PDA

View Full Version : Gitaar voor minder dan 300€



punkydude
2 februari 2004, 06:36
Hallo

Mijn broer wil nu ook gitaar spelen, en hij zoekt er eentje. Hij heeft maximum zo'n 300€ ter beschikking.
Hij zoekt wel een gitaar met humbuckers erin, en liefst nieuw.

Maar ik weet niet echt welk model ik hem moet aanraden...

Kunnen jullie helpen?

Dank!

Kjiratsiekoedel
2 februari 2004, 07:57
heeft hij al een versterker?

zo ja, 2e hands epiphone LP
zo nee, 2e hands....

michielv
2 februari 2004, 08:07
Oftewel: het advies is: koop een 2e handse. :D

Er is genoeg te krijgen, kwestie van wat zoeken op marktplaats en/of gitaarmarkt.

wietse
2 februari 2004, 08:19
inderdaad 2ehands , voor 300 euro vind je nieuw niet zoveel behalve stagg richwood e.d.
maar is dit niks voor hem http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/4338532.html?
is een stukje rijden voor jullie maar voor dat geld is het dat wel waard , waren vaak goede gitaren die maya's.
zou het voor mij net zover rijden zijn als voor jullie dan had ik ham allang opgehaald.
dus als hij hem nog heeft ga er achteraan.

Man
2 februari 2004, 11:19
ik moet eerlijk zeggen dat ik die goedkope ibanezjes/yamaha/cort gitaartjes wel redelijk vind en die zitten in die prijsklasse toch?

Kjiratsiekoedel
2 februari 2004, 11:26
2e hands mexstrat zit ook in die prijsklasse
en een nieuwe (dure) squier ook
als ik zou moeten kiezen...

punkydude
2 februari 2004, 13:47
Hij wou zo'n cort x6 kopen

Nielsje
2 februari 2004, 13:53
ken ik zo niet...


link? foto?

punkydude
2 februari 2004, 13:58
http://www.cort.com/guitars/x_models/X6.gif

Nielsje
2 februari 2004, 14:01
tja...


HSH combinatie, dus hij is wel veelzijdig..

alleen, er zit wel een floyd rose op

en uit ervaring met andere beginnende gitaristen is dat denk ik niet zo heel erg verstandig.

als beginnend gitarist wil het wel eens voorkomen dat je dan snaren kapot speelt en die moet je dus vervangen.

nou als je niet zo ervaren bent met een floyd, is dat echt een ramp..ook om um zuiver te krijgen..

ik zou gaan kijken voor een gitaar met een vaste brug..is wel zo makkelijk

punkydude
2 februari 2004, 14:43
tja...


HSH combinatie, dus hij is wel veelzijdig..

alleen, er zit wel een floyd rose op

en uit ervaring met andere beginnende gitaristen is dat denk ik niet zo heel erg verstandig.

als beginnend gitarist wil het wel eens voorkomen dat je dan snaren kapot speelt en die moet je dus vervangen.

nou als je niet zo ervaren bent met een floyd, is dat echt een ramp..ook om um zuiver te krijgen..

ik zou gaan kijken voor een gitaar met een vaste brug..is wel zo makkelijk

Ja maar ik kan daar nog redelijk goed mee overweg....

punkydude
2 februari 2004, 15:26
Ik heb net eens naar de lokale gitaarboer gebeld en hij had nog een Epiphone Coronet liggen die daar al jaren hangt zonder dat iemand hem kocht en die zou hij eventueel wegdoen voor 250-300€

Is de Coronet een goede gitaar? Want ik heb er nog nooit van gehoord of gezien!

Groetjes

Javaca
2 februari 2004, 15:36
Schijnen wel aardige gitaren te zijn.

http://www.gmi.edu/~drussell/guitars/coronet/Coronet-red.jpg

Alleen godvergeten lelijk.[/url]

punkydude
2 februari 2004, 15:36
Twas een donkerblauwe die hij heeft hangen met zo van die parelmoerdingen in de slagplaat


http://www.gmi.edu/~drussell/guitars/coronet/guitar1.jpg

Beetje zoals deze dus

abbys
2 februari 2004, 15:57
man! Wat kan het iemand schelen dat een floyd rose iets ingewikkelder is! (niet offensief bedoeld hoor, ben gewoon beetje shocked)
die Cort X-6 is een indrukwekkend stukje gitaar voor die prijs weet ik uit ervaring! Ikzelf heb ook een (andere) cort voor maar 250€ gekocht (g254) en deze is ZEER indrukwekkend, heeft een wilkinson brug, rolling nut, coil tap, en zeer goeie mightymite pickups, maar is een s/s/h combinatie
Het beste dat ie kan doen is die X-6 kopen, die heeft in godsnaam een floyd rose!!! wtf, eens je weg bent met de snaren te werken zal die floyd rose een hemelsgeschenk zijn! En heeft zelfs een locking nut!!!
Kom nou! Zeggen dat je die beter niet pakt omdat hij betere onderdelen heeft is redelijk....welja.
+ die epiphone is echt wel een lelijke gitaar :s

PAK DIE X-6
behalve als je ECHT iets beter kunt vinden voor die prijs, hetgeen ik persoonlijke betwijfel ( begin me aub niet uit te kakken over epiphones, zijn schaamteloze kopies en hebben daardoor veel minder persoonlijkheid als Cort gitaren )
peace

abbys
2 februari 2004, 15:58
man! Wat kan het iemand schelen dat een floyd rose iets ingewikkelder is! (niet offensief bedoeld hoor, ben gewoon beetje shocked)
die Cort X-6 is een indrukwekkend stukje gitaar voor die prijs weet ik uit ervaring! Ikzelf heb ook een (andere) cort voor maar 250€ gekocht (g254) en deze is ZEER indrukwekkend, heeft een wilkinson brug, rolling nut, coil tap, en zeer goeie mightymite pickups, maar is een s/s/h combinatie
Het beste dat ie kan doen is die X-6 kopen, die heeft in godsnaam een floyd rose!!! wtf, eens je weg bent met de snaren te werken zal die floyd rose een hemelsgeschenk zijn! En heeft zelfs een locking nut!!!
Kom nou! Zeggen dat je die beter niet pakt omdat hij betere onderdelen heeft is redelijk....welja.
+ die epiphone is echt wel een lelijke gitaar :s

PAK DIE X-6
behalve als je ECHT iets beter kunt vinden voor die prijs, hetgeen ik persoonlijke betwijfel ( begin me aub niet uit te kakken over epiphones, zijn schaamteloze kopies en hebben daardoor veel minder persoonlijkheid als Cort gitaren )
peace

P.S: ik heb ze al gezien en de X-serie gitaren zijn ECHT wel knappe beestjes, vooral op podium maken ze indruk, believe me

abbys
2 februari 2004, 15:59
man! Wat kan het iemand schelen dat een floyd rose iets ingewikkelder is! (niet offensief bedoeld hoor, ben gewoon beetje shocked)
die Cort X-6 is een indrukwekkend stukje gitaar voor die prijs weet ik uit ervaring! Ikzelf heb ook een (andere) cort voor maar 250€ gekocht (g254) en deze is ZEER indrukwekkend, heeft een wilkinson brug, rolling nut, coil tap, en zeer goeie mightymite pickups, maar is een s/s/h combinatie
Het beste dat ie kan doen is die X-6 kopen, die heeft in godsnaam een floyd rose!!! wtf, eens je weg bent met de snaren te werken zal die floyd rose een hemelsgeschenk zijn! En heeft zelfs een locking nut!!!
Kom nou! Zeggen dat je die beter niet pakt omdat hij betere onderdelen heeft is redelijk....welja.
+ die epiphone is echt wel een lelijke gitaar :s

PAK DIE X-6
behalve als je ECHT iets beter kunt vinden voor die prijs, hetgeen ik persoonlijke betwijfel ( begin me aub niet uit te kakken over epiphones, zijn schaamteloze kopies en hebben daardoor veel minder persoonlijkheid als Cort gitaren )
peace

P.S: ik heb ze al gezien en de X-serie gitaren zijn ECHT wel knappe beestjes, vooral op podium maken ze indruk, believe me

abbys
2 februari 2004, 16:04
man! Wat kan het iemand schelen dat een floyd rose iets ingewikkelder is! (niet offensief bedoeld hoor, ben gewoon beetje shocked)
die Cort X-6 is een indrukwekkend stukje gitaar voor die prijs weet ik uit ervaring! Ikzelf heb ook een (andere) cort voor maar 250€ gekocht (g254) en deze is ZEER indrukwekkend, heeft een wilkinson brug, rolling nut, coil tap, en zeer goeie mightymite pickups, maar is een s/s/h combinatie
Het beste dat ie kan doen is die X-6 kopen, die heeft in godsnaam een floyd rose!!! wtf, eens je weg bent met de snaren te werken zal die floyd rose een hemelsgeschenk zijn! En heeft zelfs een locking nut!!!
Kom nou! Zeggen dat je die beter niet pakt omdat hij betere onderdelen heeft is redelijk....welja.
+ die epiphone is echt wel een lelijke gitaar :s

PAK DIE X-6
behalve als je ECHT iets beter kunt vinden voor die prijs, hetgeen ik persoonlijke betwijfel ( begin me aub niet uit te kakken over epiphones, zijn schaamteloze kopies en hebben daardoor veel minder persoonlijkheid als Cort gitaren )
peace

P.S: ik heb ze al gezien en de X-serie gitaren zijn ECHT wel knappe beestjes, vooral op podium maken ze indruk, believe me

Billie Joe Armstrong
2 februari 2004, 18:15
Kijk eens naar de:
- Squier Standard Fat Strat (240 pleuro @ rock palace)
- Yamaha Pacifica 112 (ook fat strat) (238 pleuro @ rock palace)
- Ibanez Gio GRX140/170

Feedback hanteert ongeveer gelijke prijzen, kan 5 pleuro meer of minder zijn :wink:

punkydude
2 februari 2004, 19:14
Kijk eens naar de:
- Squier Standard Fat Strat (240 pleuro @ rock palace)
- Yamaha Pacifica 112 (ook fat strat) (238 pleuro @ rock palace)
- Ibanez Gio GRX140/170

Feedback hanteert ongeveer gelijke prijzen, kan 5 pleuro meer of minder zijn :wink:

Is idd wel okay, maar liever geen gewone tremelo. Want wij zetten dikke snaren op onze gitaren, en die gewone achterbruggen buigen mee....

Nielsje
2 februari 2004, 19:19
maakt geen fuck uit jongen,


ligt eraan wat voor veren er achter in zitten.

ik heb juist de ervaring dat op die gitaren met floyd's die bende zo snel alle kanten op flabbert.

Neals
2 februari 2004, 23:29
floyd rose + dikkere/dunnere snaren = ramp

Er is ook een X-2 die en goedkoper is. en string through is, zijn wel erg lekker klinkende gitaren.

punkydude
4 februari 2004, 07:29
En kennen jullie de Lag rx100? Bruno van de gitaarschop raadde mijn broer hem aan, maar hij is wel wat duurder>>350€

Harry
4 februari 2004, 10:09
@ abyss; natuurlijk kan het iemand schelen dat FR's klotedingen kunnen zijn. Dat advies wordt hier niet voor niets gegeven. Ik heb er ook een gehad, en was blij dat ik 'm kwijt was. Kun je nagaan wat dat voor een minder gevorderde speler kan betekenen.

Web Wiper
4 februari 2004, 12:00
Ik heb me een LP model gekocht van 'Jim Harley' (budgetmerk) voor 350 Euro. Ben er uiterst tevreden over ! Gewoon ff om te stellen dat niet alle budget-merken c*t zijn ...

jorrit
4 februari 2004, 17:10
probeer eens een duurdere gitaar uit met echte elementen en fatsoenlijk hout en dan kun je zeggen of budget gitaren kut (jah dat schrijf je met een k...) zijn. dat je nu tevreden bent over die gitaar is alleen nu zo...je zult vanzelf merken dat hij kut is. dat neemt niet weg dat je er niet goed op kunt leren en dat het erg leuk is om er op te spelen....maar als je eenmaal iets beters hebt gehad......

jorrit
4 februari 2004, 17:10
probeer eens een duurdere gitaar uit met echte elementen en fatsoenlijk hout en dan kun je zeggen of budget gitaren kut (jah dat schrijf je met een k...) zijn. dat je nu tevreden bent over die gitaar is alleen nu zo...je zult vanzelf merken dat hij kut is. dat neemt niet weg dat je er niet goed op kunt leren en dat het erg leuk is om er op te spelen....maar als je eenmaal iets beters hebt gehad......

Soppie300
5 februari 2004, 13:47
starterspakketten zijn er al voor minder dna 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:47
starterspakketten zijn er al voor minder dna 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:47
starterspakketten zijn er al voor minder dna 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:47
starterspakketten zijn er al voor minder dna 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:48
starterspakketten zijn er al voor minder dan 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:49
starterspakketten zijn er al voor minder dan 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Soppie300
5 februari 2004, 13:50
starterspakketten zijn er al voor minder dan 300 euro... Squier, Ibanez, Yamaha... Kijk eens rond wat er te koop is... En verder: Tweedehands! Beter kwaliteit dan een starter, maar je moet wel meer zoeken! :lol:

Nielsje
5 februari 2004, 13:50
opzich is het nu wel duidelijk....

Soppie300
5 februari 2004, 13:52
waarom werkt het forum niet goed???

Soppie300
5 februari 2004, 13:57
ligt aan mn server denk ik??? Ben trouwens nieuw hier! :razz:

Nielsje
5 februari 2004, 14:13
dat blijkt :P

nee de server van gitaarnet werkt niet helemaal vlekkeloos

als je iets gepost heb, en je krijgt de error pagina., gewoon ff terug, dan vernieuwen, en dan zul je zien dat je post er wel staat..

ja tis raar maar waar..