PDA

View Full Version : Kan dit kwaad ???



Exitinside
31 januari 2004, 21:01
Ik vraag me het volgende af: als ik een distorsion pedaal tegelijkertijd met het scheurkanaal van mijn versterker(engl thunder 50) gebruik...........of mijn versterker kapot kan gaan.

BLOK182
31 januari 2004, 21:05
Hij gaat niet kapot, maar het wordt wel een gore sound met enorm veel feedback hoogst waarschijnlijk :)

Exitinside
31 januari 2004, 21:06
Nou nou.........zo'n snelle reply heb ik nog nooit gehad.....hehehe
bedankt.

BLOK182
31 januari 2004, 21:30
hehe :D Soms worden scheurpedaaltjes gebruikt om een scheurende amp nog wat verder te krijgen, zie bijv. Zakk Wylde die met een scheurpedaaltje (wat het nou een superdistortion of super overdrive?) een scheurende jcm800 voor zun kloten geeft, maar ik denk dat het in jouw geval niet zo heel veel zin zal hebben, aangezien een Engl Thunder toch al een flinke dosis gain heeft.

Swan
31 januari 2004, 22:08
kan idd geen kwaad...maar waarom zou je dat willen :???:

Exitinside
31 januari 2004, 23:39
Nou, niet dat ik dat wil of zo........ik vroeg het me gewoon af.
Ik heb dit in het verleden gedaan met een Marshall anniversary top.........en dat ding was binnen 3 maanden 2 keer kapot gegaan.......
vandaar.

Nocki
2 februari 2004, 22:38
kan geen kwaad.

veel gitaristen vinden dat alle scheur uit of de amp of het pedaal moet komen. maar in de dead metal wereld zie je best vaak gasten met een mt-2 (iedereen braakt m uit en komt niet door de mix) spelen. hun stellen m in met mveel mid en een beetje gain en die geeft de input op zn flikker en de amp staat ook op iets minder gain en die 2 vullen elkaar heerlijk aan. kan je een geweldig eigen geluid mee creeeren.
moet je echt doen maar dan wel met verstand.en niet te veel gain. beter iets minder gain en iets meer mid dan je eigeb niet horen...


Nocki.

Nocki
2 februari 2004, 22:39
kan geen kwaad.

veel gitaristen vinden dat alle scheur uit of de amp of het pedaal moet komen. maar in de dead metal wereld zie je best vaak gasten met een mt-2 (iedereen braakt m uit en komt niet door de mix) spelen. hun stellen m in met mveel mid en een beetje gain en die geeft de input op zn flikker en de amp staat ook op iets minder gain en die 2 vullen elkaar heerlijk aan. kan je een geweldig eigen geluid mee creeeren.
moet je echt doen maar dan wel met verstand.en niet te veel gain. beter iets minder gain en iets meer mid dan je eigeb niet horen...


Nocki.

Nocki
2 februari 2004, 22:42
kan geen kwaad.

veel gitaristen vinden dat alle scheur uit of de amp of het pedaal moet komen. maar in de dead metal wereld zie je best vaak gasten met een mt-2 (iedereen braakt m uit en komt niet door de mix) spelen. hun stellen m in met mveel mid en een beetje gain en die geeft de input op zn flikker en de amp staat ook op iets minder gain en die 2 vullen elkaar heerlijk aan. kan je een geweldig eigen geluid mee creeeren.
moet je echt doen maar dan wel met verstand.en niet te veel gain. beter iets minder gain en iets meer mid dan je eigeb niet horen...


Nocki.

jorrit
4 februari 2004, 17:33
waarom zou je dat doen???

Dude
4 februari 2004, 18:25
waarom post je het 3 keer....

Swan
4 februari 2004, 19:21
en t is "deathmetal" niet deadmetal

jorrit
4 februari 2004, 23:16
haha nee het is in de wereld van de dode metal....band die in ieder geval niet meer bestaan..