PDA

View Full Version : MP3 halve noot verhogen



Franc
30 januari 2004, 20:23
Weet niet of dit nou de juiste afdeling is, maar ok.

Ik zoek eigenlijk een simpel programmaatje waarmee ik MP3tje een halve of willekeurige noten hoger/lager mee kan afspelen.

Ik speel graag mee met oudere nummers van Van Halen en daar had ie zn gitaar vaak lager gestemd. Ik heb alleen geen zin om telkens mn gitaar anders te stemmen.

Dit moet toch digitaal op te lossen zijn?

Dank voor de tips.

hoofd
30 januari 2004, 20:26
In programma's als Cool Edit kan je de pitch verhogen en verlagen...maar of het echt zo goed klinkt? En zoveel moeite is het toch niet, ff omstemmen ;).

Franc
30 januari 2004, 20:31
Nou, met een zwevende floyd wel :(
Dan moet ik iedere keer de veren bijstellen...

CoolEdit ken ik wel, maar dat betekent ieder nummer echt helemaal omzetten...
Is er niets dat het on the fly doet? Ik bijv. wel Amazin Slowdowner, die kan ook wel wat met de pitch, alleen kun je daar niet zuiver een halve noot hoger of lager mee.

schaap
30 januari 2004, 20:31
Je kan ook programma's zoals Powertab downloaden en dan de tablatuur voor dat programma daarin afspelen, maar dan eerst de gitaarstemming aanpassen, dan klinkt het zoals het in jouw stemming staat.
guitarnetwork.powertab.org geloof ik

buuck
31 januari 2004, 17:25
mja idd, cool edit pro zal t makkelijkste zijn. pitchen is vaak ook dat de tempo er bij omhoog gaat. bij cool edit kun je bijvoorbeeld ook t tempo omlaag gooien en toch de tonen hoger laten klinken. en de kwaliteit neemt echt neit drastisch af hoor.

basswasp
31 januari 2004, 18:07
Oh zeker wel neemt de kwaliteit af... af de zang en drums hoor je snel dat er aangerommeld is, maar voor mij is 't de beste oplossing voor oefenen :)

D3vLiN
8 februari 2004, 20:50
probeer eens de pacemaker plugin voor winamp
http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=12689
kun je speed pitch en tempo realtime mee wijzigen.

Franc
8 februari 2004, 21:07
Bedankt voor de tip! Ik ga m proberen.

Franc
9 februari 2004, 11:01
Inmiddels geinstalleerd en geprobeerd en dit is precies wat ik zocht :D
Je kunt pitch aanpassen in halve noten. En ook de snelheid verlagen om een solootje uit te zoeken is een leuk bijkomstigheid.

Natuurlijk vernaggel je het nummer wel enigszins, maar het maakt het wel heel eenvoudig om ff mee te jammen met een verlaagd nummer zonder je hele gitaar opnieuw te moeten stemmen.

:D