PDA

View Full Version : 2 tops tegelijk gebruiken op 1 cab, geen probleem?



cas121
31 januari 2004, 12:54
Ik vroeg me af of het gewoon mogelijk is om 2 tops tegelijk op mn cab aan te sluiten? zonder dat er problemen aan tops of kast ontstaan..

dit is mn gear en de plannen:

engl 4 x 12" std cab, 240 watt mono 8 ohm stereo 2 x 16 ohm

koch powertone I
marshall jcm2000 dsl 50

boss tu-2

het moet dan toch gewoon kunnen om beide amps tegelijk over deze cab te sturen? Ik hoorde dat je je signaal makkelijk kan splitten met de tu-2...

iemand ervaring met het gebruiken van meerdere amps tegelijk?

als dit een beetje werkt geeft dit volgens mij een moddervet geluid, en nog veelzijdig ook...

piezo
31 januari 2004, 13:07
Om je signaal te splitten, kun je beter je gitaar in de hi ingang van je versterker pluggen en de lo ingang daarvan verbinden met de hi ingang van de 2e versterker. Dan kun je nog steeds kiezen welke uitgang van je Tu-2 je wilt gebruiken.

Negative K3 fan
31 januari 2004, 13:49
als je cab stereo 2 keer 16 ohm is dan moet je die heads apart op 16 ohm zetten en dan voor ieder de helft van de cab gebruiken, dan werkt het.

BLOK182
31 januari 2004, 13:55
Ik weet dat je 2 tops op 1 cab kan doen, dan gaat de ene top door de 2 speakers links en de andere door de 2 speakers rechts, maar of het tegelijkertijd kan met een TU2, weet ik niet. Je kan wel een A/B boxje ertussen zitten, en bijv. clean van de koch pakken en met een trap op de knop naar een scheurende marshall gaan.

cas121
31 januari 2004, 17:22
@piezo, heb op mn powertone alleen een active en een passive input, en de dsl 50 heeft 1 input. kan je dan een van die inputs als output richting die dsl gebruiken?

@b182 ik wil juist de lead kanalen van beide tops gebruiken om een hele vette sound te creeren. gewoon die punch van die marshall aan de huge hoeveelheid gain van de koch koppelen.. :evil:

maar technisch geen problemen dus?

thnx

piezo
31 januari 2004, 21:25
@piezo, heb op mn powertone alleen een active en een passive input, en de dsl 50 heeft 1 input. kan je dan een van die inputs als output richting die dsl gebruiken?
thnx

De passive input is de hi-Z de active input is lo-Z, dus je plugt je gitaar in de passive input en verbindt de active input met de ene ingang van de dsl 50

Deze truc werd al in de 60er jaren toegepast, soms zelfs, hoe gek het ook mag klinken, om de 2 kanalen/preamps van dezelfde versterker aan te sturen

Succes

birt
31 januari 2004, 22:28
@piezo, heb op mn powertone alleen een active en een passive input, en de dsl 50 heeft 1 input. kan je dan een van die inputs als output richting die dsl gebruiken?
thnx

De passive input is de hi-Z de active input is lo-Z, dus je plugt je gitaar in de passive input en verbindt de active input met de ene ingang van de dsl 50

Deze truc werd al in de 60er jaren toegepast, soms zelfs, hoe gek het ook mag klinken, om de 2 kanalen/preamps van dezelfde versterker aan te sturen

Succes

ik heb op het net een foto gezien waar hendrix dit deed :)

cas121
1 februari 2004, 10:38
ok vet, ga het straks eens even proberen. gewoon met een gitaarkabel verbinden neem ik aan, geen speakerunit.

aha logisch dat je die inputs zo kan gebruiken, net als met het doorlussen van een marshall slp en 800 etc...

doncker
1 februari 2004, 22:03
gewoon gitaarkabel.

Antal
2 februari 2004, 17:45
Ok, nu is er uitgelegt hoe je je gitaarsignaal naar 2 amps kan sturen. Maar volgens mij wilde hij weten hoe hij 2 tops op 1 cab kan zetten. Ik heb helaas geen idee.... :???:

cas121
2 februari 2004, 19:51
maar dat is simpel.. op elkaar natuurlijk :-D

nee dat is geen probleem, het is een stereo cab dus in feite ook te gebruiken als 2 2x12 kasten in 1 gewoon links voor de een en rechts voor de ander, beide tops op 16 ohm..