PDA

View Full Version : WAT IS BETER???



Nemesis
9 augustus 2001, 11:36
wat is nou eigenlijk beter?....een multi effect pedaal of een gewoon pedaal met 1 functie?

sleep_to_saturate
9 augustus 2001, 12:29
Qua geluidskwaliteit is een pedaaltje beter.
Qua multifunctionaleit is een multieffect beter.

Grooveyard21
9 augustus 2001, 13:31
Losse pedaaltjes voor een 100% buizen amp, klinkt altijd goed!

Jimi Hendrix
9 augustus 2001, 16:16
Als je budget beperkt is kun je beter een goeie multi effect kopen, die zijn ook makkelijker te schakelen ed.
Als je geld zat hebt koop je gewoon pedaaltjes die te gek klinken (electro harmonix!!) en daarna bij een of andere effect goeroe (ernst fliek bijvoorbeeld) een midiswitching gebeuren, dan heb je ahw je eigen multi effect gebouwd (doen de 'echte' pro's ook).
succes!

Nemesis
9 augustus 2001, 17:17
en hoe duur zijn pedalen?....

multi effect en losse pedalen bedoel ik dus...

bonecollector
13 augustus 2001, 20:33
Je kan het net zo gek maken als wat je zelf wilt.Die multi pedalen ik geloof van zoom kosten kosten iets van F300,- Maar je hebt ook betere van boss kosten ook iets meer.
Qua losse pedalen dat is presies het zelfde.
Ligt ook aan het merk wat je koopt. Bv het verschil tussen een Ibanez chorus en een van Boss kan erg groot zijn.

anoniem
21 september 2001, 21:29
Uiteindelijk vind ik pedaaltjes beter. Ze zijn ook beter in te stellen. Als je in een top40 band speelt is het erg handig als je een aantal geluiden bij de hand (lees onder de knop) hebt.
Ik heb een eenvoudige zoom505. Daarmee expirmenteer ik. Soms gebruik ik de geluiden maar niet echt vaak. Als je bv. wilt weten hoe je geluid klinkt als je er delay bij gebruikt dan is zo'n ding handig. Als je besluit dat je met die delay echt aan de slag wilt, koop dan een pedaal. Ik gebruik een boos flanger, overdrive en graphic eq. pedaaltjes dus.
Ik wil uiteindelijk wel meer. KORG zou op dit moment heel natuurlijke eff.proc. hebben. Ik zou er wel eens mee willen spelen.
Als je een proc. koopt zet hem dan wel in de effectenloop van je versterker. Met pedaaltjes doe ik dat nooit.
gr..willem levi.w@12move.nl


Op 2001-08-09 10:36, schreef Nemesis:
wat is nou eigenlijk beter?....een multi effect pedaal of een gewoon pedaal met 1 functie?

taylor
21 september 2001, 23:19
ik heb echt van alles gehad op effecten gebied.

uiteindelijk ben ik hellemaal afgestapt van het idee.

een gitaar en 1 amp klinkt eigenlijk het mooist.(vind ik)

ik gebruik wel wat effecten maar zeer minimaal.(ik nog wel en zooitje thuis staan,soms gebruik ik ze)

maar ik weet het niet die g-major hoor je wel goeie dingen over veder de ada mp1 preamp is echt super.

de gp-8 is super.

moretel
25 september 2001, 15:31
Je hebt lekker veel mogelijkheden met een multieffect.
Maar in de praktijk gebruik ik maar een paar effecten. Met name om het basisgeluid wat op te peppen.
Wat wel handig is om b.v. een solo geluid op diverse volume niveaus in te stellen (b.v. drie maal). Je solo begin je op stand twee, bij te hard ga je naar 1 en te zacht naar twee. Scheelt een hoop gedraai. Alleen moet je wel op het juiste knopje drukken met je voet, bij mij mislukt dat wel eens. Wat dat betreft zijn die enkele pedaaltjes makkelijker in het gebruik.

Ach de ene keer wil je alles zonder effect en de andere keer kan de echo en delay maar niet op houdenh. Het leuke is dat tegenwoordig heel veel kan voor een normaal bedrag.

En als je niet kan spelen wordt het ook met veel effecten nooit wat.

Rectifier
25 september 2001, 15:37
Je kan natuurlijk ook met een volumepedaal werken of met je volumeknop van de gitaar. Werkt ook prima.
Maar het idee is ook wel prima, drie presets naast elkaar en dan met afzonderlijke volumes.

Zo kan je ook met harmonieen werken.
Dus drie presets naast elkaar en dan een 5e noot erbij en in het midden je originele geluid en de 3e een 7e erbij. EN dan zo een solo afwerken. Word wel tapdansen hoor....klik klik klik....!
Zeggen ze meteen: zie die homo dan, een tapdanser die denkt dat ie gitaar aan het spelen is.....grapje!!! hihihi