PDA

View Full Version : EMG '85



floriswb
1 februari 2004, 17:50
Wat vinden jullie van de EMG '85?? Wat zijn de voor en nadelen van t element??

FNaRK
1 februari 2004, 18:11
duh

wel eens de "zoek" functie gebruikt ??

Anthony
14 maart 2004, 10:09
Wel, ikzelf heb de singlecoil versie van de humbucker 85 en die klinken erg goed. Daarnaast heb ik ook de befaamde heavymetal humbucker 81. Die heeft net wat meer output als de 85.

NeeraDJ
14 maart 2004, 16:21
Pff Anthony het spijt me niets persoonlijks eigenlijk maar volgens mij weet je bijna niet waar je over praat. De EMG 85 heeft meer output dan de 81, maar klinkt vaak beter in de halspositie, omdat ie wat gearticuleerder en helderder is. Betere cleans en toondefinitie dus. Hij dooft de 81 in de brug ook niet uit, zoals meestal gebeurd wanneer een halselement meer output heeft dan het brugelement dit komt door de gebruikte magneten en karakteristieken die de 81 juist aanvullen wanneer ze samen worden gebruikt. Dat waren dus de voordelen.

De nadelen zijn dat het erg afhankelijk is van je effecten en amp, en te weinig van je gitaar. Een beetje kunstmatig dus, maar misschien mooi in zijn soort. Ik heb liever een passief element voor dit soort sounds, omdat het beter met de snaren en het tonale hout correspondeert.

Een Duitse Jacksonfreak die ik ken heeft ze pas geleden in zijn axe omgewisseld aldus de 85 in de brug en de 81 in de halspositie. Hij vond het zelf beter klinken, maar ik denk persoonlijk toch dat de cleans van de 85 beter tot recht komen in de halspositie