PDA

View Full Version : wie kent dit merk



anoniem
16 februari 2002, 11:24
ik heb een richwood gezien een les pauls model. kent iemand dit merk of heeft iemand ervaring met deze gitaar.

groetjes

Rectifier
16 februari 2002, 11:27
Stond die niet in de Wehkamp catalogus???

SteavisSmokin
16 februari 2002, 13:37
Een vriend van mij heeft ook een richwood, een ES-335 kloon. Hij heeft er dacht ik iets van 750 piek voor betaald (nieuw!) en dat ding is zijn geld dubbel en dwars waard, goede afwerking en een geluid dat ik in andere gitaren van die prijsklasse nog niet tegen ben gekomen. Ze worden gemaakt in de Epiphone fabriek. Of de Les Paul ook van dezelfde kwaliteit is weet ik niet.
Steven

Kitaarhiero
17 februari 2002, 11:30
Op 2002-02-16 11:27, schreef Rectifier:
Stond die niet in de Wehkamp catalogus???


niet alle onbekende merken komen uit de wehkamp... en die wehkamp gitaar is een stratocaster.

Triple-Dan
17 februari 2002, 12:47
Op 2002-02-16 11:24, schreef anoniem:
ik heb een richwood gezien een les pauls model. kent iemand dit merk of heeft iemand ervaring met deze gitaar.

groetjes


Een tip.....spaar door.

ekkerman
17 februari 2002, 13:41
de juiste vraag is eigenlijk ;
hoe speelt ie en klinkt ie een beetje ?
de rest is bullshit boys !!

SteavisSmokin
17 februari 2002, 14:55
Volgens mij hebben jullie nog nooit op een Richwood gespeeld en omdat jullie het merk niet kennen denken jullie gelijk dat het slecht is? Da's best logisch want toen ik het eerst zag dacht ik ook zoiets van pfff wa's dat nou voor crap, maar de prijs/kwaliteit verhouding van die Richwoods is héél erg goed. Die Richwood van iets meer dan 700 piek van die vriend van me doet niet onder voor de Epiphone semi-acoustische modellen die vanaf zo'n 1200 piek starten. En menig professioneel muzikant heeft die epiphones gebruikt. Ik zeg dus NIET dat het bij dat Les Paul model ook zo is, dat weet ik niet want ik heb geen ervaring met Richwood Les Pauls en dan ga ik er ook geen uitspraken over doen. En ik zeg dus ook niet dat je voor 700 piek een USA Gibson of Fender kwaliteit krijgt maar ik denk dat je deze gitaren serieus moet overwegen als je als beginnend of gevorderd gitarist een gitaar wilt kopen.
Steven

Sj03rd
18 februari 2002, 12:56
Ik heb zelf een richwood. En ik heb het al vaker gezegd op dit forum... maar het is dus NIET zo'n goedkope.
Ik heb zelf ook een PRS en ik vind de richwood serieus beter. Het is trouwens niet dat Les paul model maar hij lijkt HEEEL veel op de prs.
Als je wilt kan ik je wel een keer een foto mailen want hij ziet er ook ZEER goed uit.
trouwens.....hij is niet gemaakt in de epiphone fabriek ofzo hoor. Die van mij (ik weet dus niet of dat voor ALLE richwoods geldt) is handgemaakt in Polen. Maar omdat deze bouwer niet genoeg gitaren verkocht is hij "failliet" gegaan. Een andere fabriek heeft de naam Richwood overgenomen en komt nu dus met de zeer goedkope Stratocaster modellen modellen op de markt. Hierdoor is er dus een groot misverstand ontstaan over de richwood gitaren...en de goedkope versie is dus gewoon kl*te ja en je kunt ook wel zien of je met een goedkope of dure te maken hebt.

gr Sjoerd

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sj03rd op 2002-02-18 13:01 ]</font>

SteavisSmokin
18 februari 2002, 13:36
Er is mij bij Live Music in Arnhem verteld dat ze in de Epiphone fabriek gemaakt worden )of in ieder geval dat model die die vriend van me heeft.
Steven