PDA

View Full Version : Doorlussen Marshall JCM 800 -> Fender HotRod Deville



PluueeR
3 februari 2004, 08:42
Ik heb dus twee buizenbakken een Marshall JCM 800 en een HotRod Deville, ik
heb nog weleens problemen om mezelf te horen live met de Marshall. Dit komt
door de gesloten 2x12 of 4x12 cabinet, als je er niet goed voorstaat hoor je
jezelf simpelweg niet. Dit probleem heb ik met de Fender combo niet.

Nu had ik afgelopen zondag het briljante idee om deze samen te gebruiken.
Eerst probeerde ik de Send van de FX loop in de Power Amp In (Return) van de
Fender. Nu kwam alleen het geluid uit de Fender en niet meer uit de
Marshall. Toen probeerde ik de DI-OUT van de Marshall in de Power Amp In van
de Fender en dit klonk briljant. DI-OUT klinkt normaal voor opnames e.d.
enorm ruk, maar nu klonk het geweldig (zal wel iets met de power-amp en
speakers zijn).

Mijn vraag, kan dit kwaad, lijkt me niet aangezien DI-OUT een Line niveau
heeft wat een Pre-amp in principe ook creëert (dacht ik).

Gewoon om even zeker te weten.

PluueeR
3 februari 2004, 23:30
43 bekeken en geen reactie, hahaha

ik heb zelf nog wat onderzoek gedaan, op de site van Marshall in de handleiding van de JCM 900 staat dat deze output is bedoelt voor het versturen naar andere poweramps, en dat is precies wat ik doe.

Kortom dit is een normale werkende situatie, te gek, want het klinkt mega lekker 4x12 waarvan 2 open, spreiding is lekker on stage :)

Bluppie
4 februari 2004, 22:35
je kan toch ook gewoon alleen de speaker gebruiken van je hot rod deville? dat je de marshall gwoon stereo gebruikt, 1tje naar je cab en eentje naar je speakers van je hot rod, tenzij je hot rod eindtrap lekkerder klinkt natuurlijk

Bouke
5 februari 2004, 13:23
Hey,

Als je je gitaarsignaal split, kun je van beide amps de sterke kanten benutten en houden ze elk hun eigen geluid. Door elkaar gemixed is het dan weer jouw geluid. Mooi man, een fender en een marshall doorelkaar gebruiken!

Bouke

PluueeR
6 februari 2004, 11:59
Als ik alleen de speakers gebruik zit ik met het ohm verhaal aangezien de beide speaker output paralel geschakeld zijn Load moet dus gelijk zijn.

Daarbij is dat kabeltje niet lang genoeg, en dit werkt ook :-)

Ik heb een Lehle Dual pedaal, moet er nog meer mee experimenteren maar de Fender op clean en de Marshall scheur, te gelijk klinkt zo te gek. Ga ik in de toekomst zeker gebruiken :-)

PluueeR
6 februari 2004, 12:00
Als ik alleen de speakers gebruik zit ik met het ohm verhaal aangezien de beide speaker output paralel geschakeld zijn Load moet dus gelijk zijn.

Daarbij is dat kabeltje niet lang genoeg, en dit werkt ook :-)

Ik heb een Lehle Dual pedaal, moet er nog meer mee experimenteren maar de Fender op clean en de Marshall scheur, te gelijk klinkt zo te gek. Ga ik in de toekomst zeker gebruiken :-)

Harry
6 februari 2004, 16:32
beetje gek ook dat je jezelf niet goed hoort met een 4x12"..... :-?

ieme
13 februari 2004, 13:09
ik heb sinds gister ook mn amps aan elkaar gelust, (zie topic mijn setup) en het klinkt inderdaad als een klok!

PluueeR
13 februari 2004, 13:31
Harry, veel podium ervaring?

Door de dichte achterkant van een 4x12 cab. heeft deze weinig sprijding. Ze stralen maar, je moet er goed voorstaan wil je het goed kunnen horen. Daarbij kan je nooit hard op een podium omdat ze er in de zaal last van kunnen hebben met het uitversterken van de rest van de band (met name de zang). Dit is een fout die ik heel veel bands zie maken. Gitaren zo hard zetten dat ze bij de PA de gitaren gewoon dicht kunnen draaien maar de zang er niet overheen krijgen. Een 4x12 of 2x12 moet je dan dus al schuin gaan zetten als een monitor of de hoogte in op een flightcase.

Met deze setup combineer ik het geluid van de JCM 800 met de dichte 2x12 en de open 2x12, waardoor je een goede spreiding heb en je zelf veel beter kan horen op een podium.

PluueeR
13 februari 2004, 13:31
Harry, veel podium ervaring?

Door de dichte achterkant van een 4x12 cab. heeft deze weinig sprijding. Ze stralen maar, je moet er goed voorstaan wil je het goed kunnen horen. Daarbij kan je nooit hard op een podium omdat ze er in de zaal last van kunnen hebben met het uitversterken van de rest van de band (met name de zang). Dit is een fout die ik heel veel bands zie maken. Gitaren zo hard zetten dat ze bij de PA de gitaren gewoon dicht kunnen draaien maar de zang er niet overheen krijgen. Een 4x12 of 2x12 moet je dan dus al schuin gaan zetten als een monitor of de hoogte in op een flightcase.

Met deze setup combineer ik het geluid van de JCM 800 met de dichte 2x12 en de open 2x12, waardoor je een goede spreiding heb en je zelf veel beter kan horen op een podium.