PDA

View Full Version : Elixer snaren



halfjewit
17 februari 2002, 13:47
Wie heeft er ervaring met de stalen roundwound Elixer snaren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: halfjewit op 2002-02-17 13:13 ]</font>

Anno Niem
17 februari 2002, 14:16
Ik heb zelf Elixir Polyweb snaren op mijn Taylor. Klinken goed, maar gaan bovendien aanzienlijk langer mee dan een regulier setje. Er zijn nu overigens ook de Elixir nanoweb snaren. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar schijnen ook goed te zijn, daar de snaren vanaf het opzetten het geluid blijven houden van een nieuw setje snaren.

Leen Kap
22 februari 2002, 17:43
Ik gebruik liever de nanoweb dan de polyweb. nanoweb klinkt wat helderder.

Rectifier
22 februari 2002, 19:30
Ik hou niet van elixer snaren. Het klinkt idd. wel langer helder, maar ik vind het gewoon kloten spelen. Om één of andere reden kan ik er nog niet echt gewend aan raken.

Leen Kap
23 februari 2002, 15:39
Toevallig gisteren een andere longlasting snaar geprobeerd: D'addario EXP. Eigenlijk veel beter dan Elixer. Klinkt natuurlijker.

Anno Niem
23 februari 2002, 20:02
EXP klinken inderdaad beter dan Elixir en 1e en 2e snaar bovendien ook goudkleur, maar wel iets duurder.

henrih
24 februari 2002, 15:00
OEI wat ben ik blij met mijn Elixer, ze piepen minder, oxideren niet, blijven nieuw klinken en het scheelt in je aanschaf, ik doe er veel langer mee.
Maar mijn volgende set wordt EXP, om gewoon eens te proberen.

axmaster
1 april 2002, 20:16
Ik heb ook Elixer op de gitaar waarop ik uitsluitend fingerstyle speel. Heb echter het probleem dat de snaren bij het klankgat gaan rafelen. Blijkbaar schraap ik de coating eraf, ondanks het feit dat ik de toppen van mijn nagels met polijstpapier mooi rond zijn. Kent iemand dit 'manco'? Verder zet ik nooit meer andere snaren op deze gitaar. (Op mijn andere gaan good old D'Daddario's of Martin SP's.)

Hansfong
5 april 2002, 11:12
Hey axmaster,

Ja, Elixer staan bekend om het rafelen. Ik wil dus ook een keer EXPs proberen, want daar schijnt het niet het geval bij te zijn.

Landolarules
26 april 2002, 11:44
Ik gebruik tegenwoordig de Elixir Nanowebs. Ze klinken meer briljant dan de polyweb en ze rafelen niet! Overigens spelen ze net zo lekker als de polywebsnaren. Ik heb me laten vertellen dat de coating harder en dunner is, vandaar. Qua klank is er eigenlijk geen verschil meer met gewone snaren. Ze gaan wel lekker lang mee en ze spelen echt fijner. Ze kosten natuurlijk wel het dubbel maar gaan echt vijf keer langer mee (Martins: twee weken, Elixir, drie maand!)dus, tel maar uit je winst... Op mijn Landola komt in ieder geval niks anders meer.

Wbremer
30 mei 2002, 19:58
Gebruik ze al een hele poos. (op een Jazz-gitaar) Fijne snaren. Bij snel wisselen barree-grepen geen gepiep meer. Blijven erg lang mooi op toon en zijn geloof ik nagenoeg onbreekbaar. Rafelen: heb ik ook. Niet druk om maken. Deed mijn oude spijkerbroek ook en ik doe hem nog wel eens aan. Zit nog even lekker. Geen probleem dus. Behalve dan dat "stof" op je gitaar...
Als alternatief kun je de Flatwound eens overwegen. Heb ik op mijn Godin. Ben 't zakkie kwijt maar volgens mij ook van Elixer....