PDA

View Full Version : Fender Supertwin gitaarversterker



Mr.Fire
2 februari 2004, 12:26
Wie zou me wat info kunnen geven over een Fender Supertwin (geen Reverb) , of weet waar ik dat kan vinden....
Eigenschappen , schema , maar ook een manier om een reverb in te bouwen andere buizen die er in kunnen etc.
Ik hoop snel wat te horen .......Gr . Mr.Fire

Al
2 februari 2004, 12:37
Wie zou me wat info kunnen geven over een Fender Supertwin (geen Reverb) , of weet waar ik dat kan vinden....
Eigenschappen , schema , maar ook een manier om een reverb in te bouwen andere buizen die er in kunnen etc.
Ik hoop snel wat te horen .......Gr . Mr.Fire

Om te beginnen kan je hier de specs vinden

http://www.ampwares.com/ffg/

Een reverb is in te bouwen. Kan op verschillende manieren. Voor de klassieke verb van Fender moet je twee buizen bij bouwen. Een reverb unit voor de amp is een optie maar dat kan toon en punch kosten. Een reverbunit die werkt op speakersignaal kan ook.

Andere buizen.... Wat wil je precies met de amp?

Al

Mr.Fire
2 februari 2004, 12:48
Hoi Al , ik wil deze supertwin eigenlijk laten klinken als mijn hot rod deville 212 (zover dat mogelijk is), maar dan met wat meer por erin....

Alvast bedankt voor de info

Mr.Jay
2 februari 2004, 13:53
Hoi Al , ik wil deze supertwin eigenlijk laten klinken als mijn hot rod deville 212 (zover dat mogelijk is), maar dan met wat meer por erin....

Alvast bedankt voor de info

Zou toch erg jammer zijn om een SuperTwin te verzieken tot HR. :P

JaY

Al
3 februari 2004, 13:54
Hoi Al , ik wil deze supertwin eigenlijk laten klinken als mijn hot rod deville 212 (zover dat mogelijk is), maar dan met wat meer por erin....

Alvast bedankt voor de info

Kan je hem niet ruilen tegen Hot Rod? Of verkopen en dan een Hotrod terug kopen.

Al

PeeVee
3 februari 2004, 16:12
Hoi Al , ik wil deze supertwin eigenlijk laten klinken als mijn hot rod deville 212
Nou dan hoef je niet veel te doen want die klinken van zichzelf allebei al aardig schril, pinnig, hard en kil :-D

(sorry, kon het niet laten)

HopRopDevil sukt big time

SuperTwin gaat trouwens KEIHARD

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:37
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:37
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:38
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:38
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:39
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

Mr.Fire
13 februari 2004, 13:41
Ja Ja, nou ik vind de HR nou niet bepaald schel klinken, als je er met een beetje redelijke gitaar over speelt.....Ik speel er zelf met een 1979 strat over en bevalt me prima.....

Vraagje: Heeft er iemand een schema van een 1975/'76 Supertwin of weet waar ik er een kan vinden, want ik heb er op het net nog steeds geen kunnen opsporen......Andersoortige documentatie over de versterker is altijd welkom....
Alvast bedankt ...Mr. Fire.......Kijk maar eens op de site van m'n bandje ,dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

www.mrfireandtheblueswall.tk

PeeVee
19 februari 2004, 00:31
Heb je al gekeken op www.schematicheaven.com ?


Kijk maar eens op de site van m'n bandje, dan kan je horen dat de HR helemaal niet zo verkeerd klinkt..

Inderdaad koel, Keep it up!

Maarre, moet je eens kijken op de site van het bandje waar ik gitaar speel www.letsbuzz.nl... (MP3īs zijn overigens al weer 3 jaar) of op de site van het bandje van Jay www.bugabootang.nl om te horen hoe īt kan klinken. Binnenkort wel weer een keer nieuwe Buzz soundbites. Voor het bandje waar ik doghouse bass speel moet je naar www.bigswingthing.nl (staat nu leuke video online!!)

SteavisSmokin
19 februari 2004, 02:04
ej pleun, KOEL die video hahaha! Heb laatst trouwens met je saxofoniste effe staan lullen na optreden van the funk brothers in antwerpen....klein wereldje he!! :D

PeeVee
19 februari 2004, 16:41
ej pleun, KOEL die video hahaha!
Amai Steve... tof he?... Binnen het kader van onze recentelijke "guitar babe" (letterlijk en figuurlijk) Anique toch maar een video camera aangeschaft. Die heeft een D(igital)V(ideo) uitgang... FireWire kaartje in de PC en verdomd het werkt. Win98SE bleef maar klappen, ben nu naar volle tevredenheid over op XP en val nog steeds van de ene verbazing in de andere (werkt echt goed!). Er moet nog een geheugenplankje bij in de PC, maar video editing gaat nu al best goed en errug leuk om te doen. Je kunt echt leuke producties maken met titels etc. Je zou de "echte" DVD eens moeten zien... echt tof... is nog beetje in experimenteel stadium...


Heb laatst trouwens met je saxofoniste effe staan lullen na optreden van the funk brothers in antwerpen....klein wereldje he!! :D
Ja... ook klein saxofoniste-tje trouwens he?... Ik vind het altijd zo'n leuk gezicht als je op die grote bariton staat te honken, moet ze bijna op d'r tenen gaan staan... Mylene is errug goed of zoals die Limbo's zeggen "wa kin da mins bloaze" 8-)

Hoe vind je deze trouwens?

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/bandmaster02s.jpg

Mr.Fire
26 februari 2004, 11:56
Valt niet mee om de supertwin om te bouwen....Ik denk dat hem maar helemaal na laat kijken(moeten een paar nieuwe buizen en potmeters in)en dat ik dan maar kijk of ik hem kan (in)ruilen tegen een twin reverb of iets dergelijks.....

PeeVee
26 februari 2004, 23:11
Valt niet mee om de supertwin om te bouwen....Ik denk dat hem maar helemaal na laat kijken(moeten een paar nieuwe buizen en potmeters in)en dat ik dan maar kijk of ik hem kan (in)ruilen tegen een twin reverb of iets dergelijks.....

Ik zou īm dan maar gewoon "as is" verkopen want servicen, nieuwe buizen en pots dan kan aardig aantikken hoor. Wat wil je er voor hebben als ik vragen mag, ik weet er misschien wel iemand voor? Is hier een beetje off topic en ook niet de bedoeling in dit forum dus stuur me even direct emailtje (peevee@xs650.nl).