PDA

View Full Version : Gary Moore en babyblue telecaster-achtige



Dirtypool
2 februari 2004, 16:11
Hoi, ik zit net een dvd van Moore te bewonderen( ik ben een van degenen die zijn spelbeheersing admireert) en oa op 'the sky is crying'speelt hij op een babyblue, met binding, wigvormige soundhole, double cut-away, rosewood toets- volgens mij- of ebben, 'perloid scratchplate en EMG's meende ik te herkennen, jumbo frets en een lange achternaam van de bouwer op de kop van de gitaar, die ik niet kan ontcijferen.

Ik ben erg benieuwd of een van jullie weet welke gitaar het betreft. :wink:

Grtz Richard.

Dirtypool
2 februari 2004, 18:43
oh ja, het betreft de Blues and Ballads- dvd met een live-registratie van een 15-tal bluesnummers en 8 clips van een 16jarig Moortje tot nu.

Grtz Richard

Sjakie
2 februari 2004, 20:59
http://www.gary-moore.com/The_Warehouse/Guitars/guitars.html :wink:

Dirtypool
2 februari 2004, 22:38
Hee, thnx! Was daar al eens eerder geweest en toen stond hij er niet tussen volgens mij.
Nu kan ik ff verder googlen :)

Aca Ilic
3 februari 2004, 19:54
Het gaat hier om een Roy Buchanan bluesmaster serie die special gebouwd was voor hem ( en een andere exemplaar was in bezit van George Harisson in rode kleur met tortoiseshell slagplaat ook met EMG-s ).

Aca Ilic
3 februari 2004, 19:55
Het gaat hier om een Roy Buchanan bluesmaster serie die special voor hem gebouwd was ( en een andere exemplaar was in bezit van George Harisson in rode kleur met tortoiseshell slagplaat ook met EMG-s ).

Sjakie
3 februari 2004, 21:00
Hee, thnx! Was daar al eens eerder geweest en toen stond hij er niet tussen volgens mij.
Nu kan ik ff verder googlen :)

Succes! :)