuziek maken. Snapt iemand wat ik bedoel en wat vindt die d'r van??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jimi Hendrix op 2001-08-09 16:19 ]</font>

Arthur
9 augustus 2001, 17:26
Hey Jimi,

gitaarmuziek is muziek maken met je gitaar. Wat voor SOORT muziek is dan de volgende stap. Chet Atkins speelt Country Guitar, en geen Country Fiddle. De term 'gitaarmuziek' heeft m.i. alleen zin als je ook de SOORT of genre erbij vermeldt.

En ik kan het weten wat ik heb 12 jaar over de MAVO gedaan!

Art

Jimi Hendrix
10 augustus 2001, 12:59
Neenee, gitaarmuziek is muziek door gitaristen waar alleen andere gitaristen naar luisteren, zoals bij voorbeeld Frank Gambale, Yngwie Malmsteen en Vai en Satriani ook, in mindere mate. Chet Atkins maakt dan weer geen gitaarmuziek.

Arthur
10 augustus 2001, 13:27
Chet Atkins - Mr. Guitar - maakt volgens jou geen gitaarmuziek? Wat dan?

Nemesis
10 augustus 2001, 14:07
uhm....chet atkins is dood

anoniem
10 augustus 2001, 14:17
OK, misschien moeten we de term gitaarmuziek veranderen in Gitaristenmuziek?

Arthur
10 augustus 2001, 15:05
Ik zou niet weten waarom. Volgend Jimi is 'gitaarmuziek' VOOR en DOOR gitaristen. Volgens mij is het met name DOOR gitaristen. Chet Atkins is overleden, inderdaad, excuseert u mij.

taylor
11 augustus 2001, 00:00
nou ik ken genoeg mensen die geen gitaar spelen maar toch van gitaar muziek houden.

ik luister alleen naar gitaar muziek.al vind ik andere stijlen ook wel leuk(maar koop het niet)

taylor
11 augustus 2001, 21:24
je zegt trouwens zelf naar coltrane te luisteren,ben je een saxsofonist??

en veder feiten.

van halen heeft in 20+ jaar miljoenen cd en uitverkochte stadions voor 10000000 mensen!!

steve vai stond met frank zappa,david lee roth,withesnake in de mega uitverkochte stadions in de usa!!

jimi stond op wood stock voor weet ik veel hoeveel man.

yngwie verkoopt nog steeds heel erg goed zeker in japan ,europa en oost blok.

enz,enz,enz

denk je dat dat alleen wordt gekocht/geluisterd door gitaristen???

hokjes zijn er niet er zijn alleen mensen die in hokjes denken en daar ben jij er 1 van.

en de gitaar zit over al in tegenwoordig dus wat is geen gitaar muziek??

ik bedoel dus ook virtuose stijlen.

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 10:19
Hoho, wacht even, je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel.
Ikzelf heb ook diverse platen van van halen en ik vind het te gek! Waar het om gaat is dat je in de eerste plaats muzikant bent en niet gitarist. En dan is er buiten de gitaarmuziek heel wat te vinden dat (wat mij betreft) veel meer zeggingskracht enzo heeft dat het toch vaak oppervlakkige gevirtuoos. Tegen virtuozen heb ik natuurlijk niets!! Alleen wel tegen lege virtuositeit, die op veel gitaarplaten te vinden is.

taylor
12 augustus 2001, 18:43
Eef Albers, natuurlijk, Jesse van Ruller, Martijn van Iterson, Maarten van der Grinten

je zegt zelf oa hier van te houden.

nou dat spreekt mij minder aan,maar daarom zie ik nog wel in dat het zeer goeie gitaristen zijn!en zou dus ook niks over ze te zeuren hebben.

virtuose gitaristen muziek is ook en kwestie van smaak omdat het op de einde van de dag gewoon muziek is!!!!!

en het is "virtuose" muziek dus van hoogste niveau en dus kan niemand slecht zijn.

anoniem
21 augustus 2001, 17:27
als je van halen luistert zal je wel niet zo goed zijn in gitaarspelen. bagger

sleep_to_saturate
21 augustus 2001, 18:19
ohoh, ik voel een stilte voor de storm..
Dekking!!

Jimi Hendrix
22 augustus 2001, 20:29
storm? hoezo? :wink:

Ibanez
22 augustus 2001, 22:26
vaaaaaaaaaaaaaggggggggg

wiegersma
23 augustus 2001, 02:55
huh?

taylor
23 augustus 2001, 21:06
?

sleep_to_saturate
24 augustus 2001, 00:52
kan ik al onder de tafel vandaan komen?

taylor
24 augustus 2001, 13:57
ja hoor ik ga er niet op .

wat moet je zo iemand wijs maken,niks dus ....

Ibanez
24 augustus 2001, 17:30
zulke mensen heb je nou eenmaal en daar moet je maar mee proberen te leven. :wink: :wink: :wink: :wink:

sleep_to_saturate
25 augustus 2001, 01:24
Hmm ja je moet wel erg veel lef hebben om dat zo anoniem te beweren zeg..

Jimi Hendrix
25 augustus 2001, 09:58
Lekker makkelijk inderdaad.

taylor
25 augustus 2001, 22:56
euh effe veder over gitaar muziek .

kent iemand nog gitaristen die goed zijn maar niet zo bekend??die dus ook cd's maken.

ik zelf hou van blues/rock(metal)/fusion/alles eigenlijk.

raymundo amador is echt te gekke gitarist in de stijl flamenco/rock/blues alleen bekend in zuid europa (spanje)

Jimi Hendrix
26 augustus 2001, 11:08
Tsja, wat is bekend?
Luister es naar Bill Frisell en Allan Holdsworth.

taylor
26 augustus 2001, 21:08
ja die ken ik dus.

allan holdworth is volgens evh en van de betere gitaristen.

gertdm
28 augustus 2001, 22:52
ik ben het wel eens met een aantal dingen die genoemd zijn rond het begrip 'gitaristen'.

Het probleem is denk ik dat er twee catagorieen zijn.
Gitaristen met ideen en gitaristen zonder ideen.
Simpel he en het geldt voor zowe akoestiese als electriese gitaristen.

Zelf speel ik 30 jaar gitaar op een redelijk hoog nivo (de laatste jaren).

Wat mij opvalt is dat bijna alle amerikaanse gitaristen ook akoesties goed de weg weten.
De muzikale richting is later gevonden, maar wel gebaseerd op de roots.
En dat mis ik hier in Nederland heel erg.
Wat overblijft zijn dan de gitaristen die
virtuoos naspelen / identificeren en de gitaristen die talent en idee koppelen aan techniek maar wel in hun idioom.

Wat bedoel ik te zeggen?
Dat er inderdaad een hokjesgeest huist waar ik persoonlijk eng van word.

Ik ben een fingerstyle gitarist, iets wat in Nederland weinig erkenning vind.
Chet Atkins was een gitarist die behoort tot een klasse die ooit een talent aan een idee koppelden en vernieuwend waren.
Dat is de waarde van Chet en zijn muziek.
Oke, misschien hou je niet van de muziek.
Maar het heeft een waarde.

Ik hou persoonlijk niet van de muziek van Chet atkins, maar door mijn buitenlandse optredens kom ik geweldige gitaristen tegen die gitaarmuziek maken waar je van geniet
en die hun roots wel bij Chet hebben liggen.
Begrijpt u het?
Tommy Emmannuel is zo iemand.

Gitaarmuziek moet een ziel hebben, een root,
en iets uitdragen van de persoon.
Michael Hedges..ga maar eens luisteren.

Muziek is muziek en gitaristen kiezen voor de gitaar om muziek te maken.
Electries of akousties
Wat mist, in Nederland dus weer, is interesse, leren van elkaar, respekt en
vooral ruimte en interesse.

Ik denk namelijk dat er verdomd veel goede gitaristen zijn. Heel veel.
Maar zoals altijd gaat het om [ wat voeg je toe'?
En dat geldt dus voor alle muzikanten.

En daarom is de stelling waarmee deze diskussie begon een open deur.

Smaak en tegelijk de vinger op de zere plek leggen:
gitaristen zijn muzikanten die houden van hun instrument.
De verwording is de hokjesgeest en cultuur.

Daarom kunnen we veel leren van anderen, zoals de beroemde amerikanen.

Waarom speelt Clapton nummers van Robert Johnson? En: waarom kan hij ze spelen?
Waarom speelt Steve Vai akoesties zijn roots?
Denk je dat die Chet Atkins 'niks'vond?
Nee hoor: leren, respecteren, invoelen en vandaar je eigen koers gaan.
Zo ontwikkel je een muzikale handtekening.

Een lang verhaal, maar ik had de behoefte om dit eens kwijt te raken....

Gert

Jimi Hendrix
29 augustus 2001, 11:03
Je hebt in essentie gelijk, maar ook wel een open deur. Je hebt wel een punt, hoeveel zogenaamde fusion lui kennen bijvoorbeeld charlie parker niet? op gehoor kun je al zeggen wie een beetje om zich heen heeft geluisterd en wie niet.

taylor
30 augustus 2001, 20:34
ik denk dat er in nederland over het algemeen geen goeie instelling heerst(onder de muziekanten).

tis leuk als in en goeie band speelt maar als iederen er half voor gaat ja dan komt er ook niks van.

maar ik kom goeie gitaristen in nederland bij bosjes tegen.

ik denk ook niet dat je origineel moet proberen te zijn er is niks mis mee om het gewoon traditioneel te houden,want op de einde van de dag is elk akkoord of noot,enz door iemand wel eens gespeelt het gaat er om hoe speel je het.

Jimi Hendrix
30 augustus 2001, 21:53
Yep, bovendien: Einstein was ook niet zomaar zonder kennis van de voorgeschiedenis der natuurkunde opeens een licht in dat vakgebied.
Iets origineels komt altijd NA bestuderen van anderen, zou ik zeggen.

taylor
30 augustus 2001, 23:01
ja zeker, 100%gelijk.

het mooie van elk instrument leren spelen is ook al is in principe alles wel gespeelt iederen speelt anders en daar is waar het om gaat.

en wat iedere gitarist(of welk instrument dan ook)uniek houd.

niemand kan en ander 100% copyen.onmogelijk

Kitaarhiero
22 september 2001, 00:00
Gitaarmuziek is inweze een verzamelnaam waar de gitaar als prominent instrument naar voren komt, gitaarmuziek zou je in princiepe dus ook kunnen zien als muziek van Bands. En dan met name in de pop-muziek (NB: 5ive, 'NSync en de BSB zijn geen bands maar groepen!).

Een verzamelnaam is handig als je niet meteen een specifieke band of stijl wilt/mag/kan noemen.

Een stijl is ervoor bedoeld om in een muziekwinkel de CD's te sorteren in bakjes waar muzikanten die ongeveer een beetje hetzelfde geluid hebben bij elkaar komen te zitten.

Minder bekende gitaristen: Nicolaus Arson en Vigilanye Carlstroem van de Hives. NB! The Hives is absoluut niet te vergelijken met Vai of satch.

Kitaarhiero
25 september 2001, 14:05
nee, eerder iets tussen Dick Dale, Neil young (hardere nummers van..) en de Ramones! vooral riffs, solo's van een noot...echt Garage (punk) rock.

taylor
26 september 2001, 14:05
dus shit!!

just kidding

Kitaarhiero
27 september 2001, 18:28
That's good for you son!

ok...maar het is gitáármuziek!

Hitpoint
28 september 2001, 00:29
je kunt gitaarmuziek vergelijken met de pianostukken van Bach, Beethoven, Chopin, Mozart, etc... ipv zingen gebruik je een instrument om je te uiten.

anoniem
1 oktober 2001, 13:00
en die gitaristen die óók zingen dan? zeer complexe gevoelens natuurlijk;)

Kitaarhiero
5 oktober 2001, 10:56
waarschijnlijk wel ja.
:wink:

ekkerman
29 oktober 2001, 10:43
volgens mij vind een " echte " muzikant alles wat goed gemaakt is met een zeker gevoels vibe erin mooi.
van kate bush tot van halen en van tjajkovsky tot peter koelewijn (wel eens het liedje kl 204/als ik god was gehoord? ).
ik denk dat het voor gitaristen met name belangrijk is dat ze erop mee kunnen spelen en na spelen en er door heen soleren .

taylor
29 oktober 2001, 14:31
nou ik weet niet luisteren en spelen zijn voor mij 2 apparte dingen er zijn ook veel gitaristen die niet of nauwelijks naar en bepaald soort muziek luisteren maar dit wel heel cool vinden om in en band te spelen bv funk of noem maar op.

ik luister geen(nauwelijks) jazz of blues toch speel ik het wel(af en toe).

Jimi Hendrix
29 oktober 2001, 14:55
en andersom: ik luister veel klassiek maar speel het nooit. Overigens kun je wel van veel modernere componisten (bartok, stravinsky) erg gave licks jatten.

taylor
29 oktober 2001, 16:57
ja dat ken ook

bij is het net andersom ik luister bijna geen klassiek,toch speel ik het wel eens

steeph
26 november 2001, 12:50
Ok, ik kan de verleiding niet weerstaan.

Zoals eerder vermeld (en daarbij een kleine aanvulling) we zijn muziekliefhebbers. En we willen graag ons gevoel vertalen in muziek. Dus we zijn muziek gaan maken. Om de een of andere reden hebben we een gitaar gepakt (misschien hadden we lang haar, misschien vonden de dames dat interessanter...etc, etc). Vervolgens zijn we nummers gaan maken samen met andere. Wij werden van home alone gitaarmannetje gitarist in een band, ala onderdeel van een geheel!..Wij zijn de musicerende gitarist! Maar we blijven muzikant. Zelf luister ik naar allerlei bands...okok...mijn interesse gaat extra naar bands met een soort gitaar geluid dat mij aanspreekt, maar ohje ohje...er is nog zoveel buiten gitaren.

Ik weet het dit ligt gevoelig bij rokkers, maar het iets oudere detroit techno heeft kwa intensie raakvlakken met de jaren 70 'gitaarmuziek' (om maar een voorbeeld te geven.)
maw...gitaristen moeten zich niet beperken tot de gitaar(muziek) en al helemaal niet door gitaristen met 120 noten per minuut (met oefenen kan elke janlul iets bereiken)

OK dit was mijn bescheiden bijdrage.

Gegroet en het gaat u goed!

sickpunk
26 november 2001, 22:07
k heb niet dat hele ding gelezen(alleen eerste pagina) dus k weet nie of dit al geplaatst is of iets wat er op lijkt, maar gitaar muziek is tock muziek waar je heel duidelijk de gitaar in hoort (zoiets als nouk-michel of eagles-hotel callifornia) en daarom luisteren gitaristen er naar want dan doen ze weer inspiratie op en horen ze hoe andere spelen. als k er erg naast zit verbeter me maar!!

taylor
27 november 2001, 00:29
Op 2001-11-26 11:50, schreef steeph:
Ok, ik kan de verleiding niet weerstaan.


maw...gitaristen moeten zich niet beperken tot de gitaar(muziek) en al helemaal niet door gitaristen met 120 noten per minuut (met oefenen kan elke janlul iets bereiken)



das dus echt puur onzin niet iederen kan snel leren spelen .
sommige kunne oefenen tot ze er bij neer vallen en toch zullen ze nooit echt 1 hoog niveau qua gitaar spel bereiken das helemaal niet erg.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-26 23:30 ]</font>

Anavrin
27 november 2001, 00:42
Op 2001-10-01 12:00, schreef anoniem:
en die gitaristen die óók zingen dan? zeer complexe gevoelens natuurlijk;)


De correcte medische term is: Multiple Personality Syndrome

steeph
27 november 2001, 10:37
Op 2001-11-26 23:29, schreef taylor:


Op 2001-11-26 11:50, schreef steeph:
Ok, ik kan de verleiding niet weerstaan.


maw...gitaristen moeten zich niet beperken tot de gitaar(muziek) en al helemaal niet door gitaristen met 120 noten per minuut (met oefenen kan elke janlul iets bereiken)



das dus echt puur onzin niet iederen kan snel leren spelen .
sommige kunne oefenen tot ze er bij neer vallen en toch zullen ze nooit echt 1 hoog niveau qua gitaar spel bereiken das helemaal niet erg.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-26 23:30 ]</font>

Ok dat is natuurlijk zo, maar ik word vaak zo depressief van het idee dat een goede gitarist snel en technisch moet zijn. Kijk naar the edge...absoluut geen hoogvlieger kwa snelheid en techniek, maar ik word echt verliefd op zijn gitaargeluid/riffs. En dat is precies wat een gitarist moet nastreven. Hetzelfde met de zwaar abstracte schilderijen...alleen de schilder en zn groupies vinden het geweldig.

taylor
27 november 2001, 13:08
nou dat ben ik ook niet met je eens dat 1 gitarist technisch perfect enzo moet zijn.

dat ligt er maar aan wat voor en band bedoel kijk naar acdc ofzo dat zijn ook niet super gitaristen maar toch werkt het alleen met hun of zoals je zegt u2.

of bands als(oude) black sabbath enz enz

ik hou echt niet alleen maar van virtuoosen

steeph
27 november 2001, 15:03
nee ok...ik denk ook dat we dezelfde mening delen...ik voel me eigenlijk ook niet echt een gitarist, maar meer een muzikant ofzo...ik ken eigenlijk ook helemaal geen gitaristen, ik weet echt niet hoe ik mijn versterker binnenste buiten moet keren en vraag mij ook niet naar tien verschillende toonladders. Waarschijnlijk gaan daarom mijn haren altijd een beetje recht overeind staan als mensen weer hoor praten over metal, death, snelle toonladders, 1001 niet te begrijpen termen etc...

Sorry mensen het ligt aan mij!

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:53
Ik dacht al... aan wie zou het liggen?

Ik vindt dat iedereen muzikaal mag doen waar hij zin in heeft! wil je gitaar spelen zonder les/kennis van het instrument? ga je gang...wil je 20 noten per minuut kunnen zonder echo-apparaat, doe je best!

steeph
3 december 2001, 16:02
heel nobel, heel sociaal...

taylor
3 december 2001, 17:57
wat ik altijd wel heel jammer vind is van die muzikanten met weinig kennis die denken dat ze heel wat zijn of ook iets bijzonders doen,terwijl ze eigenlijk al 15jaar lang het zelfde(simple shit) spelen.

das echt 1 ramp man,met lui valt meestal ook niet te lulle.

ik heb er nammelijk 1 in me vriendekring :smile:

Gman
21 december 2001, 02:42
Ik vind dit wel een leuke discussie.
Het begon met de vraag of gitaristen, wij dus eigenlijk, ook naar andere muziek luisteren, of alleen naar gitaar muziek.

Nou laat ik eerst daar eens op ingaan. Ik zelf ben bleus liefhebber in hart en nieren.
Maar een leuk countrydeuntje op mijn 5snarige banjo vind ik ook gezellig.

Maar ik ben ook wel eens in het haags gemeente museum geweest naar een renesanse/barok concert. van mensen van het consrvatorium. Met Joop Koopmans aan het clavesimbel. Waanzinnig mooi en technisch perfekt. Altans, naar mijn gehoor en kennis als ouwe rocker die dus geen noot kan lezen.

Maar naar wat voor muziek kan je nog meer luisteren al gitarist. Laatst zag ik mini en maxi op tv. Spelen die gasten een bluezie, jazzie, weetikveel nummer met een wahwah schuiftrompet en die lange stond met een scheurende schuiftrombone. Ik hoop dat ik het goed zeg allemaal. Maar ik zat met kippenvel te luisteren. Sjonge wat mooi.

En wat denk je als er een bigband een slowblues speelt. Dan kan je mij oprapen. Zo mooi vind ik dat.
Ik heb een een strijkorkestje een blues horen spelen op de vpro radio ik liet mijn pis haast lopen zo was ik onder de indruk van de virtuoosheid van wat die muzikanten deden.
Maar ik krijg dus ook een strakke plasser van JJ Gale. Die staat ook nog steeds op mijn verlanglijst om daar nog eens me te mogen samenspelen. :smile:

Maar dan over de muziekant zelf, vaak hoor ik mensen tegen mij zeggen dat ze mij zo goed vinden. Dan zeg ik netjes dank je wel en ga glimlachend verder. Want ik weet heel goed als ik in het rond kijk in mijn eigen omgeving dat er zat gitaristen zijn die stukken beter zijn dan ik.

Maar het gaat niet om techniek. Het gaat erom wat zit er in je hart! En kan je dat overbrengen op de mensen die luisteren. Ik heb de gore mazzel dat ik mensen kan ontroeren met mijn acoustische gitaar. Of is het mijn stem. of allebei. :smile: Ik weet het niet. Maar ik speel ook graag de hele gevoelige dingen.
Maar genoeg gelult over mij.

Maar wat ik ook vind als je ergens staat te spelen is dat je meteen vergeleken wordt met een bepaalde gitarist. "huh hij lijkt wel op die of die. Maar dan slechter."
Want wat mij ook opvalt is dat we inderdaad weinig respekt voor elkaar hebben als muzikant. Er wordt eerder afgekraakt dan gestimuleert. En dat vind ik vaak jammer. Ook als speelt iemand een stuk simpeler als jij, dan kan het toch nog heel mooi zijn.

Groetsels...

Gman
21 december 2001, 14:34
Op 2001-12-03 16:57, schreef taylor:
wat ik altijd wel heel jammer vind is van die muzikanten met weinig kennis die denken dat ze heel wat zijn of ook iets bijzonders doen,.......

Ik heb een broer, en die is/was echt heel jaloers op mijn gitaar werk. Daardoor stond ik meer in de picture dan hij, en dat kon hij niet hebben. Dus,.......
Hij op gitaarles...........
Nu speelde ik al een jaar of 20 en hij begon dus, een week of wat later zit hij te spelen het nummer van Tom Dooly. (voor de folk kenners wel bekent) En hij speelt dat nummer in 1 acoord. Ja echt. In een acoord.
Dus ik zeg tegen hem dat er nog meer acoorden in dat nummer zitten.
Wat denk je dat hij zegt?
Wat weet jij er nu van! Ik zit op les hoor!
Nou toen heb ik maar niets meer gezegt en ben ik maar weggegaan. Wat een eikel.
En nu, weer 20 jaar later. Speelt hij nog net zo. En als ik dan bij hem kom en speel wat op zijn gitaar dan zegt hij tegen zijn vrouw; Begrijp je nu waarom ik een hekel had aan die klojo. Moet je horen hoe mooi."
Had je maar moeten oefenen zeg ik dan. :smile:

dirkw83
31 januari 2002, 11:29
Hihi, leuke anekdote. Iemand nog meer van die verhalen?

Kitaarhiero
31 januari 2002, 15:11
naj... ik heb wel een broer die de af en toe zinloze onzin uit een van m'n gitaren ramt (behoorlijk irritant) maar verder niet.. Ik heb ooit geprobeerd om hem wat akkoorden te leren. dat is mislukt :sad:

Dila
31 januari 2002, 18:22
mn broertje bast omdat ie dan met mij en mn pa (drummer) mee kon doen... hij heeft dat ding al een jaar en hij heeft er misschien 10 keer op gespeeld. hij is er ook veel te klein voor.

Kitaarhiero
1 februari 2002, 14:14
Ik zie het al voor me.. een klein ventje met een basgitaar... die nek zal wel langer zijn dan hemzelf :wink:

Dila
1 februari 2002, 16:31
haha ja idd

Yorrit
1 februari 2002, 23:01
haha :smile:

CopLand
11 februari 2002, 16:54
Voor mij persoonlijk is er toch wel degelijk iets als guitaar/guitaristenmuziek.

In periodes dat ik geen guitaar speel (ik heb net zo'n 10 jaar erg weinig gespeeld), zal ik zeker niet langer dan 5 minuten naar Steve Vai luisteren. Wel bijvoorbeeld naar Zappa (OK, dan hoor ik Stevie ook, ge-spankt.), Hendrix en Clapton.

Nu ik terug intensief met guitaar bezig ben luister ik wel naar Vai en Satriani etc, en heb er ook plezier in.

In deze discussie is er denk ik niets te veralgemenen, maar ik stel vast dat mijn muzikale stijl als guitarist anders is dan als niet guitarist.

Als guitarist is iets op guitaar gewoon net iets intrigerender dan iets op een ander instrument denk ik. Ik vlooi nu bijvoorbeeld de platen van mijn favoriete groepen uit, op zoek naar dingen die ik zou kunnen gaan spelen etc.

Kitaarhiero
11 februari 2002, 17:47
Ja idd, als gitarist interesseer ik me veel meer voor muziek mét gitaren dan muziek zónder gitaren... en in elke band die ik graag luister gebruikt wel gitaren... ik kan er niet omheen.

dirkw83
18 februari 2002, 17:04
Ja, da's op zich wel waar. Alhoewel, Faithless vind ik ook vaak erg goed.

Yorrit
18 februari 2002, 22:23
heeft ook een gitarist (live) :smile:

dirkw83
19 februari 2002, 12:23
Mmm, ja, maar de live nummers van hen ken ik niet. En ja, in 'don't leave' hebben ze ook een spaanse gitaar dacht ik.