PDA

View Full Version : Dave Murray?



Kris Haex
2 februari 2004, 13:13
Ik heb Iron Maiden vorig jaar live gezien in de Brabanthallen in Leuven. Dave Murray, maar ook Janick Gers kunnen toch aardige solo's weggeven, en ze zijn supersnel. Ik heb zelfs de indruk dat ze sneller zijn dan bijvoorbeeld Kirk Hammett, en ook technischer. Die kunnen net zo snel spelen als Petrucci zou ik haast zeggen. Snelheid is niet het enige natuurlijk. Ik vind de gitaarpartijen van Iron Maiden ook heel mooi. Die kalme partij van "Dance of death", "Brave new world." En niet alleen deze nummers zijn goed. Je leest hier niet zoveel over Dave Murray en Janick Gers. Maar ik denk dat ze vergelijking gemakkelijk kunnen doorstaan met anderen.

fuck nu-metal
2 februari 2004, 13:59
Ik denk dat ze zeker een groot aandeel hebben in de sound van Maiden en Maiden is een grote en invloedrijke band, dus...
De solos vind ik erg goed, maar ook hun riffs zijn goed te doen. Ik denk dat ze met hun gitaarspel erg veel invloed hebben gehad op andere gitaristen, met name in het black en extremere metal genre. Ik luister niet bijzonder veel naar muziek uit deze stromingen, maar als ik soms een nummer hoor, dan doen de gitaarpartijen me regelmatig aan Iron Maiden denken, natuurlijk ze zijn vaak wat sneller.
Ik denk niet dat ze echt ondergewaardeerd worden, in polls eindigt Murray ook vaak hoog.

fuck nu-metal
2 februari 2004, 14:00
Ik denk dat ze zeker een groot aandeel hebben in de sound van Maiden en Maiden is een grote en invloedrijke band, dus...
De solos vind ik erg goed, maar ook hun riffs zijn goed te doen. Ik denk dat ze met hun gitaarspel erg veel invloed hebben gehad op andere gitaristen, met name in het black en extremere metal genre. Ik luister niet bijzonder veel naar muziek uit deze stromingen, maar als ik soms een nummer hoor, dan doen de gitaarpartijen me regelmatig aan Iron Maiden denken, natuurlijk ze zijn vaak wat sneller.
Ik denk niet dat ze echt ondergewaardeerd worden, in polls eindigt Murray ook vaak hoog.

fuck nu-metal
2 februari 2004, 14:02
Ik denk dat ze zeker een groot aandeel hebben in de sound van Maiden en Maiden is een grote en invloedrijke band, dus...
De solos vind ik erg goed, maar ook hun riffs zijn goed te doen. Ik denk dat ze met hun gitaarspel erg veel invloed hebben gehad op andere gitaristen, met name in het black en extremere metal genre. Ik luister niet bijzonder veel naar muziek uit deze stromingen, maar als ik soms een nummer hoor, dan doen de gitaarpartijen me regelmatig aan Iron Maiden denken, natuurlijk ze zijn vaak wat sneller.
Ik denk niet dat ze echt ondergewaardeerd worden, in polls eindigt Murray ook vaak hoog.

Maiden Michiel
2 februari 2004, 14:39
Gers is helemaal niet zo heel goed eigenlijk hoor. Zijn vingers bewegen wel snel maar eht is voornamelijk heel slordig, vooral live.
Murray daarentegen is de king of legato. Erg snel en zuiver.

Kris Haex
2 februari 2004, 20:41
Toch zal Yanick Gers ook geen prutser zijn. Die mensen hebben hele dagen de tijd om te oefenen en hun slordigheden weg te werken. Dave Murray zal misschien wel zuiverder spelen als Yanick maar Yanick zijn solo's zijn toch ook geen prutswerk denk ik.

Kris Haex
2 februari 2004, 20:41
Toch zal Yanick Gers ook geen prutser zijn. Die mensen hebben hele dagen de tijd om te oefenen en hun slordigheden weg te werken. Dave Murray zal misschien wel zuiverder spelen als Yanick maar Yanick zijn solo's zijn toch ook geen prutswerk denk ik.

schaap
2 februari 2004, 21:07
Niks over Adrian :???:
Hem vond ik juist altijd heel cool :-D, maar Dave is ook zeer goed, en die blije kop die hij er ook altijd bij trekt :lol:

Neals
2 februari 2004, 23:50
Yanick's podiumuitstraling komt wel wat sullig over, en idd, waarom gaat het niet over Adrian??????

Maiden Michiel
3 februari 2004, 10:32
Yanick's podiumuitstraling komt wel wat sullig over, en idd, waarom gaat het niet over Adrian??????

Dat vind ik dus juist weer niet. Ik vind het juist gaaf dat er zo'n losbol als hij bij zit. Hij is niet de beste gitarist maar presenteert zichzelf wel.

Jopie
3 februari 2004, 11:48
Iron Maiden geweldige muziek , de helft van de riffs die ik speel komt van Maiden. Een paar coole stukkies (die jullie allang wisten maar die ik voor de onbekende gitarist toch ff noem zijn :

Introos , riffs - The Wickerman , The Trooper , Iron Maiden , Hallowed be thy name , Aces High , Run to the hills , The evil that men do , holy smoke , Fear of the dark , number of the beast

Verder zijn de eerste soloos van Aces High en The trooper redelijk te doen.

Dave Murray is magnificent , wie de Rock in Rio DVD gezien heeft weet dit , Janick Gers is ook goed en steelt voornamelijk de show door zijn onstuimige gedrag on stage. Murray blaast altijd van die standaard soloos uit z'n strat met inderdaad veel legato en weinig 'gepick' heb et geprobeerd , die trillers zijn nog wel te doen maar om al die ho's en po's in z'n geheel te spelen valt niet mee :cry: , maar oefening baart kunst.

josh.vandenberg
18 februari 2004, 08:57
Eigenlijk is Adrian Smith de beste van de drie gitaristen van Maiden.Murray speelt wel heel geroutineerd en vind ik goed in de song weken,maar zijn solo s zijn veelal autopilot stuff.

Adrian Smith zou in heel veelandere top-acts geen slecht figuur slaan.

Ger is op het podium vooral gers.Showen in de stijl van Blackmore,maar dan als Miep the speedy Consalez.Maar zijn stijl heeft wel wat,het is wel lekker grof.Ik hou er wel van.

Ik vond het live heel erg goed.Alleen jammer dat een paar van die assholen in Ahoy bjere over de mengtafel pleurden.Die verdienden echt slaag,gebeurt mij te vaak bij conserten.

Maiden Michiel
18 februari 2004, 09:21
Vieze teringlijers zijn het, vertrap hen in de pit.

Sir Peckerkäse
18 februari 2004, 17:01
bij die Gers is het net of hij adhd heeft

RS-Rik
21 februari 2004, 17:29
ze zijn allemaal lelijk.. maar dat mag als je heavy metal speelt.

Stratman70
22 februari 2004, 10:31
"The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell."

Ja, RS-Rik, maar in de jaren 80 waren ze opeens allemaal verwijfd en knap met hun poedelkapsels en rouge op de wangetjes :)

Ik vind Dave Murray en Adrain Smith ook te gek. Ik weet nooit wie welke solo speelt. Ik zal toch eens een DVD van ze moeten aanschaffen.

Helaas vind ik de muziek van tegenwoordig niet meer zo geweldig. Dance Of death heeft wel wat aardige nummers, maar het is niet meer van het kaliber "Number Of The Beast". Om maar te zwijgen van de albums daarvoor.

Maar wat betreft de gitaristen: ook een mooi geluid vond ik ze altijd hebben.

Stratman70
22 februari 2004, 10:32
"The world is full of kings and queens who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell."

Ja, RS-Rik, maar in de jaren 80 waren ze opeens allemaal verwijfd en knap met hun poedelkapsels en rouge op de wangetjes :)

Ik vind Dave Murray en Adrain Smith ook te gek. Ik weet nooit wie welke solo speelt. Ik zal toch eens een DVD van ze moeten aanschaffen.

Helaas vind ik de muziek van tegenwoordig niet meer zo geweldig. Dance Of death heeft wel wat aardige nummers, maar het is niet meer van het kaliber "Number Of The Beast". Om maar te zwijgen van de albums daarvoor.

Maar wat betreft de gitaristen: ook een mooi geluid vond ik ze altijd hebben.

THW
24 maart 2004, 21:00
Niks over Adrian :???:
Hem vond ik juist altijd heel cool :-D, maar Dave is ook zeer goed, en die blije kop die hij er ook altijd bij trekt :lol:

mee eens :-D

En nog ff terug komen op Jenick: je moet het hem wel een beetje nageven:
Al zo'n ouwe lul(bij de 50 ofzo) en dan toch nog die soepele bewegingen maken.
Dat doe ik rond die leeftijd dan niet zo snel na hoor :razz:
http://www.ironmaiden.com/media/images/low/IID00001560.jpg

THW
24 maart 2004, 21:05
Niks over Adrian :???:
Hem vond ik juist altijd heel cool :-D, maar Dave is ook zeer goed, en die blije kop die hij er ook altijd bij trekt :lol:

mee eens :-D

En nog ff terug komen op Jenick: je moet het hem wel een beetje nageven:
Al zo'n ouwe lul(bij de 50 ofzo) en dan toch nog die soepele bewegingen maken.
Dat doe ik rond die leeftijd dan niet zo snel na hoor :razz:
http://www.ironmaiden.com/media/images/low/IID00001560.jpg