PDA

View Full Version : Gitaar Leren



Laurentius
2 februari 2004, 20:01
Hier even een vraag bedoeld voor de wat gevorderde gitaar spelers.

Ik ben een beginnende gitarist.
Ik schat mijn speel vermogen in als "een beetje kloten op de gitaar en wat bekende nummers met behulp van tabs spelen"

Ik doe sinds kort gitaar les via boeken om noten te leren.
Heeft een van jullie tips om me er doorheen te slepen en het spelen iets makkelijker te maken.

Ik ben in het bezit van een spaans akoustishe gitaar en een Yamaha ERG-121 Electric gitaar.

Jayjay
3 februari 2004, 18:14
Tip???

Dump je Yamaha ha ha hahahaha

buuck
3 februari 2004, 18:23
en koop een dwarsfluit :D


ok dat slaat nergens op. iedereen moet ergens beginnen, en niet op een paul reed of meteen een gibson of zoiets.. je leert als kind zijnde ook timmeren met een plastikke hamer? :P

Trocar
3 februari 2004, 18:46
Ik zal een poging doen tot een nuttige reply:

Ga nummers na-spelen op gehoor. Dan train je je gehoor een beetje (duh) maar ook ontdek je zelf hoe anderen gitaar spelen. Tenminste, ik heb er veel meer van geleerd dan van het naspelen van tabs, omdat ik na moest denken en echt zoeken naar de tonen. Het zelf ontdekken van tonen/combinaties en grepen aan de hand van bestaande nummers heeft mij iig wel geholpen.

[edit: hmm, ik geloof niet dat dit echt een antwoord op je vraag is]

ReinoutV
3 februari 2004, 19:00
Tip: neem les. Dan krijg je, als het goed is, precies de goede oefeningen om jou verder te helpen. Geef niet op, ook als je zonder les speelt, stel jezelf doelen (anders komt er niets van) en bijt door. Gitaar oefenen is niet altijd even leuk... Maar vaak wel. :)

Laurentius
4 februari 2004, 08:55
Ok ondanks dat geintje over die dwarsfluit toch nuttige tips gekregen.

Wat is er dan eigenlijk mis met die yamaha.

Heb vroeger op school wel blokfluisles gehad en kende alle noten maar die moet je met je gitaar dus helemaal opnieuw "Vinden".

Nummers naspelen gaat redelijk na een hele hoop geoefen.
Maar toch bedankt voor de tips.

Iemand nog iets toe te voegen?

Soppie300
5 februari 2004, 13:31
begin anders met Rock Basics 1 ofzo... Of Easy pop melodies... Goeie boeken, waardoor je ook noten kunt leren lezen... Wel veel oefenwerk... Gelukkig zit er een (te snelle!) meespeelcd bij... :-?

Soppie300
5 februari 2004, 13:32
begin anders met Rock Basics 1 ofzo... Of Easy pop melodies... Goeie boeken, waardoor je ook noten kunt leren lezen... Wel veel oefenwerk... Gelukkig zit er een (te snelle!) meespeelcd bij... :-?

Nielsje
5 februari 2004, 13:37
Eerst proberen simpele standaard akoorden proberen
C, G dat soort shit..

als je dat kan, barre akoorden proberen.

dan heb je de basis wel vind ik..

Nielsje
5 februari 2004, 13:37
Eerst proberen simpele standaard akoorden proberen
C, G dat soort shit..

als je dat kan, barre akoorden proberen.

dan heb je de basis wel vind ik..

www.chordfind.com

daar kan je akkoorden vinden als je het zelf nie weet..

zilla
5 februari 2004, 18:17
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een ( prive ) gitaarleraar, deze kan je de basis van het gitaar spelen leren. Vanaf dat punt kan je je eigen spel gaan ontwikkelen. Tevens kun je contact proberen te leggen naar andere gitaristen, deze kunnen je ook veel leren. Ook zou je naar video's/dvd's van live concerten kunnen kijken, je staat versteld hoeveel je daar van oppikt.

gegroet Zilla