PDA

View Full Version : Gat voor humbucker uitfresen, HOE VEEL KOST DAT MIJ? :)



Man
2 februari 2004, 10:17
ik heb altijd al afgevraagd of dat nou normaal is, als ik met mijn onderarm op mijn tremolo kom tijdens het spelen voel ik heeel lichtelijk electrische shokjes!?!?! is dit gevaarlijk en hoe kom ik er vanaf?

heeft iemand hier oo ktoevallig een idee hoeveel het kost om een humbuckergat in een gitaar te laten zagen?


thanxx

wietse
2 februari 2004, 10:22
heb je versterker wel op een geaard stopcontact?
anders kan dit ook gebeuren namelijk , en denk dat de aarding van je gitaar niet helemaal super is.

ieme
2 februari 2004, 12:04
humbucker uitfrezen koste altijd 25 gulden... wat t nu zal zijn? 15 euro?? zelf doen is veel makkelijker!

Laurentius
2 februari 2004, 12:12
Ik heb het zelfde probleem en zit wel op een geaard stop contact.






Yamaha ERG-121 Electric

Laurentius
2 februari 2004, 12:13
Ik heb het zelfde probleem en zit wel op een geaard stop contact.
Zou het misschien aan de kabel kunnen liggen van de versterker naar de gitaar.
Die is bij mij van niet zo'n super hoge kwaliteit.
Iemand suggesties.





Yamaha ERG-121 Electric

francis
2 februari 2004, 13:08
Vergeet niet dat in een electrische gitaar magneten zitten, en magneten kunnen op andere metaale delen een kleine hoeveelheid stroom opwekken.
Hier een paar zaken die de boosdoener kunnen zijn.
- Slechte aarding van het stopcontact.
- De electronica van de gitaar is slecht of niet geaard.
- Kleine verlies stroom in de versterker zelf, laat dit oplossen door een vakman.
- electrische gitaren met een baterijtje hebben dit ook wel eens, dit kan een draad breuk of beschadiging zijn van bij de montage.
- het effecten pedaaltje heeft mischien ook zijn eigen voeding, en dit product is dan weer niet geaard.
Dan wat het gat betreft voor de humbucker, zit het in een slagplaat verwerkt doe het dan gerust zelf, er is niets moeielijk aan en een frees foutje is verdoezeld door de slagplaat.
Als rechstreeks in de body moet frezen, laat het dan doen door een vakman, voor 25 euro ben je geholpen.

francis
2 februari 2004, 13:09
Vergeet niet dat in een electrische gitaar magneten zitten, en magneten kunnen op andere metaale delen een kleine hoeveelheid stroom opwekken.
Hier een paar zaken die de boosdoener kunnen zijn.
- Slechte aarding van het stopcontact.
- De electronica van de gitaar is slecht of niet geaard.
- Kleine verlies stroom in de versterker zelf, laat dit oplossen door een vakman.
- electrische gitaren met een baterijtje hebben dit ook wel eens, dit kan een draad breuk of beschadiging zijn van bij de montage.
- het effecten pedaaltje heeft mischien ook zijn eigen voeding, en dit product is dan weer niet geaard.
Dan wat het gat betreft voor de humbucker, zit het in een slagplaat verwerkt doe het dan gerust zelf, er is niets moeielijk aan en een frees foutje is verdoezeld door de slagplaat.
Als rechstreeks in de body moet frezen, laat het dan doen door een vakman, voor 25 euro ben je geholpen.

Man
2 februari 2004, 13:23
hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dat fresen? en hoeveel ben ik kwijt als ik meteen dat element laat aansluiten?

Nielsje
2 februari 2004, 13:37
frezen lijkt qua techniek best wel veel op boren, alleen dan in een andere richting...

bij boren werkt de bewerking altijd in lijn met het gereedschap

bij frezen werkt de bewerking bijna altijd haaks op het gereedschap.

hierbij moet je denken aan een soor tvan platte boor (zonder kop) die met over een bepaald oppervlak heen haalt, zonder dat je er een gat in maakt..

volg je het nog?

Man
2 februari 2004, 13:42
ja ik begrijp het, hoe fixen ze dat dan dat het niet... uhmm.. splintert ofzo , dat stukken hout doortrekken en afbreken naast het werkgebied?, of word er eerst de vorm erin gezaagd tot op een bepaalde diepte en dan die vorm eruit gefreesd..?

Man
2 februari 2004, 13:42
ja ik begrijp het, hoe fixen ze dat dan dat het niet... uhmm.. splintert ofzo , dat stukken hout doortrekken en afbreken naast het werkgebied?, of word er eerst de vorm erin gezaagd tot op een bepaalde diepte en dan die vorm eruit gefreesd..?

Nielsje
2 februari 2004, 13:57
als het hout spanningsarm is, dan zal het niet gaan splinteren o.i.d...

ik heb nooit meegemaakt dat wanneer ik freeste, dat ik iets mee nam (ik frees trouwens alleen in metaal :P)

ze doen het gewoon met een fijn freesje, niet te grote voeding, dan gaat er niets mis..en nee ze gaan niet eerst een zaag erin, das alleen maar grover, en tot een bepaalde diepte wil niet echt....

dan heeft het trouwens ook geen zin om um dan uit te frezen...

het gat toch om een gat vergroten? van een singlecoil gat naar humbucker?
dan zetten ze gewoon de frees tegen de zijkant van het gat en frezen maar...

Man
2 februari 2004, 15:33
duurt zoiets lang of kan ik er naartoe en na een uurtje terugkomen dat hetr gefixed is

Nielsje
2 februari 2004, 15:49
als ik een frees zou hebben thuis zou ik er binnen tien minuten dat zooitje weg kunnen frezen... en eventueel ngo een mooi aflopend randje om je gitaar heen ook :P

Kjiratsiekoedel
2 februari 2004, 19:00
ik heb een weerstand zitten in de aardedraad die naar de brug loopt. Dit was overigens wel samen gedaan met shielden: www.guitarnuts.com

michielv
5 februari 2004, 08:43
Als je nou slim bent ga je eens kijken op het zelfbouwforum, misschien zit er een aardige mede-forummer bij jou in de buurt die je voor een biertje ofzo even een gat in die body wil frezen.

Purmerend is een beetje ver van Rotterdam, anders ben je van harte welkom :D