PDA

View Full Version : Wie weet iets over deze mic : K&K



Br@mbo
1 februari 2004, 21:14
het betreft deze microfoon : http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3075017169&category=295

ik kan hem kopen van een kennis voor €20 ( Micro , batterijen , antenne , draad ( XLR to grote Jackplug ) en ontvanger ( uitgang : grote jack ) ) , completen set dus.

Mijn vraag : is deze microfoon goed geschikt om akkoestische gitaar en wat zang op te nemen ?

Ik kan er weinig over vinden op internet , kan iemand me helpen ( ik kan hem niet gaan uitproberen, kennis woont in nederland )

Kjiratsiekoedel
1 februari 2004, 23:08
ik ken hem niet, maar voor 20 euro kan je niet echt een grote blunder begaan.

Als hij gewoon werkt, dan zal je best wel thuis wat zang+gitaar kunnen opnemen. Als hij niet bevalt is hij denk ik ook weer makkelijk voor 20 euro te verkopen.

Als je gitaar opneemt is iets van een standaard ook wel handig (maar niet noodzakelijk, iemand die hem voor je beethoudt is ook goed)

Kjiratsiekoedel
1 februari 2004, 23:10
ik ken hem niet, maar voor 20 euro kan je niet echt een grote blunder begaan.

Als hij gewoon werkt, dan zal je best wel thuis wat zang+gitaar kunnen opnemen. Als hij niet bevalt is hij denk ik ook weer makkelijk voor 20 euro te verkopen.

Als je gitaar opneemt is iets van een standaard ook wel handig (maar niet noodzakelijk, iemand die hem voor je beethoudt is ook goed)

Kjiratsiekoedel
1 februari 2004, 23:10
ik ken hem niet, maar voor 20 euro kan je niet echt een grote blunder begaan.

Als hij gewoon werkt, dan zal je best wel thuis wat zang+gitaar kunnen opnemen. Als hij niet bevalt is hij denk ik ook weer makkelijk voor 20 euro te verkopen.

Als je gitaar opneemt is iets van een standaard ook wel handig (maar niet noodzakelijk, iemand die hem voor je beethoudt is ook goed)

Br@mbo
1 februari 2004, 23:14
ja een standaard zou handig zijn , vooral voor mn gitaar , maar aan wat voor prijs moet ik denken voor een standaard ? ( ik heb er gezien van € 100 , das toch niet de normale prijs hoop ek ? )

El Capitain
2 februari 2004, 02:21
€20-50 moet je aan denken (max)

x.studio
2 februari 2004, 19:30
Het is een wat men noemt karaoke microfoon, zeg maar een low-budget (en low quality) zangmic'je. Een echte (lees relatief dure) mic geef je op een feestje met karaoke niet iedere zatlap in handen, daar komen dit soort wegwerpdingen van pas. Ik kwam eenzelfde model net nog tegen op ricardo.nl, nog 2 dagen te gaan met huidig bod van 7,50.
Wil je opnames maken die niet frustrerend slecht klinken en er ook bij zingen zonder idioot veel geld uit te geven kan dat best, maar spaar dan ietsie door. Neem dan bv een klein Behringer mengpaneeltje dat phantom aan een condensator kan leveren, koop er een budget condensator bij en neem een aparte zangmic. En ja, 2 standaarden dus, met een enkele mic kun je nooit fatsoenlijk én je gitaar opnemen én je zang. Mengpaneeltje aansluiten op de line-in van je geluidskaart en opnemen maar.
Is wel duurder dan gedacht, maar geeft op lange termijn veel meer plezier, en voor ons beter te pruimen als je het gaat posten in 'sounds'.

x.studio
2 februari 2004, 19:37
Het is een wat men noemt karaoke microfoon, zeg maar een low-budget (en low quality) zangmic'je. Een echte (lees relatief dure) mic geef je op een feestje met karaoke niet iedere zatlap in handen, daar komen dit soort wegwerpdingen van pas. Ik kwam eenzelfde model net nog tegen op ricardo.nl, nog 2 dagen te gaan met huidig bod van 7,50.
Wil je opnames maken die niet frustrerend slecht klinken en er ook bij zingen zonder idioot veel geld uit te geven kan dat best, maar spaar dan ietsie door. Neem dan bv een klein Behringer mengpaneeltje dat phantom aan een condensator kan leveren, koop er een budget condensator bij en neem een aparte zangmic. En ja, 2 standaarden dus, met een enkele mic kun je nooit fatsoenlijk én je gitaar opnemen én je zang. Mengpaneeltje aansluiten op de line-in van je geluidskaart en opnemen maar.
Is wel duurder dan gedacht, maar geeft op lange termijn veel meer plezier, en voor ons beter te pruimen als je het gaat posten in 'sounds'.

ReinoutV
3 februari 2004, 11:27
Superlux ECO H6a roeleert. Voor 20 euro verwacht je niet deze kwaliteit in huis te halen. Hij klinkt pas warm als je er wat dichterbij komt (+/- 20 cm), en hij is oo niet zo gevoelig als een 'echte' condensator. Maar dat is juist wel handig in de studenten- en rijtjeshuizen waar het ding vaak belandt.

Kjiratsiekoedel
3 februari 2004, 15:50
ik neem thuis op met:
-Shure SM 58
-Shure SM 58 (draadloos)
-2x Shure SM 48
-Powermixer (500W, 12 sporen)
-Computer

Maar dit ligt nu eenmaal thuis (en is van mijn vader). Met minder moet zeker kunnen.

Br@mbo
20 februari 2004, 21:56
gatverdamme , om te rotten , ik heb een statief gekocht op ebay , blijkt de klem te klein te zijn... waar ergens kan ik nieuwe klemmen kopen ?

Frits van Mourik
21 februari 2004, 00:40
Sjongejonge... ik wou, dat ik jouw probleem had en jij de mijne! :lol:
KeyMusic aan de Noordstraat al geprobeerd?

Br@mbo
21 februari 2004, 09:20
sjonge , heb ik hier te maken met een Roeselarenaar ?:p
bij key hebben ze alleen de kleinere denkik en ze zijn dan nog eens verschrikkelijk duur bij hun microfoonspul... voor de rest is het daar wel oke :)