PDA

View Full Version : Behringer BG 412 of Randall 412 CXM onder een Randal RH100 ?



Bryaaan
30 januari 2004, 20:17
De Randall 412 CXM heeft 80 watt 8 Ohm Celestion speakers, en kost 459 euro bij feedback.
De Behringer BG 412S 100 watt Jensen speakers 16-Ohm mono of 2 x 8-Ohm stereo en kost 299 euro bij feedback.

Wat is de beste keuze ??

andy
30 januari 2004, 20:24
Voordat iedereen gaat roepen: De kast met de Celestions natuurlijk :-D geef ik je de volgende overweging.
Hoor je zelf verschil??
Zo ja, klinkt die bak met de Celestions beter en is het je het prijsverschil waard.

floriswb
31 januari 2004, 00:15
Ik heb zelf dat Behringer cabinetje staan... Let goed op dat je wel de 412S neemt, want de overige cabinetjes van behringer hebben Shark speakers, eigen Behringer merk... beetje misleidend..
Qua power heb je aan de Behringer denk ik zat... Het karakter van de speaker vind ik zelf mooi i.c.m. mijn Blackmore top. Het klinkt lekker helder, en je hebt veel detail, maar ook 't laag is (niet overdreven) aanwezig...
De bouw van de kast is degelijk; 18mm MDF, met schotten in t midden... Dat is t probleem dus ook niet, het enige nadeel vind ik de wieltjes... ze schuiven meer dan dat ze rollen :(

doncker
1 februari 2004, 22:10
Idd die wieltjes zijn bij mij ook kut. Weet je mss waar je dezelfde goedbollende wieltjes kunt halen ?

greets

kristof

floriswb
2 februari 2004, 15:09
Idd die wieltjes zijn bij mij ook kut. Weet je mss waar je dezelfde goedbollende wieltjes kunt halen ?

greets

kristof


Wieltjes kun je vaak halen bij de ijzerhandel/gamma/formido, enz.
Ook kun je eens bij Musik Produktiv kijken in Ibbenburen... Die hebben best veel van die rommel.... hoekjes enz... Misschien ook wieltjes?
Ik heb er zelf gewoon schijt aan... Blazen moet-ie...niet rollen :-D

Bryaaan
3 februari 2004, 07:09
Ik ga waarschijnlijk voor de behringer ik denk dat de meerprijs van de randall niet gelijk staat aan de kwaliteit die je er meer voor krijgt.

Dat met die wieltjes is inderdaad niet handig maar ook geen probleem.

Heeft iemand trouwens ervaring met de rh100 ??