PDA

View Full Version : Spullen kopen bij Rock Palace (.nl)



Sambal
30 januari 2004, 20:20
Hoi,

Ik wilde een compleet gitaar setje kopen (néé geen starterspack, maar zelf een setje samenstellen van gitaar/amp/de rest) en mijn oog viel op Rock Palace.

Heeft iemand ervaringen met deze winkel?

En is het gebruikelijk dat een winkel de gitaar afsteld bij verkoop?
Zo niet, wat kost dat dan?

Alvast bedankt voor de hulp,
Bert

Anavrin
30 januari 2004, 20:33
Rockpalace is een leuke winkel, omdat ze er redelijk veel hebben, verder is een Fender bij Rockpalace net zo goed als bij elke andere willekeurige winkel (komt toch allemaal van dezelfde importeur). Als je een goede gitaar koopt is het niet nodig om 'm af te laten stellen, als dat niet het geval is, dan is het niet standaard (ik heb het nog nooit meegemaakt).

NeeraDJ
30 januari 2004, 20:39
Hmm wel merkwaardige keuze. Rockpalace is nou niet de goedkoopste en in sommige gevallen ook niet de meest klantvriendelijke. Ik kom er minstens 6 keer in het seizoen, om even te spelen, een setje snaren te halen, plectra etc. Ik heb er nooit een grote koop gedaan, mijn vader heeft er echter een Spaanse gitaar gekocht. Ze konden hem goed helpen, je mag alles uitproberen, en de man die over de gitaren gaat (Sander) heeft genoeg kennis om je een stuk verder te helpen. Het lijkt me sterk dat wat voor winkel dan ook een gitaar levert die niet (goed) is afgesteld, wellicht moet je er even om vragen. Ik hoef mijn gitaren bijna nooit af te stellen en anders doe ik het zelf. Kost misschien een 10tje ofzo bij een gitaarbouwer. Peer Dellen is tegenover de Rockpalace en aan hem kun je het misschien vragen. Hij is echter alleen dinsdag en zaterdag open, houdt daar rekening mee.

Je hebt er op zich wel een ruime keuze, maar de prijzen zijn niet echt super. Ik heb nog wel een goedkoper Haags adresje voor niet ver van de Rockpalace, die man heeft wellicht minder verstand van gitaren maar de prijzen zijn er echt lachwekkend klein. Maar de gitaren zijn helaas wel spotgoedkoop (dus geen Gibsons verwachten).

Anders Destium
30 januari 2004, 20:53
Mijn ervaringen met Rock Palace zijn goed, ik heb er meerdere gitaren gekocht (3 om precies te zijn) en nooit problemen gehad op het gebied van service en dergelijke. K

Als je duidelijk kunt uitleggen wat je zoekt zullen ze je serieus helpen, ook als je beginner bent. Dat is heel wat anders bij Feedback (die zitten in Rotterdam en Utrecht), die mensen schijnen niet te begrijpen wat mensen helpen betekent. Die winkel is wel goedkoper, dus als je precies weet wat je wilt hebben en je hebt niet zo'n breed budget is dat misschien een betere keuze!

Je kunt het beste iemand meenemen die er (ook al is het maar een beetje) verstand van heeft als je voor het eerst een gitaar gaat kopen!

Igor
30 januari 2004, 21:17
Ik kom heel vaak bij RockPalace (woon in de buurt :-)). Ik vind het een uitstekende winkel. Heb het wel meegemaakt dat het wat lang duurde voor ik geholpen werd, maar verder nooit problemen mee gehad. Is iid niet heel goedkoop.


Igor

gibls6
31 januari 2004, 07:49
Heb er niet zo lang geleden een Marshall versterker gekocht. Gezien mijn woonplaats is alle communicatie via e-email gegaan en is de versterker goed ingepakt thuis afgeleverd. Niets dan lof van mijn kant. Kon dezelfde vertserker voor 100euro minder krijgen maar moest dan wel uitwijken naar belgië of duitsland. Toch maar gekozen voor dichterbij.

erwinvanhalen
31 januari 2004, 10:48
Zoals hierboven al is gezegd.. Rockpalace is niet op alle gebieden de goedkoopste, maar je wordt er erg goed geholpen. En vooral beginners worden zó geholpen dat zij de deur uit gaan met een setje dat perfect aansluit bij wat ze mooi vinden en misschien nog belangrijker, wat ze willen spelen. Althans, dat is wat ik heb gezien en gehoord. Ik kom er zelf al een jaar of 7 en heb er praktisch al mn spullen gekocht. Vooral als je er wat vaker komt heb je een hele goeie aan ze. :)
Eén tip... als je snel geholpen wil worden, ga dan NIET op zaterdag of donderdagavond, dan is het nl vrij druk. Ga op een dinsdag of woensdag. Maandag zijn ze trouwens ook dicht... Succes

Sambal
31 januari 2004, 12:07
Ten eerste: bedankt voor de nuttige reacties!

Ten tweede: in vergelijking met Kees Dee heeft RockPalace goede prijzen. Zijn er nog anderer winkels, behalve Feedback, die goedkoper zijn dan RockPalace? En om hoe grote verschillen gaat dat dan.

Momenteel heb je bij RockPalace (ik heb gemaild voor de actuele prijs, want ik wil een van deze gitaren en die versterker kopen):
- Squier Fatstrat std €240,-
- Yamaha Pacifica 112 €238,-
- Roland Cube30 €239,-

Zijn deze ergens anders stukken goedkoper te krijgen, of gaat het dan om 5 pleuro ofzo?

Anders Destium
31 januari 2004, 12:11
Als je begint met de Yamaha en de Cube 30 heb je een uitstekend starterspakket, de Squier is kwalitatief minder dan de Yamaha.

Als je deze zelfde prijzen navraagt bij Feedback weet je wat het verschil is, ik denk niet dat het heel veel uit gaat maken persoonlijk. Als je er speciaal een eind voor moet reizen verdampt het verschil in prijs heel snel :wink:

Bassie79
31 januari 2004, 12:53
Ik zou ook voor de yamaha gaan, heb wel eens op zo'n ding gespeeld en speelde best aardig

maarten
31 januari 2004, 14:49
toen ik mn ibbi bij walkers (limburg) kocht, wilde ik hem al zo meenemen, en toen zei ie "sorry, maar ik ga hem je eerst helemaal afstellen"

Hij heeft toen nieuwe snaren erop gezet, straplocks erop (wat ik erbij gevraagd had), alle schroefjes los van de brug en toplock en die ingevet, nog eens gepoetst, de intonatie goedgezet (als die al niet goed was), de hals perfect.

dat vond ik nog eens service! :satisfie:

maarten
31 januari 2004, 14:50
toen ik mn ibbi bij walkers (limburg) kocht, wilde ik hem al zo meenemen, en toen zei ie "sorry, maar ik ga hem je eerst helemaal afstellen"

Hij heeft toen nieuwe snaren erop gezet, straplocks erop (wat ik erbij gevraagd had), alle schroefjes los van de brug en toplock en die ingevet, nog eens gepoetst, de intonatie goedgezet (als die al niet goed was), de hals perfect.

dat vond ik nog eens service! :satisfie:

NeeraDJ
31 januari 2004, 15:07
Ik moet er wel bij vermelden dat niet iedereen bij de Rockpalace even aardig is en veel weet. Toen ik pas begon en daar een Boss pedaaltje ging halen bijv. toen kreeg ik een arrogante knul voor me geschoven die echt duidelijk deed alsof hij alles beter wist. Ik zocht toen een dergelijk pedaaltje om m'n goeie lead sound wat op te krikken en niet te duur was, ik zei om precies te zijn Santana-achtig. Ik kreeg meteen het antwoord dat ik dan een stuk meer in m'n portemonnee moest hebben, en de gear van Santana stukken duurder was. Een antwoord wat dus volkomen nergens op sloeg.

Mijn advies is dus, om wel even iemand te zoeken die echt over de gitaren gaat. Sander bijvoorbeeld (kale niet al te lange man) heeft mij bij latere bezoekjes veel beter kunnen helpen en daar heb ik zelfs ook dingen van opgepikt. Hij weet echt wat ie verkoopt en komt niet met domme bullshit praatjes. Ik denk niet dat je dat gewenste setje zult vinden bij dat andere adresje dus kun je het idd beter bij Rockpalace proberen.

Succes!

Speeddemon
31 januari 2004, 18:47
- Yamaha Pacifica 112 €238,-
- Roland Cube30 €239,-

Voor die 2 gaan! (ik ken de Cube 30 aardig, aangezien m'n vriendin d'r een heeft samen met een Squier Affinity Strat en dat is één van de beste/leukste amps in t segment)
En laat ze een soort deal maken zoals
gitaar+Cube 30+footswitch+goeie draagband (bijv de Blue Note straps)+plectra, capo, extra snaren en draagtas samen voor 500-525.

Sambal
1 februari 2004, 14:26
En laat ze een soort deal maken zoals
gitaar+Cube 30+footswitch+goeie draagband (bijv de Blue Note straps)+plectra, capo, extra snaren en draagtas samen voor 500-525.

Bedankt voor de tip, maar wat is een capo?
En zijn er nog meer goede draagbanden behalve Blue Note Straps?

NeeraDJ
1 februari 2004, 14:57
Dunlop straps vind ik zelf erg goed, ik weet alleen niet of RP ze nog heeft :???:

guitartub
1 februari 2004, 15:09
Hey Sambal, (is het nu badjak, oelek, trasi of brandal, ik prefereer de laatste ook om te koken)

Een capo (voluit capodastro) is een klemmetje wat je op de gitaarhals bevestigd om op hogere posities open akkoorden te kunnen spelen.
Ik kom zelf ook vaak bij Rock Palace (vaste gast) en zelfs als ik niets nodig heb kan ik ff binnen lopen om een bakkie met de gitaarjongens te doen. Zowel Rory als Sander zijn okee en hebben genoeg kennis en ervaring om beginner en gevorderde verder te helpen.
Je keuze voor Yamaha met Cube 30 is helemaal goed, vind je niet op dat andere adresje in de buurt ( Ik denk dat daar Ronald Suiker mee wordt bedoeld) en bij andere zaken ben je denk ik niet veel goedkoper uit.

Groetjes,
Bert.

Sambal
1 februari 2004, 15:13
Hey Sambal, (is het nu badjak, oelek, trasi of brandal, ik prefereer de laatste ook om te koken)

...Om precies te zijn Sambal Bert
(we zijn naamgenoten)

Maar laten we vooral weer on-topic gaan.

guitartub
1 februari 2004, 15:18
Hete gitaren zijn ook lekker :-D

Maar vooral succes met je speurtocht NAAMGENOOT!