PDA

View Full Version : Kleine handen, grote mensengitaar?



Amanda
16 februari 2002, 12:48
Hallo,
Het enige nadeel van mijn niet zo grote postuur (1.55m) is dat ik ook erg kleine handen heb.

Op dit moment speel ik op een 3/4 gitaartje, een Samick, ik heb 1 jaar les. Nu wil ik toch wel zo langzamerhand op zoek naar een full size. Samick is wat dof en niet zo luid.

Ik ben geinteresseerd in Ierse folk, country, licht klassiek en lekker kampvuurwerk. Of ik nou een nylon of staalsnarig moet nemen weet ik nog niet.

Heeft iemand advies voor mij?

anoniem
16 februari 2002, 13:26
Om folk, country en kampvuur muziek te spelen, moet je staalsnarig spelen, tenminste vind ik. Verder moet je gewoon een aantal gitaren uitproberen en koop dan gewoon degene die jij het beste vindt klinken en spelen.

jaccoos
16 februari 2002, 15:06
hoi amanda. wat annoniem zegt klopt wel. De hals van een staalsnarige gitaar is tevens smaller dan die van een klassieke gitaar. waarschijnlijk kun je dan wel op een fullsize spelen.

Kjiratsiekoedel
16 februari 2002, 15:22
of neem groeihormonen

sebass
17 februari 2002, 13:02
Bij een western gitaar zitten de snaren veel dichter op elkaar. Probeer er maar eens een hele zooi, ik vind de Sigma martin het makkelijkst spelen (onder de gitaren onder de 500 eur) en natuurlijk een mooi geluid. Deze hebben namelijk een dunne hals. Seagul klinkt ook wel mooi maar liggen de snaren wat hoger. Oh ja je hebt ook nog een yamaha tr-1 tb ofzo deze kun je ook inpluggen hebben een thin body een goed geluid en niet duur oh wacht het is ook een sigma geen yamaha maar yahama heeft een model wat erop lijkt er goed ook.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-02-17 13:05 ]</font>

dirkw83
18 februari 2002, 10:04
500 Euro? Damn, wat een geld. Wil zelf ook een nieuwe maar zat meer te denken aan 200 euro.
Wat
Denken jullie; kun je daar een goed - westernn - model mee scoren? Ik heb er wel een gehoord in de winkel maar hij klonk zelfs voor een Western eigenlijk te schel. Kostte 260 euro. Tsja.

sebass
19 februari 2002, 19:16
sigma tr-1 tb erg goede klank, thin body (niet mijn favoriet maar wel handig als je niet zo groot bent) en ingebouwd element met equitje, deze had ik al genoemd en deze kost rond de 270 eur daaronder worden de gitaren toch echt wel wat minder. Mijn gitaren waar ik het meest op speel beginnen bij de 500 eur dan heb je wel een zeer goede prof gitaar.

Uit een boekje: onder de 230 eur (500 florijntjes) beginners gitaar, rond 320 eur (700 gulden) beginners tot professionele gitaar, vanaf 500 eur prof gitaar, vanaf 1500 eur de upper class, vanaf 6000 eur limited master gitaren :grin: (dat laatste stond niet in het boekje)

dirkw83
20 februari 2002, 08:42
Uit een boekje: onder de 230 eur (500 florijntjes) beginners gitaar, rond 320 eur (700 gulden) beginners tot professionele gitaar, vanaf 500 eur prof gitaar, vanaf 1500 eur de upper class, vanaf 6000 eur limited master gitaren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> (dat laatste stond niet in het boekje)


:smile: LOL, ja, dat ben ik dus nog lang niet but 'I can pretend'....

anoniem
20 februari 2002, 12:36
Probeer eens een Vanderson om mee te beginnen. Bijna overal verkrijgbaar en in sunburstuitvoeringen. Kosten maar 100 Euro en ik moet zeggen klinkt best leuk. Mijn broertje heeft er onlangs een gekocht, waarvan ik de aktie verlaagt heb en met een nieuw setje Martin snaren klinkt ie echt heel leuk, bas is een beetje dun, maar verder heel helder.

Sjaak_H
20 februari 2002, 18:00
Amanda, wel wat duurder, maar misschien toch te overwegen als je zeker weet dat je gitaarspelen leuk vindt en ook echt verder wilt: Een Baby Taylor. Iets kleiner dan een standaard gitaar (15/16e),meestal zeer goede beoordeling. Deze maand een test in"Gitarre&amp;Bass" Met een beetje kennis van de duitse taal goed te lezen.

dirkw83
21 februari 2002, 10:24
Ik gitaarspelen leuk vinden, ja, dat lijkt me nogal aannemelijk; anders zou ik hier maar 4 posts of zo hebben lijkt me. Wat moet je hier als je gitaren haat.

Een Amanda zeg je? Wel, ik heb de keuze uit wat de lokale winkels mij opleggen. Ik zal wel eens kijken.