PDA

View Full Version : Op zoek naar een leuke elektrische gitaar.....



semt-x
2 februari 2004, 23:32
Wie kan mij een beetje verder helpen.

Ik ben op zoek naar iets in de richting van een Les Paul. Maar wie kan mij vertellen wat er nog meer in die klasse is qua geluid dan. Aangezien ik beginnend ben en nog niet echt te veel kan betalen.... Ik bedoel wel een gitaar en een amp. Prijs totaal niet echt belangrijk, laat maar iets horen.... Alvast bedankt

Nielsje
2 februari 2004, 23:55
een epiphone,

b-merk van gibson, the looks, en voor het geld geen slechte gitaar vind ik

Man
3 februari 2004, 10:15
epifag

hadv
3 februari 2004, 16:23
zoek je het in het model op zich dan komen de kopieen natuurlijk als eerste aan de beurt, dan kom je vaak op japanse/koreaanse gitaren uit
kwestie van veel zoeken
zoek je het in de bouw/materialen/geluid dan is 'alles' met een dikke mahoniehouten plank met of zonder gewelfde esdoorn top, minimaal palissander toets en vette humbuckers ok
op dat gebied is er erg veel. koreanen maken goede en betaalbare gitaren (heb zelf net een Cort M600 verkocht omdat ik wat ruimte tekort kwam, deze diende als backup voor mijn LP Custom)

het is op dit forum al gauw vloeken in de kerk, maar er zijn zat goedkopere merken met goede kwaliteiten
zoek eens op de sites van wat winkels (zie gitaarnet.nl) en duitse winkels zoals www.musik-produktiv.com (of was het .de ?)
uiteraard alles bekijken op de gitaarmarkt en winkels bezoeken

pas wel op met de echt goedkope beginnerssetjes (<300 pleuri), die moet je alleen kopen als je of echt geen geld hebt of nog niet weet of je wel electrisch wilt spelen (ze worden wel spotgoedkoop 2e hands aangeboden, maar dan zijn het meestal strat-kloo(n)tjes

hadv
3 februari 2004, 16:24
zoek je het in het model op zich dan komen de kopieen natuurlijk als eerste aan de beurt, dan kom je vaak op japanse/koreaanse gitaren uit
kwestie van veel zoeken
zoek je het in de bouw/materialen/geluid dan is 'alles' met een dikke mahoniehouten plank met of zonder gewelfde esdoorn top, minimaal palissander toets en vette humbuckers ok
op dat gebied is er erg veel. koreanen maken goede en betaalbare gitaren (heb zelf net een Cort M600 verkocht omdat ik wat ruimte tekort kwam, deze diende als backup voor mijn LP Custom)

het is op dit forum al gauw vloeken in de kerk, maar er zijn zat goedkopere merken met goede kwaliteiten
zoek eens op de sites van wat winkels (zie gitaarnet.nl) en duitse winkels zoals www.musik-produktiv.com (of was het .de ?)
uiteraard alles bekijken op de gitaarmarkt en winkels bezoeken

pas wel op met de echt goedkope beginnerssetjes (<300 pleuri), die moet je alleen kopen als je of echt geen geld hebt of nog niet weet of je wel electrisch wilt spelen (ze worden wel spotgoedkoop 2e hands aangeboden, maar dan zijn het meestal strat-kloo(n)tjes

semt-x
3 februari 2004, 18:32
Ik heb mezelf eigenlijk vandaag een klein beetje laten over halen naar Epiphone, maar ik ben er nog niet uit welke... Ik zoek de sound ala Slash (wie niet?!?). Gewoon voor lekker harde metal enzo, als het maar lekker scheurt! maar goed niet alleen dat vind ik belangrijk. Ook de onderdelen en die "blijken" bij Epiphone ook prima te zijn. Nu zit ik alleen nog te denken aan een Amp! Ik had een leuke 15w. van Marshall gezien, maar hebben nog meer mensen ideeen??? Het is voor nu gewoon nog thuis, dus het moet een goede versterker zijn, en mag ook best wel kracht in zitten maar hoeft geen supertower te zijn... De buren moeten het ook leuk vinden ;-) Dus voor als nog: Een leuke gitaar met een leuke versterker. Wat zijn trouwens dingen waar ik op zou moeten letten als ik een elektrische gitaar koop?? Ik hoorde ook iemand zeggen dat de gitaar lekker moet spelen, maar het zijn de elementen die het hem maken. Als je Gibson wil zei die, kan je een redelijk goedkoop gitaartje kopen en daar Gibson elementen inzetten.....

Nielsje
3 februari 2004, 18:42
geluid zoals slash... metal enzo....

mis ik de link?

hm..ja..en gibson elementen erin proppen kan, maar die zijn niet de goedkoopsten...

semt-x
3 februari 2004, 18:53
ik bedoelde te zeggen: ik zoek een gitaar met het metal geluid erin. Ala Slash of 36 Crazyfists ofzo..... voor een leuke prijs. En ik geloof dat ik met Epiphone in de buurt zit alleen weet ik nog niet precies welke.... En ik zoek ook een amp...