PDA

View Full Version : Ernie Ball MUSICMAN club



WesMontgomery
16 februari 2002, 09:40
Hallo mensen,

ben je de gelukkige bezitter van een MusicMan gitaar? Kom dan hier je mening delen over deze prachtige gitaren!!!

Ik zal beginnen: ik ben de bezitter van een MusicMan Silhouette FLoyd Rose, een geweldige gitaar. Super afwerking, heerlijke feel, kortom een topinstrument!!!

Jimi Hendrix
16 februari 2002, 11:14
Ik heb een oude Luke (met floyd rose), perfect voor het betere scheurwerk en geliktere slagjes.

Rectifier
16 februari 2002, 11:18
Hehe, ik zal me ook aanmelden.

K'bezit een MusicMan Luke 2, kleur Luke Blue.
Zonder floyd. Net als Jimi, ook voor het betere scheurwerk en een prima allround gitaar.

gangsta
16 februari 2002, 18:38
ik heb vandaag een musicman slihouette special uitgeprobeerd, en ik denk dat ik die ga kopen binnenkort. mooi, speelt makkelijk, goed geluid, alles. 3 single coils.
rood, maple toets, white pearloid pickguard.

ps weet iemand van welk merk de standaard single coils op een silhouette zijn?

Pee
16 februari 2002, 20:13
hoeveel kost ie?

sebass
16 februari 2002, 20:58
Ik wil misschien de signature van john petrucci kopen, heeft iemand hier meer info over de prijs weet ik al maar dat is alles. En een PRS vind ik ook nog steeds geweldig, maar dat mag waarschijnlijk niet in deze topic :wink: .

gangsta
16 februari 2002, 21:46
van mij wel, want ik vind PRS ook super.
dan is dit dus de "elite-club"

ekkerman
17 februari 2002, 14:19
ik heb voor zover nog niet bekend ;een catalyst .
ook redelijk exclusief want die zie je niet zoveel .
blijkbaar zijn er nog velen van ons erg gereserveerd ten aanzien van andere materialen dan het bekende boompie....

gangsta
17 februari 2002, 14:21
ja, catalyst + multitone = :grin: :grin: :grin:
en nu spreek ik uit ervaring

Noctiis
17 februari 2002, 17:14
Op 2002-02-16 21:46, schreef gangsta:
van mij wel, want ik vind PRS ook super.
dan is dit dus de "elite-club"


Elite als in dure gitaren? Mag ik dan ook meedoen? hehehe :grin:

ekkerman
17 februari 2002, 18:02
iedereen mag meedoen....
je moet gewoon iedere dag vieren dat je bent toegetreden tot het beste ras van de planeet ; de gitaristen!!!

Kitaarhiero
17 februari 2002, 18:45
gatver!

wat een fasictische uitspraak!
Gitaristen zijn ook maar mensen, met een drang tot het vermaken van anderen terwijl ze zelf plezier hebben :wink:

gangsta
17 februari 2002, 20:44
hehehe

WesMontgomery
18 februari 2002, 09:14
ps weet iemand van welk merk de standaard single coils op een silhouette zijn?


Deze zijn van DiMarzio.

gangsta
18 februari 2002, 09:35
ok thanx

olaf
12 augustus 2002, 09:01
Afgelopen weekend net een nieuwe The Luke II gekocht - Klinkt heeeeeelemaal te gek !

Ik heb in 1988 en gitaar bij Heins laten bouwen omdat ik geen alternatief kon vinden voor wat ik wilde. Deze gitaar voorzien van EMG's klinkt moddervet en klinkt prachtig vol en warm, zonder dof/futloos te zijn.
Ik zocht echter (na een paar jaar) een andere sound!
In 1997 kocht ik dus weer een Heins (nu een andere houtsoort - maple) die veel helderder en strakker klonk. Een paar jaar live mee opgetreden - klonk heel goed, een uitstekende gitaar, nooit problemen en altijd stemvast maar; Ik zocht nog steeds een bepaalde sound, ik was wel dicht in de buurt maar toch niet helemaal. Vorig jaar speelde ik voor het eerst op een zwarte The Luke en ik was enorm onder de indruk. Eindelijk heb ik na nog drie The Lukes te hebben uitgeprobeerd er een gekocht en wat ik ook speel, ik hoor precies the sound die wil horen, hij reageert heerlijk op m'n spel, alsof hij voor mij is ontworpen.
Ik ben zo blij als een klein kind; Inspiratie valt met bakken naar beneden, technieken gaan moeiteloos en "last but not least" precies die sound die ik wil horen.

I'm so happy !!!!!!!!!

ps;
Ik speel met een Koch - Powertone, een heerlijke combinatie.

Olaf

Nesker
12 augustus 2002, 09:47
ik ben de eigenaar van een prachtige ernie ball music man silhouette special met birdseye hals, een voortreffelijke gitaar,ik vind dat music man de fijnste halsjes hebben, en ze klinken lekker. trouwens het is een model met 1 humbucker en 2 single coils.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nesker op 2002-08-12 09:50 ]</font>

Anders Destium
12 augustus 2002, 10:47
Prijzen van de Petrucci Signatures: http://www.musik-produktiv.de/home/home01d.asp?sid=12082002104804176022-SS22PD8P427415XEV25EC
En dan maar verder zoeken....
Helaas valt geen van mijn gitaren onder de categorie extreem duur, dus ik maak me maar weer heel snel uit de voeten :grin:

olaf
13 augustus 2002, 09:30
Het halsje vd Luke is ook van birdeye maple en speelt heerlijk, lijkt veel op m'n eerste Heins echter deze hals is bewerkt met olie en was en voelt ook helemaal niet stroef zoals een gelakte hals. Is dat ook met andere Musicman gitaren?

Rectifier
13 augustus 2002, 10:51
Mijn Luke 2 in ieder geval wel.
Ik vind andere MM's wel anders spelen.
De Luke heeft een V-profiel aan de achterkant.
Ik vind de MM Steve Morse fijner spelen dan de MM Petrucci. De Petrucci is wat forser en droger lijkt wel.

Nesker
6 september 2002, 19:54
de hals van mijn silhouette special is ook bewerkt met olie