PDA

View Full Version : Steve Cropper



denniseindhoven
17 februari 2002, 01:16
In één of ander tijdschrift werd Jimi Hendrix tot gitarist van de eeuw uitgeroepen. Niet mijn keuze, maar hé, democratisch gekozen dus toch terecht :wink:. Ik weet helaas niet meer welk blad het was, maar tweede in de verkiezing werd "soul man" Steve Cropper.

Steve Cropper is geen groot techneut, maar voor zijn muzieksoort (soul) is het natuurlijk veel belangrijker dat je je ritmepartijen goed onder de knie hebt dan dat je Yngwie Malmsteen perfect kan nadoen. Hij speelde o.a. nummers in van Sam & Dave, Otis Redding en The Temptations. Misschien wat minder bekend zijn zijn compositorische talenten, maar die zijn waarschijnlijk nog indrukwekkender dan zijn bijdrage als gitarist. Ik geloof dat hij bijvoorbeeld "The dock of the bay" schreef samen met Otis Redding.

Meer mensen hier die hem kennen (vast wel)? En wat vind je van hem (maar vooral van zijn spel natuurlijk)? Ik vind het persoonlijk een heel goede gitarist. Ik hou ook van muzikanten met een goede timing (die kunnen mij namelijk veel leren :wink:).

Kitaarhiero
17 februari 2002, 14:52
Steve Cropper is wel goed ja... maar 2e plaats?

anoniem
17 februari 2002, 22:24
Toevallig zag ik laatst de blues brothers weer es hij speelt ook in die film als gitarist

anoniem
17 februari 2002, 22:25
Gitaristen worden in dit geval democratisch verkozen , dat is altijd een subjectief geval . net als de Arrow rock top 500 vele nummers die je niet zo hoog plaatst en toch staan ze veels te hoog

dirkw83
18 februari 2002, 12:14
500 nummers; damn, ik wist niet dat er zoveel rocknummers bestaan. Tenminste, ik kan ze niet opnoemen, maar goed.

Kitaarhiero
18 februari 2002, 12:46
Als je realiseerd hoeveel bands er zijn en dat de gemiddelde band 4 albums uit brengt waar gemmiddeld 13 nummers op staan (denk ik)... dan moeten er zelfs meer dan 500 zijn.

rockandsoccer
18 februari 2002, 13:03
kijk maar even op http://www.arrow.nl daar staat de top 500 nog wel op als het goed is

dirkw83
18 februari 2002, 16:52
Mmm, ja, ik zie het. Verbazend hoe vaak je wel niet hardop denkt: damn, die is er ook nog :smile:.