PDA

View Full Version : CMW Paisley Amps???



PeArLjAm
2 februari 2004, 11:03
Hey,
ik zat even op marktplaats te kijken en kwam op de site van CMW amps (van Chris Winsemus oid op dit forum right? ) en daar staat ie over zijn Paisley amps. Vertel ons er eens wat meer over, ben benieuwd!! hoe klinken ze, hoeveel watt, wat voor buizen, wat kosten ze.. Tell us all about it, er staat namelijk niks over op de site verder :???: :-?

BartL
2 februari 2004, 11:50
Als je wil weten hoe hij klinkt...zal je dat toch uit moeten gaan proberen. Anders ga een keer naar feedback (Rdam, Apaldoorn, Utrecht).

WANT HOE DIE KLINKT KAN JE ZELF HET BESTE HOREN!! HET IS EEN KWESTIE VAN SMAAK, DAT IS NIET TE VERTELLEN!! :wink:

PeArLjAm
2 februari 2004, 12:12
WANT HOE DIE KLINKT KAN JE ZELF HET BESTE HOREN!! HET IS EEN KWESTIE VAN SMAAK, DAT IS NIET TE VERTELLEN!! :wink:

ja ohhh maar die dingen zijn helemaal nergens te verkrijgen, en al zeker niet bij feedback te testen. Ik zou zeggen als je niks te nuttigs te melden hebt, hou dan je mond dicht. Enige plek waar je ze kan testen is in Arnhem, en ik ben gewoon benieuwd hoe ze klinken.... tss bijdehandje :lol:

The Thumb
2 februari 2004, 12:29
WANT HOE DIE KLINKT KAN JE ZELF HET BESTE HOREN!! HET IS EEN KWESTIE VAN SMAAK, DAT IS NIET TE VERTELLEN!! :wink:

ja ohhh maar die dingen zijn helemaal nergens te verkrijgen, en al zeker niet bij feedback te testen. Ik zou zeggen als je niks te nuttigs te melden hebt, hou dan je mond dicht. Enige plek waar je ze kan testen is in Arnhem, en ik ben gewoon benieuwd hoe ze klinken.... tss bijdehandje :lol:

driebergen toch?

Mitch
2 februari 2004, 13:31
Dus jij komt op een forum om ervaringen uit te wisselen, Yori ?
Wat dom ! Daar hoor je alleen te komen als je iemand uit wil lachen of belachelijk wil maken !

:roll:

marc_o
2 februari 2004, 14:18
hehehe


Het valt me overigens wel op dat er een paar bijdehandjes bij zijn gekomen, zullen wel weer van die punkgastjes zijn met hun flobberbroeken die het cool vinden om te kunnen springen als ze gitaarspelen.

PeArLjAm
2 februari 2004, 14:20
hehehe


Het valt me overigens wel op dat er een paar bijdehandjes bij zijn gekomen, zullen wel weer van die punkgastjes zijn met hun flobberbroeken die het cool vinden om te kunnen springen als ze gitaarspelen.

en tegelijkertijd hun spuug opvangen niet te vergeten :evil:

Javaca
2 februari 2004, 15:10
WANT HOE DIE KLINKT KAN JE ZELF HET BESTE HOREN!! HET IS EEN KWESTIE VAN SMAAK, DAT IS NIET TE VERTELLEN!! :wink:

ja ohhh maar die dingen zijn helemaal nergens te verkrijgen, en al zeker niet bij feedback te testen. Ik zou zeggen als je niks te nuttigs te melden hebt, hou dan je mond dicht. Enige plek waar je ze kan testen is in Arnhem, en ik ben gewoon benieuwd hoe ze klinken.... tss bijdehandje :lol:

driebergen toch?

IDD Driebergen.
Vorige keer stond hij ook op vintage veenendaal. Bij Aspe in Arnhem kun je ze testen. http://www.aspeguitars.com

ChrisMW
19 februari 2005, 00:55
beetje late reactie maar ik kijk vooral op amerikaanse forums....

versterkers van 5 tot 100 + watts, vintage tot moderne klanken...

'n fijn weekend!

Robbert
19 februari 2005, 10:45
beetje late reactie maar ik kijk vooral op amerikaanse forums....

versterkers van 5 tot 100 + watts, vintage tot moderne klanken...

'n fijn weekend!


Maar wáár kun je ze testen? :razz:

ChrisMW
19 februari 2005, 16:57
in Driebergen :D
stuur anders 'n PMtje of mailtje,
prettig weekend!

PeeVee
26 februari 2005, 11:25
CMW amps Paisley amps
Ik dacht dat het een gemodificeerde Sound/London/Super City was maar weet niet zeker... Heb ook niet het idee dat er veel van in roulatie zijn. Op Harmony Central staan wat recenties maar allemaal van Hollanders dus ik weet niet hoe subjectief die zijn.

58relic
26 februari 2005, 12:22
Ben laatst bij 'm geweest (dankzij USPS heeft m'n AIken Invader een beurtje nodig ... :( ) en heb die Paisley gehoord.
15 snoeiharde watts, 6V6, volume op 10 en met een gemodificeerde Squier (!) tele met humbucker Whole Lotta Love van Zeppelin.
Drukvol en retestrak, was erg onder de indruk! Heb niet gevraagd wat ie kost.

Btw, als je niet tevreden bent over je Boss TR2 tremelo, vreemde volumeschommelingen e.d., breng 'm naar Chris en je weet niet wat je hoort.

Aardige gozer met verstand van zaken!

Nielsje
26 februari 2005, 12:30
Ben laatst bij 'm geweest (dankzij USPS heeft m'n AIken Invader een beurtje nodig ... :( ) en heb die Paisley gehoord.
15 snoeiharde watts, 6V6, volume op 10 en met een gemodificeerde Squier (!) tele met humbucker Whole Lotta Love van Zeppelin.
Drukvol en retestrak, was erg onder de indruk! Heb niet gevraagd wat ie kost.

Btw, als je niet tevreden bent over je Boss TR2 tremelo, vreemde volumeschommelingen e.d., breng 'm naar Chris en je weet niet wat je hoort.

Aardige gozer met verstand van zaken!

en hoe was het clean van die amp?? ben opzich nog opzoek naar een klein 10 a 15 watt monstertje :)

58relic
26 februari 2005, 15:25
Wat mij opviel was dat ie met amp volume op 10 en gitaarvolume wat terug mooi clean werd. Even voor de duidelijkheid, ik heb 'm niet volledig van alle kanten uitgeprobeerd, weet bv niet hoe ie klinkt met een les paul, maar wat ik heb gehoord met die telecaster (met toch een humbucker) klonk fantastisch, zeker geen brei.

Zou me niet verbazen dat je 'm ge-voiced kunt krijgen zoals jij wilt (binnen de marges uiteraard).

ChrisMW
26 februari 2005, 22:01
Hoi allemaal

De "Paisley" amp die 58relic had geprobeerd heet de StudioCage, is een prototype en (helaas) niet in de huiskleur blauw met paisley :) . Vanmiddag nog bespeeld door 'n klant die 'n '69 Marshall SuperBass ter revisie kwam brengen en behoorlijk into Hendrix/Zeppelin is. Hij haalde er toffe 60/70s sounds uit met een Fender/Squier/Zwier Strat, zover ik dat natuurlijk over m'n eigen creatie mag zeggen.
Die Squier Tele heeft 'n SeymourDuncan Strat Alnico II pro bij de hals ( en onder de "virtuele 24e fret" zoals 'n "echte" Strat ) en 'n Seymour Duncan Jerry Donahue Tele brugelement die 'n vette '52/'53 Tele sound geeft. Daarnaast zit er een 4 standen switch op met de mogelijkheid de elementen in serie te zetten voor 'n humbucker-achtige sound. Voor de Whole Lotta Love sound gebruik ik zelf het brugelement.
Wat betreft de HarmonyCentral reviews: net zo "subjectief" als die van Amerikaanse posters.
Op dit moment maak ik, naast het modificeren van versterkers, voornamelijk one-offs. Een bestaande versterker wordt dan gestript, alleen de voedingstrafo, het bordje en soms de buisvoeten worden gebruikt en voor de rest komt er dan 'n geheel nieuw circuit, onderdelen, uitgangstrafo en buizen in. Alles handbedraad en getweaked voor 'n zo goed mogelijk geluid, 'n soort betaalbare boutique versterker :)
Voor een studio is trouwens net een nieuwe ( lees: niet-omgebouwde ) blauwe PaisleyAmp gebouwd. De eigenaar had 'n tweed Deluxe replica van ons gehoord maar wou toen per sé die amp als top in blauw met paisley hebben.

'n Fijn weekend voor iedereen!

Nielsje
27 februari 2005, 14:53
zozo..

klinkt allemaal behoorlijk indrukwekkend!

zeg chris, heb je wellicht soundsamples van een van je amps?

ChrisMW
27 februari 2005, 16:00
Hoi Niels

Samples komen er aan zodra productie-modellen klaar zijn. Hoewel een sample een goeie indruk kan geven ( mits afgespeeld op goeie speakers ) blijft het gewoon aan te raden een versterker met je eigen gitaar en spel te proberen zodat je voelt hoe die op jouw speeltechniek reageert.

fijn weekend nog,