PDA

View Full Version : Vreemde LP Custom



Matje
2 februari 2004, 13:16
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=19255

Zou de achterkant nou zo verbouwd zijn? Of is er een tijd geweest waarin gibson ze zo maakte?

Nielsje
2 februari 2004, 13:31
idd...erg vreemd..

nooit geweten dat gibson roze gitaren maakte wat fout man.

of bedoel je misschien dat die rare hap uit de body ala fender enzo?

ook vreemd, maar speelt vast lekker als je zit.. :P

Anavrin
2 februari 2004, 13:35
hij noemt het purple, dit is duidelijk roze (zal wel een slechte foto zijn)

Matje
2 februari 2004, 13:42
ik doelde inderdaad op die achterkant. Gekke hap eruit en geen binding.

punkydude
2 februari 2004, 15:11
Hij is wel zeer mooi, 't is eens iets anders hé!

john.3001
2 februari 2004, 15:14
ik zou em zelf nooit kopen, maar eigenlijk ziet dat ding er enorm vet uit!

Javaca
2 februari 2004, 15:14
Hij is wel zeer mooi, 't is eens iets anders hé!

:o


Wat een potengitaar. :angry:

Sicky61
2 februari 2004, 15:15
Een custom? Mooi kleurtje en zo'n hap eruit zouden ze met alle les pauls moeten doen.

The Thumb
2 februari 2004, 15:22
die body contour (of 'hap' zo je wilt) is naar mijn weten niet iets wat gibson zelf doet of ooit heeft gedaan. Dat zou dus ook betekenen dat hij gerefinished is, anders zou de nieuwe lak op de 'hap' wel erg goed zijn aangebracht, aangezien hij naadloos overgaat in de oude lak. Gezien de kleur lijkt een refinish mij sowieso aannemelijk

BLOK182
2 februari 2004, 15:59
De verkoper zegt erbij dat het een Custom Lite is, het zou dus op zich wel kunnen dat het een (kleine en minder succesvolle) Gibson serie is, ik bedoel, ze hebben in die 50 jaar toch wel een paar vage modellen gehad :D

The Thumb
2 februari 2004, 16:04
De verkoper zegt erbij dat het een Custom Lite is, het zou dus op zich wel kunnen dat het een (kleine en minder succesvolle) Gibson serie is, ik bedoel, ze hebben in die 50 jaar toch wel een paar vage modellen gehad :D

Even gegoogled en je hebt gelijk, kijk maar eens in deze reviews:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Gibson/Les-Paul-Custom-Lite-01.html

Voidhead
2 februari 2004, 16:17
die is dus echt wel vet he!! 8-)

Billie Joe Armstrong
2 februari 2004, 18:12
Een gitaar met zo'n kleurtje wil je toch niet in je handen hebben?! :???:

cas121
2 februari 2004, 20:06
ik ken wel iemand die ook een LP custom lite heeft, in een soort lightburst achtige finish.. die is wel heel vet

frankpaul1
2 februari 2004, 22:19
Volgens mij is dit de enige Gibson met contour aan de achterkant. Zijn maar twee of drie jaar gemaakt. Je ziet ze echt bijna nooit. Heb zelf een studio Lite, bevalt echt super. Nauwelijks gewicht en heel vol geluid.

De kleur is uiteraard gewoon roze!!!! :-D

frankpaul1
2 februari 2004, 22:20
Volgens mij is dit de enige Gibson met contour aan de achterkant. Zijn maar twee of drie jaar gemaakt. Je ziet ze echt bijna nooit. Heb zelf een studio Lite, bevalt echt super. Nauwelijks gewicht en heel vol geluid.

De kleur is uiteraard gewoon roze!!!! :-D

Wouter J
2 februari 2004, 23:55
De Custom Lite en Studio lite komen uit de jaren tachtig en net als Fender wilde ook Gibson een graantje meepikken van de rage rond Jackson Ibanez en Kramer. De Lite series kwamen zelfs met Floyd Rose tremolo's (wie zich de clip van "Spaceman" van Babilon Zoo nog kan herrineren ziet de zanger van die band op zo eentje spelen.)

De kleur is een weerspiegeling van wat toen hip was, hier in Nederland is het nooit echt van de grond gekomen maar in America had je de "LA Scene" met bands zoals Ratt, Poison, Cinderella, Mötley Crue, Stryper en de Damn Yankees.

en hoe denk je dat die bands uitzagen?

Stryper
http://www.stryper.com/photo/8.jpg

Mötley Crue
http://www.geocities.com/motleyone/band1200.jpg

dus met kerels die zich ZO uitdossen zijn Roze of neon groene gitaren niet echt vreemd.

Nielsje
2 februari 2004, 23:58
jup

dat was vroeger

niet de 80's, maar de gayties...

Wouter J
3 februari 2004, 00:05
jup

dat was vroeger

niet de 80's, maar de gayties...

Gay waren ze absoluut niet vergeet niet dat Richie Sambora (Bon Jovie) en Eddie Van Halen met top modellen zijn getrouwd en dat Pamela Anderson het met zo wat iedereen van die bands die ik opnoemde deed.

Eigenlijk lijkt het heel veel op de huidige Nu-metal scene, allemaal dezelfde uitdossing en allemaal Korn aftreksels waar in de Jaren Tachtig de bands allemaal Kiss en Van Halen aftreksels waren.

Nielsje
3 februari 2004, 00:12
hehe..jaa dat weet ik wel

was maar een geintje...

ik wou dat ik gitarist was in de tijd..

pamela zou ik nie verkeerd vinden voor een keertje..

gibls6
3 februari 2004, 06:48
[quote="frankpaul1"]Volgens mij is dit de enige Gibson met contour aan de achterkant. Zijn maar twee of drie jaar gemaakt. Je ziet ze echt bijna nooit.


Niet juist heb zelf een Gibson L6-s die ook deze contouren heeft op de achterkant.

Neals
3 februari 2004, 08:48
jup

dat was vroeger

niet de 80's, maar de gayties...

Gay waren ze absoluut niet vergeet niet dat Richie Sambora (Bon Jovie) en Eddie Van Halen met top modellen zijn getrouwd en dat Pamela Anderson het met zo wat iedereen van die bands die ik opnoemde deed.

Eigenlijk lijkt het heel veel op de huidige Nu-metal scene, allemaal dezelfde uitdossing en allemaal Korn aftreksels waar in de Jaren Tachtig de bands allemaal Kiss en Van Halen aftreksels waren.

Vrouwen hebben een zwak voor homo's

birt
3 februari 2004, 09:30
spijtig dat hij zoveel kost, anders zou ik hem meteen kopen, zo'n cool ding 8-)