PDA

View Full Version : ja hoor...



Rutger
31 januari 2004, 13:01
gisteravond was ik bezig met het intoneren van mijn strat. t was de eerste keer met deze plank dus uiteindelijk had ik de hele hals eraf gehaald om bij de halspen te komen, k wilde de hals wat holler hebben. en wat schept mijn verbazing: de vorige eigenaar had een strip KARTON achterop de hiel geplakt!? :o waarschijnlijk om de hals naar achteren te kantelen. maar met karton....

karton eraf geschraapt (zat muurvast gelijmd) en de boel weer teruggezet. ik heb het idee dat ie nu een stuk helderder klinkt. :)

Bassie79
31 januari 2004, 13:03
is niet zo slim idd...kan beter met een dun strookje hout

The Thumb
31 januari 2004, 13:22
Fender zelf heeft daar ook nog weleens een handje van, is dus niet per se het werk van de vorige eigenaar

Rutger
31 januari 2004, 13:26
fender plakt karton op zn gitaren?? :-?

wat ik overigens ook vreemd vind is dat de elementen van een strat niet in de body zijn geschroeft, alles zit op de slagplaat bevestigd.

is het misschien een (goed) idee om met een paar langere schroeven de elementen in de body te schroeven?

btw: het is een Tokai uit '84 ('60 ri), geen Fender.

Bassie79
31 januari 2004, 13:28
nee want de elementen horen in de slagplaat te zitten

maar je kan ze in de body schroeven

Rutger
31 januari 2004, 13:29
ja, dat weet ik. :)
maar ik vraag me af of dat je geluid te goede komt.

Bassie79
31 januari 2004, 13:29
volgens mij maakt t weinig uit

Stratman70
31 januari 2004, 13:39
btw: het is een Tokai uit '84 ('60 ri), geen Fender.

Tokai doet dat idd bij veel gitaren, net als Fender idd. Dat ze gewoon de body beter uitfrezen, dan hoeft dat helemaal niet met dat karton of hout. Gelukkig heeft mijn Tokai een kaarsrechte hiel.

Zo'n 60 r.i. van Tokai heeft trouwens wel een geweldige hals zeg!!!!

Rutger
31 januari 2004, 13:45
jep, de hals speelt heerlijk. :) de hiel is ook recht dus ik geloof niet dat het een probleem is dat ik dat karton heb weggehaald.

en ik weet niet of het psychologisch is, maar het lijkt erop dat ie zonder karton echt stukken beter klinkt! :)

Stratman70
31 januari 2004, 14:12
Ja, dat had ik destijds bij mijn Goldstar sound tst-50 ook: ik heb toen ook dat kartonnetje weggehaald en toen kreeg ik ook het idee dat ie wat voller was gaan klinken. Misschien was het idd wel psychologisch.....

Mijn Springy van nu klinkt helderder en sprankelender dan mijn Squier JV en mijn Fender strat. Wel heeft de Tokai ietsje minder output. Maar so what?