PDA

View Full Version : Guitar RSI, iemand last van (gehad)???



Markus
2 februari 2004, 16:39
Hoi!
Vraagje. Ik ben student bewegingstechnologie aan de HHS,
ben bezig met een project over het ergonomisch aanpassen van een instrument (dit geval gitaar).
Zijn er mensen die bepaalde klachten krijgen bij het (langdurig) gitaarspelen? Zijnde het klachten aan hals, rug, schouders, pols, bovenarm. Of zijn er nog mensen die bewegingsbeperkingen vinden bij het gitaarspelen?
Mocht je het kwijt willen, moet je maar ff mailen of hier op het forum zetten ofzo.

Alvast thanks a lot!

Greets,
Markus

Guinness
5 februari 2004, 16:39
Wat moet ik me voorstellen bij het ergonomisch aanpassn van een gitaar? Wat kan er dan verbetert worden?

Guinness
5 februari 2004, 16:40
Dubbel

robpeters87
23 februari 2004, 21:46
Ik heb alleen wel eens last van kramp in de muis van m'n linkerhand, maar dat is alleen als ik veel en lang power akkoorden speel en omdat k een btje foute techniek heb (ben k nu af aan het leren.. ) bestaat volgens mij niet zoiets als gitaar rsi...

Maiden Michiel
23 februari 2004, 22:03
Ik ben bang dat die RSI niet te verhelpen valt door aanpassingen aan het instrument.
Voorlichting over houding en warming up zal het beter doen. Daar zit hem namelijk vaak het euvel.

rien
24 februari 2004, 17:06
Ik heb wel eens last van kramp in mn handen en vooral mn hand waar ik de snaren mee indruk. Zomaar midden op de dag zonder gitaar..gaat ineens mn duim naar het miden van mn hand
Ik speel dan soms ook sel 4 uur per avond.. en na een maand gebeurt er iets in deze trant

ztop ik 2 dagen dan voel ik beide handen wel echter niet heel erg lastig

Ik denk dat het geen bal met de housding te maken heefte chter wel met het soort gitaar. Ik speel op een niet versterkte staalsnarige gitaar en speel bovendien met mn duim om bij een barree greep de bas langer vast te kunnen houden terwijl de accordgrepen veranderen
zg travis /chet atkins style

Hoi
rien

fuck nu-metal
24 februari 2004, 19:52