PDA

View Full Version : Pod of V-amp2?



BlackSun
3 februari 2004, 13:56
Misschien dat deze vaak wel erg vaak word gesteld, maar de zoekfunctie werkt niet echt(krijg gewoon blank scherm), dus vraga et nog maar ff.

Wat is het voordeel van de Pod boven de V-amp? Dit omdat de Pod zoveel duurder is dan de V-amp terwijl ze naar mijn idee allebei hetzelfde kunnen? Ervaringen? Tips?

Alvast bedankt.

Jeroenvanhulsteijn
3 februari 2004, 17:20
Ik heb zelf de V-Amp2. Ik heb de POD nooit geprobeerd. Ik denk dat de VAMP wat gammeler is qua constructie en gebruikte materialen. Maar als je hem alleen voor studio gebruik neemt dan voldoet de VAMP prima. Het schijnt dat de VAMP wat extremere modellen heeft. Ik vind de VAMP voor deze prijs geweldig. 2dehands heb je hem al voor 100 €. Nou, dan ga ik echt niet kijken naar een POD.

Albert
3 februari 2004, 19:19
Heb ze allebei gehad. Persoonlijk vond ik de amp-modeling van de POD veel beter klinken. Distortionachtige geluiden uit de Vamp waren wat korrelig. En de effecten van de POD waren ook beter.
Beter is het echter eens naar de POD XT te kijken, das toch echt wel een klasse beter.

BlackSun
3 februari 2004, 19:46
MJa, de prijs van de XT vind ik toch net ff iets te hoog voor een (tamelijk beginnende) gitarist als ik, en ik weet ook niet zeker of ik het veel zal gebruiken, dus ik ga maar voor de POD 2 denk ik.

PeArLjAm
3 februari 2004, 22:02
Ik heb ze allebei getest bij Dirk Witte in Amsterdam, de pod was veel beter. Maar ja die is ook 2x zo duur als de VAMP. Vooral over de POD was ik zeer verrast, ampmodellen klinken best redelik vooral die plexi patch. Effecten klonken erg goed, vooral de flanger en delay vond ik wel bruikbaar. Vamp klonk oke, vooral voor het geld (180 euri dacht ik. ) Leuk voor wat opnemen en kloten met koptelefoon, maar verder zou ik hem niet willen gebruiken. Try them out! zou ik zeggen :lol:

Phyrexian
4 februari 2004, 10:08
Ik heb ooit een POD Pro gehad en die klonk meer dan goed (via headphones). Het lijkt mij een aanrader om voor de XT te gaan omdat die ten eerste gebruiksvriendelijker is en je hebt nog meer mogelijkheden.

De Pod is ook véél steviger dan die V-Amp. Als je daarentegen niet veel budget hebt, is de V-Amp een prachtige modeller.

ignite
4 februari 2004, 22:13
Ik heb me afgelopen zaterdag de v-amp gekocht. En het blijft me verbazen hoe veelzijdig het apparaatje is. Je kunt er echt heel veel op instellen en het klinkt erg goed. Ik heb ook de POD beluisterd, maar echt veel beter vond ik deze niet. In ieder geval niet voor die prijs

harrie-beton
9 februari 2004, 00:01
Ik heb een V AMP gehad en nu een POD XT. De POD heeft veel betere geluiden en ruist minder. De pod heeft ook meer dynamiek.
De POD XT heeft ook een meer natuurlijke klank vind ik, dat komt door de AIR simulatie denk ik.Als je beginner bent is de v-amp genoeg! Modden is de toekomst. Eerst analoge synthesizers nu de gitaarversterkers.
De POD XT heeft ook een tekstdisplay gelukkig want ik werd gek van die vamp nummers.

Arnie
9 februari 2004, 10:34
Ik heb vorige week een Korg Ampworks gekocht. Als je een goedkope modeller zoekt moet je deze ook zeker ff beluisteren.

Voor t geld is de geluidskwaliteit echt super. Ik heb m voor 135 euro bij Feedback. Een POD klinkt welliswaar beter, maar is duurder.

Ik heb m gekocht om thuis wat dingetjes op te nemen. En daar is ie zeer geschikt voor. Klein, compact, relatief goedkoop en een goede sound.

Phyrexian
9 februari 2004, 11:36
Een KORG Pandora PX4 is ook zeer leuk. Het handige zijn die drumbeats die erin zitten... maakt het tof om mee te oefenen. Wel enkel ideaal als headphone amp. Klinkt meer dan goed maar niet zo goed als een POD vond'k.

alhambra
9 februari 2004, 13:15
Ik heb ze beiden geprobeerd en nog meer andere en eigenlijk vond ik het beide niet geweldig maar de V-amp is denk om z'n prijs de beste (heb deze toen dus ook gekocht maar na een paar dagen alweer terug gedaan).

Kijk idd ook is naar de korg producten die zijn ook niet verkeerd. Een 2ehands korg ax1500 b.v. moet je voor weing kunnen kopen (125/ tot 175 euro) en die is toch echt wel wat beter dan de v-amp of pod. Komt nog bij dat hij ook gewoon als voetpedal/effectenbak te gebruiken is.

BlackSun
9 februari 2004, 13:25
Nou ik heb een POD2.0 met FB4 footswitch gekocht, en ben er zeer tevreden mee!
Er zijn wel nogal erg veel instelmogelijkheden, dus het duurt een tijd voordat je de goeie sound heb, maar dat maakt het ook leuk.
Bedankt voor de adviezen!

harrie-beton
9 februari 2004, 15:57
De POD kun je via MIDI bedienen via een PC.
Dan gaat het instellen lekker snel.

De v amp kon dat ook. Mijn POD XT gaat via USB.

alhambra
10 februari 2004, 15:10
Gefeliciteerd !!!

Maar als je de volgende keer advies wil doe er dan wel iets mee, volgens mij zeiden de meeste mensen:

1 koop dan de pod XT
2 de V-amp is qua prijs/kwaliteit beter.
3 kijk ook is naar wat anders.

Maar ach als je er tevreden mee bent is het okee :-D .

BlackSun
10 februari 2004, 15:22
Haha, nou, voor de POD XT had ik zowiezo geen geld(wilde er ook nog footswitch bij), en aangezien de meeste mensen zeiden dat de POD toch wel beter dan de V-amp klonk, en ik een mooie deal kon maken met een POD heb ik die dus maar genomen. DUs ik heb zeker wel het advies gebruikt hoor :wink:
En de adviezen 'kijk ook eens naar iets anders' kwamen nadat ik de POD al had aangeschaft :lol: