PDA

View Full Version : 50 slechtste solo's



wietse
2 februari 2004, 07:00
http://www.pitchforkmedia.com/top/solos/

ongelooflijk wat een mongolen die lui rory gallagher tot een clapton wannabe rekenen e.d.
en die slechte valse solo van R.E.M (weet niet meer welk nummer het was , was wel een hit destijds) hebben ze het niet eens over.

Maiden Michiel
2 februari 2004, 08:49
???

Zo slecht is die solo van Ace Of Spades toch ook weer niet? Gewoon een lekkere hardrock solo!

hoofd
2 februari 2004, 10:20
Hmm...slaat idd behoorlijk als een pik op een slagroomtaart, vraag me af of de persoon die dit geschreven heeft uberhaupt wel van muziek kan genieten.

Harry
2 februari 2004, 10:38
wat een gruwelijk gefrustreerd type, om zomaar even Gallagher, Gibbons, Hunter, Vandenberg, Zappa en weet ik veel wie maar even onder te schoffelen. Raar. Zelfs die solo van Kiss verdient dit niet.

Blijepanda
2 februari 2004, 14:43
Wat een kutlijst, dit slaat echt nergens op.

Fuhgawz
2 februari 2004, 19:20
Whahahahahaaaa!!!!! :lol:

Welke solo vinden jullie dan de slechtste?

Blijepanda
2 februari 2004, 19:25
Weet ik veel.

Hufke
2 februari 2004, 21:26
Die gast doet niet eens een beetje onderzoek voor dat hij iets af gaat kraken. Over Hold The Line zegt 'ie: But here we have another out- of- control whammy bar escapade that has absolutely nothing to do with the song.

En dat terwijl deze is gespeeld op een Les Paul.... :-?

Zelfs die vibrato's doet 'ie gewoon met z'n vingers, kijk maar eens naar z'n lesband.

schaap
2 februari 2004, 21:33
Heeft die gozers die nummers vaker dan 1x geluisterd, zoja is dat niet te merken aan zn meningen :-?
Hij zit echt bij alles per se te zoeken naar slechte dingen en vergeet het hele doel van de solo´s in de nummers of de solo op zich
Wat een eikel :evil:

Maiden Michiel
2 februari 2004, 22:34
Wat dacht je van Smells Like Teen Spirit van Nirvana?

Nielsje
2 februari 2004, 23:45
ja jammer zijn dit soort opmerkingen

een solo kan alleen 'slecht' zijn in mijn oordeel, als je bijv. een dire straits solo in een metal nummer plant of omgekeerd...

dan is het slecht, maar per definitie is een solo nooit vals...


bij mij zijn solo's uitlevingen van m'n gevoel

de ene keer rustig en subtiel. de andere maal snel, en met veeel distortion

Electrical Storm
3 februari 2004, 13:49
OMG!!

Comfortably Numb?! :o

Mithrandir
3 februari 2004, 14:39
De "valse" solo van "Whats the frequency kenneth" van R.E.M. vind ik eigenlijk een hele stoere solo. Ik vind mijn eigen solo's soms heel erg slecht, cliche vooral, zeker als ik maar wat aan loop te prutsen.

Electrical Storm
3 februari 2004, 16:10
Sta je er niet tussen dan Mithrandir??



Tss wat een incomplete lijst zeg

Mithrandir
3 februari 2004, 17:13
Nee, ik sta er niet tussen, heel gek.

Maar ik vind die lijst, typisch zo'n lijst gemaakt door een gefrustreerde niet geslaagde gitarist. Zo iemand die alleen maar negatief kan zijn en altijd moet zeiken, zo iemand als.................Lennart.

Electrical Storm
3 februari 2004, 19:22
Ja alleen dan zou Barret op 1 hebben gestaan met Rebecca :D

RRRobin
4 februari 2004, 09:46
lol dit slaat idd nergens op :|
kzie er wel veel tussen staan die ik toch wel goed vindt, + cliff burton op 29 ? :|
wat een mafkees ;)

Blijepanda
4 februari 2004, 23:04
Gewoon een gefrustreerde gitarist in een zielige bui.

schaap
5 februari 2004, 00:01
Gewoon een gefrustreerde gitarist in een zielige bui.
Man die gozer kan niet eens triangel spelen als je kijkt naar die argumentatie van hem. Of hij heeft ooit toen een gitarist een solo wilde spelen een gitaar voor zn kop gehad en is nog steeds getraumatiseerd :evil:

pimmetje
5 februari 2004, 01:32
Maar een Ted Nugent solo weet hij dan weer aardig te samen te vatten :

"He fires off loads of frenetic testosterone- crazed cliches as exciting and sexually stimulating as a hail of buckshot slamming into a Koala bear's fuzzy ass."

:D

Harry
5 februari 2004, 10:38
ik weet niet of ik erg beledigd zou zijn als ik zo'n kritiek kreeg 8-)