PDA

View Full Version : Stemmechanieken (en niks anders dus)



Bastijn
1 februari 2004, 18:31
Mij werd zeer recent gevraagd, of ik buiten het kopen van een nieuwe brug mijn bas nog verder wil gaan upgraden. Hierop antwoordde ik; misschien ga ik ooit nog een nieuwe stemmechanieken aanschaffen, aangezien ik zeer tevreden ben met de elementen, die dus niet wil vervangen. Maar waarin maken betere stemmechanieken verschil vergeleken met standaard stemmechanieken? Afgezien van leuke extraatjes als een Hipshot D-tuner en andere luxe artikelen.
Oftewel waarom dure Schallers op je bas zetten, als standaard mechanieken ook gewoon je bas kunnen stemmen???

The Mule
1 februari 2004, 18:58
Sommige stemmechanieken hebben de vervelende eigenschap dat het op stemming blijven door temperatuurverschillen of intensief spelen negatief wordt beinvloed. Betere stemmechanieken zijn vaak strakker en misschien wat nauwkeuriger (hogere overbrenging) met stemmen. Tenslotte kan het gewicht nog wat uitmaken voor de totale balans van je instrument.

iglo
3 februari 2004, 00:45
Mij werd zeer recent gevraagd, of ik buiten het kopen van een nieuwe brug mijn bas nog verder wil gaan upgraden.


wat was dat voor een mafketel.....??? :-D :-D :-D

Bazz
3 februari 2004, 11:46
dure schallers zijn het echt wel waard hoor, op m'n oude bas moest ik weel veker bijstemmen, op m'n fender is het meer 1 keer per avond spelen, en dan is hij vaak nog goed ook

Bazz
3 februari 2004, 11:48
dure schallers zijn het echt wel waard hoor, op m'n oude bas moest ik weel veker bijstemmen, op m'n fender is het meer 1 keer per avond spelen, en dan is hij vaak nog goed ook

Bazz
3 februari 2004, 11:50
oeps sorry, browser bleef plakken

MikeDirnt
3 februari 2004, 14:25
ik heb van die gotoh stemmechanieken. heb hem sinds begin december niet meer gestemd, en elke week 2 keer oefenen, en hij is nog helemaal zuiver op stemming :D

maar hoe je bass gestemd blijft hangt ook af van hoe je de windingen hebt zitten