PDA

View Full Version : electronica vernieuwen



JvD.
1 februari 2004, 00:04
ik wil heel graag de electronica van me grx40 vernieuwe, het gaat om: tone en volume potmetertjes, en 5 way switch, 2 single coil en een humbucker, maar nou weet ik niet tot niets van electronica, behalve hoe ik het moet solderen enzo.

enigen tips voor het uitzoekken van me electronica, soldeer tips kunnen ook nooit kwaat ?

niet reageren met: kun je netzo goed een nieuwe gitaar kopen, want het is me begin gitaar en die wil ik gewoon weer c0ol maken.

het liest zo qualitatief mogelijk, dus egt dat het duurzaam is, geluid maakt me nietzo uit, eerlijk gezecht klinkt alles beter dan dat ding nu.

ik speel heel veel metal en blues

uiteraard ben ik het liefst zo min mogelijk geld kwijt ! =]

Anders Destium
1 februari 2004, 00:25
Waarom wil je gelijk alles vervangen? Wat doet hij niet meer bijvoorbeeld? Als er niets mis is hoef je toch ook niets te vervangen :-?

Als je op www.ibanez.com kijkt en naar de Amerikaanse site gaat kun je bij support het soldeerschema van je gitaar vinden (en ook het type potmeter dat je nodig hebt).

Potmeters ed zijn niet zo duur, als je geen elementen gaat vervangen moet je rekenen op max E10 per pot.

The Mule
1 februari 2004, 10:26
Voor de echte technische nitwits (waar ik zelf ook bij hoor) heeft EMG altijd wel een streepje voor. Zeer simpele montage, en daarnaast erg goed geluid, als je achter een krachtig doch neutraal actief geluid aanzit. Er zijn mensen die EMG verwijten dat de karakteristieken van je gitaar worden overruled, maar anderen vinden dat weer niet. Checken voor het kopen dus!

Swan
1 februari 2004, 11:12
kwaad

Mitch
1 februari 2004, 11:58
Als je zijn spelling wil verbeteren kun je volgens mij wel 20 woorden uit zijn tekst halen. Eéntje haalt niks uit.
Conclusie: laat die jongen lekker spelfouten maken en beantwoord gewoon de vraag.

Of ga naar de PABO of zo :roll:

JvD.
1 februari 2004, 13:23
Waarom wil je gelijk alles vervangen? Wat doet hij niet meer bijvoorbeeld? Als er niets mis is hoef je toch ook niets te vervangen :-?


nou:
- hij stoort als een gek
- hij heeft een super lage output
- klinkt alleen met distortion
eigelijk is het een prima gitaar: body, hals, brug, ect.
alleen is het super goedkope electronica.

Harry
1 februari 2004, 18:37
nou Paul, dan ga ik maar naar de PABO, want dit is ten hemel schreiend.....

urezna
2 februari 2004, 15:58
Als ik dit zo lees, zou ik eerder vervanging van je element overwegen, en de aarding van je versterker nagaan......
zolang je potmeters niet kraken, zou ik daar lekker vanaf blijven, want daar bereik je niet zo heel gek veel mee, je output schroef je niet op met andere electronica....

succes!!!