PDA

View Full Version : Welke Fender Transistor Amp met een (bijna) buizen geluid !?



Kees1
31 januari 2004, 22:13
Vandaag op Fender buizenversterkers gespeeld, erg mooi maar moeten toch te hard voordat ze opgang komen, helaas.


Maar zijn er ook erg goede Fender transistor versterkers met een mooi (buizen) geluid!!!???

The Thumb
31 januari 2004, 23:25
helaas Kees1, ik ken ze niet...

Kees1
1 februari 2004, 00:11
Het zou toch ideaal zijn.. :wink:

Bigfoot414
1 februari 2004, 01:41
Je gaat toch ook geen rooie sportwagen kopen omdat Ferrari's ook rood zijn?

Bins
1 februari 2004, 01:55
Ik heb een Fender Ultra Chorus gehad, waar ik lekker punk op speelde met een distortion pedaaltje... Maar die gast die hem van mij gekocht heeft toen, die kwam met een USA Strat aan, en dat klonk echt hemels. Clean, en licht overstuurd was het echt om van te smullen, echt lekkere blues sounds.
Ik heb geen idee of het op buizen-geluid leek, ik weet alleen dat het echt heel lekker klonk. (Die gast was het er ook mee eens, hij heeft de amp immers meegenomen :) )

marc_o
1 februari 2004, 11:14
De Stage-series zijn best goed te doen hoor, zeker voor het geld, maar zoals altijd, wil je een amp die als een buizenamp klinkt, kun je er het best 1 kopen. Fender versterkers gaan eigenlijk altijd erg hard.

BLOK182
1 februari 2004, 12:52
Je zou een kleine Fender buizenamp kunnen overwegen, bijv een pro junior of een blues jr, die zijn ""maar'' 15 watt. Nog altijd takkehard, maar ze zullen denk ik wat eerder tot leven komen als een Twin van 100 watt :wink:

guitartub
1 februari 2004, 13:03
Ben het helemaal met Marc eens.
Ik heb verscheidene Fender amps uitgeprobeerd waaronder de Dynatouch series (de 65, 90, 100 stage) Klinken allemaal goed en gaan hard. Maar het buizengeluid haal je toch echt alleen uit een buizenversterker. Maar laat je OREN het werk doen, hoor je wat je wilt horen danzit het wel goed, maar bij twijfel: DOORZOEKEN.
Mijn eigen zoektocht is geeindigt met de Vox Valvetronics, daar zitten geluiden in waar ik al lang naar op zoek was maar hij klinkt beduidend anders dan mijn Laney buizenamp.

Suc6,
Bert.

BartL
2 februari 2004, 00:09
Maar zijn er ook erg goede Fender transistor versterkers met een mooi (buizen) geluid!!!???
Weet ik niet. Volgens mij is het bij Marshall wel zo dat je het verschil tussen buizen en transistor minder..uuhm...drastisch is dan bij fender. Vriend van me heeft Marshall MG50 dfx. Komt aardig geluid uit (goede scheur) Maar hangt af van je smaak!

Web Wiper
4 februari 2004, 13:50
Heb zelf een Marshall MG30 DFX ... heeft FDD (Frequency Dependent Damping) waardoor het geluid van een buizenamp benaderd wordt !

mvg
Web Wiper

mayly
4 februari 2004, 15:01
als jij dat vindt, mooi zo...

ooit al eens op een buizenbak gespeeld? ik ga binnenkort niets voor niets een Engl buizentopje kopen hoor.

Dude
4 februari 2004, 18:31
Vind zelf zoals al meerdere hier gezegt hebben die Stage 100 wel lekker klinken,

heb er een keer een avondje in een oefenruimte met mn band over gespeelt en hij ging HARD ! ! clean speel ik in de band bijna nooit dus heb ik ook niet geprobeert..

Dude
4 februari 2004, 18:31
Vind zelf zoals al meerdere hier gezegt hebben die Stage 100 wel lekker klinken,

heb er een keer een avondje in een oefenruimte met mn band over gespeelt en hij ging HARD ! ! clean speel ik in de band bijna nooit dus heb ik ook niet geprobeert..

Dude
4 februari 2004, 18:32
Vind zelf zoals al meerdere hier gezegt hebben die Stage 100 wel lekker klinken,

heb er een keer een avondje in een oefenruimte met mn band over gespeelt en hij ging HARD ! ! clean speel ik in de band bijna nooit dus heb ik ook niet geprobeert..