PDA

View Full Version : Doe Maar Stratocaster op de Vrienden van Amstel Live



Wouter J
2 februari 2004, 03:33
Het was een hele verassing toen Boudewijn de Groot met zijn band "Jimmy" inzette, de Band van Boudewijn heeft sowieso twee leden van Doe Maar (Ernst Janz op Piano en Jan Hendriks op gitaar) maar die twee bleven op de achtergrond. De Verassing was toen een van de snaren van de Gibson Firebird van tweede gitarist Jan de hont (oa van ZZ en de Maskers, Neerland Hoop, Bram Vermeulen & de Toekomst en The Magnificent 7.)van de band sprong en hij zijn solo in de vernieling hielp.

Kennelijk had hij geen reserve gitaar bij zich want de gitaar waarmee hij het nummer afspeelde deed mening Doe Maar liefhebber water tanden. Het was Jan Hendriks' fiesta rode strat met antigua slagplaat, een wel gedocumenteerde gitaar uit de hoogtij dagen van Doe Maar en gebruikt op de meeste tours die de band in haar bestaan deed.

Kjiratsiekoedel
2 februari 2004, 07:59
ok, ??? hoort dit bij electrische gitaren ???

-wat jij allemaal vertelt heb ik een beetje gemist
-booudewijn de groot had wat moeite met de toon

Nielsje
2 februari 2004, 11:35
hm..ja klopt... was wel mooi feestje daar..moet ik ook maar es heen gaan...

moretel
2 februari 2004, 11:50
Ja en dan lekker polonaise lopen op al die Nederlandse toplui,
wat een verschrikking is dat geworden zeg,
zag gister een stukje op TV en de tranen schoten in mijn ogen.

Wouter J
2 februari 2004, 11:53
-wat jij allemaal vertelt heb ik een beetje gemist
-Boudewijn de groot had wat moeite met de toon

Klopt, tijdens "Jimmy" ging er ook wat mis met zijn gitaar, waarschijnlijk lag de G snaar niet goed op het mechaniek want je hoorde heel duidelijk hoe die snaar tewrijl Boudewijn speelde vals werd. Hij signaaleerde naar de geluids man om zijn Gitaar dicht te draaien zodat het niet al te veel zou storen. Want laten we eerlijk zijn het geeft geen goede indruk in een live uitzending en voor meer dan 10000 man publiek om te stoppen en het nummer opnieuw in te zetten.

ieme
2 februari 2004, 12:00
ik heb wel van leendert haaksma genoten!
bij soulvation een boormachinne voor je strat houden, klinkt wel cool!

ieme
2 februari 2004, 12:00
ik heb wel van leendert haaksma genoten!
bij soulvation een boormachinne voor je strat houden, klinkt wel cool!

PeArLjAm
2 februari 2004, 12:42
ik heb wel van leendert haaksma genoten!
bij soulvation een boormachinne voor je strat houden, klinkt wel cool!

kucheddievanhalenkuch

marc_o
2 februari 2004, 14:07
Ik ben van de week ook geweest, was er te gast bij 1 van de bands, en dan is het een leuke avond, dan kun je wat heen en weer waggelen tussen het cafe en de zaal. Maar eigenlijk is het 1 groot polonaisefeest, maar daar is dus vraag naar en wat dat betreft is het een erg goede show, loopt gesmeerd en dat is lang niiet altijd het geval.

Blijepanda
2 februari 2004, 14:18
Ja en dan lekker polonaise lopen op al die Nederlandse toplui,
wat een verschrikking is dat geworden zeg,
zag gister een stukje op TV en de tranen schoten in mijn ogen.

Dat had ik nou ook.

Harry
2 februari 2004, 14:28
Ik ben van de week ook geweest, was er te gast bij 1 van de bands, en dan is het een leuke avond, dan kun je wat heen en weer waggelen tussen het cafe en de zaal. Maar eigenlijk is het 1 groot polonaisefeest, maar daar is dus vraag naar en wat dat betreft is het een erg goede show, loopt gesmeerd en dat is lang niiet altijd het geval.

jaja, bij die band van die meneer met net zo'n gitaar als jij hebt zeker..... 8-)

marc_o
2 februari 2004, 20:16
Klopt hoor, woensdag ga ik weer kijken, maar nu zonder de rest van de artiesten, is veel leuker....en de afterparty zeker...hehehe
En zijn (mijn) gitaar rules!

srv-man
2 februari 2004, 21:02
ik heb wel van leendert haaksma genoten!
bij soulvation een boormachinne voor je strat houden, klinkt wel cool!

kucheddievanhalenkuch

Haha, inderdaad, dat deed Eddie al toen Leendert nog op de Havo zat....verder geen kwaad woord over Leendert hoor.

ieme
3 februari 2004, 17:17
ja klopt, maar ik vond t wel leuk klinken bij de soort muziek die soulvation maakt

RRRobin
3 februari 2004, 18:24
mag ik eve lachen om die 'rappster' van soulvation? :lol:
echt lol :P heehehhe, en ook die boormachine by de gitaar haha, kheb meteen al me eigenhuis en tuin gear voor me gitaar gehoude :-D

Chiel
3 februari 2004, 23:10
Dat Fiesta rode stratje had wat mij betreft met band en al van het podium af mogen blijven. Wat een verschrikkelijk slechte performance en wat een bagger geluid. Menig coverbandje had een betere prestatie geleverd. Om nog maar even over het uit-de-toon-zingende-gejank van Boudewijn zelf te zwijgen door de superstrak zuivere stem van Trijntje.
Nee. Dat kijk en luister ik 10000000000 x liever naar de heren Haaksma en van Dongen. Dat zijn tenminste muzikanten die de hedendaagse commerciele live optredens nog enigszins vermakelijk maken.

Maar ja. Da's mijn mening dan weer :-?

ieme
4 februari 2004, 01:51
mag ik eve lachen om die 'rappster' van soulvation? :lol:
echt lol :P heehehhe :-D
lekker wijf man!

RRRobin
4 februari 2004, 09:56
mag ik eve lachen om die 'rappster' van soulvation? :lol:
echt lol :P heehehhe :-D
lekker wijf man!

hahaha daar ben ik t dan wel weer gedeeltelijk mee eens ;)

Harry
4 februari 2004, 10:04
Dat Fiesta rode stratje had wat mij betreft met band en al van het podium af mogen blijven. Wat een verschrikkelijk slechte performance en wat een bagger geluid. Menig coverbandje had een betere prestatie geleverd. Om nog maar even over het uit-de-toon-zingende-gejank van Boudewijn zelf te zwijgen door de superstrak zuivere stem van Trijntje.
Nee. Dat kijk en luister ik 10000000000 x liever naar de heren Haaksma en van Dongen. Dat zijn tenminste muzikanten die de hedendaagse commerciele live optredens nog enigszins vermakelijk maken.

Maar ja. Da's mijn mening dan weer :-?

appels en peren.........

ieme
4 februari 2004, 10:11
en michel van schie die stond een partij goed te bassen!
Maar euhmmm... iedereen kankert hier altijd op Di-rect maar die drumsolo in de "finale" van Jamie Westland was echt niets mis mee hoor!
(commentaar? zien we dan wel weer:P)