PDA

View Full Version : Ik heb een monster gemaakt.



Wouter J
1 februari 2004, 20:34
Laat me even uitleggen wat de reden was. Omdat onze band als gimmick allemaal gelijke gitaren wilde hebben ben ik bezig geweest om met zebra pluche bespande gitaren te maken (ik ben te zien op de site van mijn band met de eerste die ik klaar had.)

http://www.geocities.com/evertjanhenk/budel08.jpg

Hoe dan ook, ik besloot om niet de body van mijn geliefde 1989'er Squier Strat op zo'n manier te bewerken maar in plaats daar van de hals, brug en element op een andere body tezetten zodat ik mijn squier weer in ere kon herstellen als ik dat zou.

Dus toen heb ik voor een prikje een originele Fender 1974'er strat body gekocht die vele malen opniew was gelakt, voor een Kahler flatmount trem was uitgefreesd en voor een Jaren zeventiger Strat body een ongeloofelijk licht gewicht heeft.

Alles goed en wel, na de pluche te hebben aangebracht en de gitaar in elkaar te hebben gezet werd het mij al gauw duidelijk dat ik iets magisch had gedaan, de Duncan little 59 humbucker, de Kahler proline 500 tremolo, de 1974'er body en de hals van mijn squier hadden een monster voort gebracht, een toon monster, de sterren sonden kennelijk goed want ik heb nog nooit zo'n goed klinkende gitaar gehad.

Ik heb de oorspronkelijke body aan de muur gehangen maar het is niet waarschijnlijk dat ik hem ooit weer zal herstellen.