PDA

View Full Version : Fernandes RETROROCKET X ???



Billie Joe Armstrong
1 februari 2004, 11:07
Ik zie op:
http://www.fernandesguitars.com/guitars/retrorocket.html

Dat een Fernandes RETROROCKET X voor $299 te koop staat. Wat vinden jullie van Fernandes gitaren en is dit een goede gitaar? Iemand ervaringen met dit gitaartje?

Daarnaast zal ik graag willen weten of deze beter is als beginnersgitaar dan de squier standard fat strat, yamaha pacifica 112, ibanez grx140/170.

Alvast bedankt voor de tips/opmerkingen/ervaringen etc.

marc_o
1 februari 2004, 14:08
Lezen is moeilijk, ik weet het, maar hij staat voor 1299 dollar. Scheelt toch wel iets.

Sambal
1 februari 2004, 14:20
Lezen is moeilijk, ik weet het, maar hij staat voor 1299 dollar. Scheelt toch wel iets.

Ja inderdaad, je vindt het wel moeilijk hé om te lezen:
Als je leest, staat er namelijk bij de RETROROCKET X $299!
Lees dus niet bij de RETROROCKET ELITE of de RETROROCKET PRO!

Bekijk dus voortaan de hele pagina...

Back to school dodo!

PS. Ik weet verder niets van die gitaar Billie Joe

francis
1 februari 2004, 17:04
Ik heb zelf een fernandes dragonfly sustain, en ben zeer tevreden.
Ik heb gibson geprobeert, ibanez, fender, schecter, PRS, blade en vele andere en toch ben ik gegaan voor een dragonfly, een controleerbare sustain is de max, je kunt het niet geloven wat je er mee kunt doen, deze gitaar verleend zich tot alle genre's.
Steve vai heeft er zelf ook eentje.
Het enige nadeel mischien voor somigen onder ons is dat het gewicht van de gitaar nogal zwaar uit valt, maar daar hou ik persoonlijk van, je moet voelen dat je gitaar speelt.
Het is een goede middenklasser en zal in de loop van de jaren nog hoger komen te staan.

marc_o
2 februari 2004, 13:21
Lezen is moeilijk, ik weet het, maar hij staat voor 1299 dollar. Scheelt toch wel iets.

Ja inderdaad, je vindt het wel moeilijk hé om te lezen:
Als je leest, staat er namelijk bij de RETROROCKET X $299!
Lees dus niet bij de RETROROCKET ELITE of de RETROROCKET PRO!

Bekijk dus voortaan de hele pagina...

Back to school dodo!

PS. Ik weet verder niets van die gitaar Billie Joe


Ach, ik zie het inderdaad. Mijn allergrootste sorry hoor, het zal niet meer gebeuren.
Maar, Fernandes maakt prima gitaren, denk echter niet dat die prijs hier overeind blijft. Ik weet niet zeker of er op het moment een importeur is voor de Benelux.
Heb zelf jaren op een Fernabdes revival telecaster gespeeld, die kan echt wel mee met veel duurdere modellen van de "grote" merken.

Billie Joe Armstrong
2 februari 2004, 18:17
Weet er dan echt niemand iets nuttigs te vertellen over dit gitaartje?
(mensen die al wel iets verteld hebben over fernandes gitaren, wil ik bij deze effe bedanken...)

Harry
3 februari 2004, 10:01
ik weet niks nuttigs over deze gitaren, maar Fernandes is een goed merk. Ik zou er gewoon een uitproberen. Groot kans dat ze beter zijn dan die andere gitaren die je noemt.

@ sambal; wat een muil, is dat nodig? :-?

B108
3 februari 2004, 10:12
Ik heb zelf ook een fernandes. Is nu 5 jaar oud en heeft mij nieuw 200 Euro gekost. Het is een zeer goeie gitaar, nooit kosten gehad...
Billy Corgan van smashing pumpkins gebruikt(e) ook enkele fernandes-gitaren, B-joe van Greenday trouwens ook.

Er is idd een importeur in de benelux: in Lebbeke tegen Dendermonde
(BMO-music)

BMO Music BVBA
Dendermondsesteeenweg 218, 9280 Lebbeke, T:052414233, F:052414232, G:0475465289, info@bmomusic.b

Sambal
3 februari 2004, 17:38
@ sambal; wat een muil, is dat nodig? :-?

...Als je had gelezen dat marc_odijk begon met een grote muil :o , omdat hij het stoer vond om Billie Joe op zijn fout te wijzen (die hij niet had gemaakt), dan begrijp je waarom ik marc_odijk op dezelfde manier aansprak... :-D

Sambal
3 februari 2004, 17:42
@ sambal; wat een muil, is dat nodig? :-?

...Als je had gelezen dat marc_odijk begon met een grote muil :o , omdat hij het stoer vond om Billie Joe op zijn fout te wijzen (die hij niet had gemaakt), dan begrijp je waarom ik marc_odijk op dezelfde manier aansprak... :-D

Sambal
3 februari 2004, 17:44
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt :roll:

Sambal
3 februari 2004, 17:49
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt :roll:

Sambal
3 februari 2004, 18:03
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt :roll:

Nielsje
3 februari 2004, 18:08
het moet hier verdomme niet veel gekker worden!

een aantal keer het zelfde bericht! (waar sambal denk ik nie veel aan kan doen) maar de laatste met een tijdsverschil van bijna een kwartier!!!

hoe kan dit toch allemaal??

RRRobin
3 februari 2004, 18:14
lol, dubbelpost²?

ziet er wel goed uit die gitaar en die specs..
gewoon probere zou ik zegge by de dichtstbijzijnde gitaarboer ;)

Sambal
3 februari 2004, 19:53
@ sambal; wat een muil, is dat nodig? :-?

...Als je had gelezen dat marc_odijk begon met een grote muil :o , omdat hij het stoer vond om Billie Joe op zijn fout te wijzen (die hij niet had gemaakt), dan begrijp je waarom ik marc_odijk op dezelfde manier aansprak... :-D

Sambal
3 februari 2004, 19:54
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt, daarom bewerk ik ze even, zodat er niet gedacht hoeft te worden dat ik dit express doe, aangezien ik ze niet kan verwijderen...

Sambal
3 februari 2004, 20:07
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt, daarom bewerk ik ze even, zodat er niet gedacht hoeft te worden dat ik dit express doe, aangezien ik ze niet kan verwijderen...

Sambal
3 februari 2004, 20:39
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt, daarom bewerk ik ze even, zodat er niet gedacht hoeft te worden dat ik dit express doe, aangezien ik ze niet kan verwijderen...

Sambal
3 februari 2004, 20:40
Sorry, dit bericht was een van de vele multiposts, omdat mijn computer/ het forum flipt, daarom bewerk ik ze even, zodat er niet gedacht hoeft te worden dat ik dit express doe, aangezien ik ze niet kan verwijderen...

marc_o
4 februari 2004, 10:57
Hee Sambal, wind je niet zo op, ik denk dat de topicstarter prima voor zichzelf kan opkomen, en als je mijn reply onder grote muil schaart, dan ben je niet veel gewend en wens ik je veel succes hier op het forum.

Neals
4 februari 2004, 12:37
Jezus wat is dat ding lelijk

Sambal
4 februari 2004, 18:48
het moet hier verdomme niet veel gekker worden!

een aantal keer het zelfde bericht! (waar sambal denk ik nie veel aan kan doen) maar de laatste met een tijdsverschil van bijna een kwartier!!!

hoe kan dit toch allemaal??
Ik krijg steeds een 404error, maar dan is het bericht wel gepost :-(
Dan post ik dat bericht een kwartier later weer: resultaat is een multi post mij mij met ook grote tijdsintervallen....

Aan de moderators (en ik spreek voor meerdere forum leden): Wat is er aan de hand met het forum?

Sambal
4 februari 2004, 18:52
Hee Sambal, wind je niet zo op, ik denk dat de topicstarter prima voor zichzelf kan opkomen, en als je mijn reply onder grote muil schaart, dan ben je niet veel gewend en wens ik je veel succes hier op het forum.

Ik heb hierboven al aangegeven dat ik mij niet opwind, maar dat andere factoren deze debiele post vloed veroorzaken. Ik neem aan dat je dit begrijpt en mij niets kwalijk neemt :???:

just starting
5 februari 2004, 15:07
A: je kent billie joe armstrong wel, volgens mij slaapt hij nog vijf meter van je bed... SERIEUS WAAR MENSEN

B: alle credits naar je commentaar

C: ik zie dollars, dus je gaat het importeren?

D: Billie Joe speelt op een fernandes stratocaster blue!!

E: Jammer dat die dodo (...in deventer?) je niet meer kon voorzien van een squier.

de ibanez site is down?!, dus wil ik graag weten of een ibanez (startersmodel) goed is om mee te spelen als je onder andere punk wilt spelen.

just starting
5 februari 2004, 15:12
dat je een probleem hebt met het posten is duidelijk. als je op ok klikt en je krijgt een error moet je niet tien keer opnieuw op ok klikken, maar gewoon de topicpagina vernieuwen (F5) en dan staat je bericht er.

dit werkt natuurlijk alleen als je dezelfde error krijgt als ik bij het posten, maar ik krijg het bij elk bericht

ff klein off-topic: mail je de recensies naar mij toe of heb je ze al gemaild?

marc_o
5 februari 2004, 21:25
Hee Sambal, wind je niet zo op, ik denk dat de topicstarter prima voor zichzelf kan opkomen, en als je mijn reply onder grote muil schaart, dan ben je niet veel gewend en wens ik je veel succes hier op het forum.

Ik heb hierboven al aangegeven dat ik mij niet opwind, maar dat andere factoren deze debiele post vloed veroorzaken. Ik neem aan dat je dit begrijpt en mij niets kwalijk neemt :???:

Dit sloeg niet op de vele postst, daar heeft iedereen last van op het forum, maar op jouw reactie op mijn post, je stelt je aan, hou daar mee op.