PDA

View Full Version : radio in me gitaarversterker!



JvD.
30 januari 2004, 19:26
ik schrok me egt de tering toen ik stemmen hoorde.
uiteindelijk hoorde ik radio in me gitaar versterker als ik me iceman's volume knop uit draai

iemand een idee ?

My Dying Bride
30 januari 2004, 19:28
het metaal van je pick ups neemt alle geluid op dus je stond wsch dicht bij de aanstaande radio

Swan
30 januari 2004, 19:55
het metaal van je pick ups neemt alle geluid op dus je stond wsch dicht bij de aanstaande radio


:o :lol: :roll:

wietse
30 januari 2004, 20:04
komt wel vaker voor , je kan dit beter effe in versterkers vragen.
heeft iets met buizen te maken geloof ik.

RRRobin
30 januari 2004, 20:21
lol das weer eens wat anders dan stemme in je hoofd natuurlijk ;)
wel erg lastig :|

schaap
30 januari 2004, 20:23
Als je nou gewoon heel hard schreeuwt dat ie zn kop moet houden ?
En als je buren gaan zeuren dat je stil moet zijn gewoon simpelweg zeggen: Ja hij begon !!! :evil:









:-D

e_lukather
30 januari 2004, 20:28
Ik ken dat... 'k weet niet of dat aan je buizen ligt. Ik heb het namelijk o gehad met een Fender stage en met een line6... Ik heb ook wel eens gehoord dat het door TL-lampen komt, die vangen dat op via elementen ofzo.. :-? Maar het schijnt ook wel eens bij P.A. installatie voor te komen. Meer weet ik ook niet... Maar probeer idd ff bij versterkers.

Swan
30 januari 2004, 20:30
ik heb er ook last van af en toe....volgens mij is het bij mij een probleem van een radioamateur aangezien t alleen savonds op bepaalde tijden is

JvD.
30 januari 2004, 20:46
ik krijg perfect bbc ontvangst wat jij ?

Swan
30 januari 2004, 20:48
t lijkt op sbs6.....in ieder geval iets met veel voetbal en reclames

birt
30 januari 2004, 23:52
op m'n 10 watt transistoramp radio1 luid en duidelijk :-?

-Heineken-
31 januari 2004, 00:10
Ja ik ken dat... Elke keer in de oefenruimte weer een of andere amateurbelg in me speakerkast.... Jammer dat ik 'm zo slecht kan verstaan, anders kon ik 'm 's een bezoekje brengen... :angry:

urezna
2 februari 2004, 16:05
kan ook een slechte kabel zijn naar je versterker toe, waarvan de afscherming niet goed werkt....
Al een ander snoer geprobeerd?

anders de aardng van je versterker controleren... is het stopcontact voorzien van randaarde?

AART
2 februari 2004, 19:03
ik had een tijdje geleden een ibanez ds 7 te leen. in mijn kamer nergens last van, maar bij het soundchecken voor een optreden op school schrok ik me dood toen ik dacht dat frans bauer als special guest aan het optreden was. bleek dat het distortion pedaal een hele goede ontvangst had bij een piraat. als hij binnenkort durft te verschijnen op mijn ts 5 breng ik hem eens een bezoekje, maar dan met een gitaar die kapot mag :evil:

Bouke
3 februari 2004, 00:39
Hey,

Ik ontvang luid en duidelijk het geluidsignaal van Nederland 1 op m'n POdXT! :D Ook als alleen de kabel erin zit. Voornamelijk bij instellingen waarbij de gain/drive redelijk open staat, of de stomps staan aan. Soms best irritant. Ik ga een andere kabel proberen denk ik...

Bouke

Nielsje
3 februari 2004, 11:24
zoek naar Kink FM of Arrow...


en dan maar meedoen ... moet je es kijken wat voor reacties je krijgt :P

mrkoetje
6 februari 2004, 23:37
Ik heb soms een turkse of marokkaanse zender....

In ieder geval dat soort gebrabbel, vraag me af of het daadwerkelijk een radiosignaal kan zijn uit die streek?

mrkoetje
6 februari 2004, 23:38
Ik heb soms een turkse of marokkaanse zender....

In ieder geval dat soort gebrabbel, vraag me af of het daadwerkelijk een radiosignaal kan zijn uit die streek?

Kjiratsiekoedel
7 februari 2004, 00:20
AM zenders dragen ver.

Ligt meestal aan de kabel en aarde.

Wilson
7 februari 2004, 11:36
laatst met repetitie van mn band waren ze naast ons aan het opnemen, en toen ontving mn ts9 precies wat ze daar aan het opnemen waren :o

Exitinside
7 februari 2004, 18:10
Ik heb dat ook regelmatig..............vooral op het scheurkanaal.......
ik woon 12 hoog en boven op het dak staat een dikke moddervette zendmast.......dus zal daar wel aan liggen....
Is wel heel erg irritant.
Maar gelukkig heb ik Frans bauer er nog niet op gehoord ... :-D :-D :-D
Want dan zou ik me echt doodschrikken.

Exitinside
7 februari 2004, 18:10
Ik heb dat ook regelmatig..............vooral op het scheurkanaal.......
ik woon 12 hoog en boven op het dak staat een dikke moddervette zendmast.......dus zal daar wel aan liggen....
Is wel heel erg irritant.
Maar gelukkig heb ik Frans bauer er nog niet op gehoord ... :-D :-D :-D
Want dan zou ik me echt doodschrikken.

Exitinside
7 februari 2004, 18:11
Ik heb dat ook regelmatig..............vooral op het scheurkanaal.......
ik woon 12 hoog en boven op het dak staat een dikke moddervette zendmast.......dus zal daar wel aan liggen....
Is wel heel erg irritant.
Maar gelukkig heb ik Frans bauer er nog niet op gehoord ... :-D :-D :-D
Want dan zou ik me echt doodschrikken.

Soulflyhigh
7 februari 2004, 18:58
zoek naar Kink FM of Arrow...


en dan maar meedoen ... moet je es kijken wat voor reacties je krijgt :P
Kink FM is kabelradio :-D :-D :-D

asesino
2 juni 2004, 14:58
Hmm ik heb dat ook veel, dat'k russisch, arabisch en dergelijke talen hoor...

Bigfoot414
2 juni 2004, 15:14
Bij mij komt het ook wel es voor dat ik de buren hoor telefoneren als ik de radio in me wekker aan heb.

JapDT
2 juni 2004, 15:26
Hmm ik heb dat ook veel, dat'k russisch, arabisch en dergelijke talen hoor...

ik heb t ook wel eens in onze oefenruimte alles behalve nederlands..

ewoud
2 juni 2004, 15:40
hey ik heb dat als we oefenen, en als ik dan in een oudere versie van een stopcontact mn stroom uithaal dan heb ik de duitse radio als ik mn mt2 intrap..als ik di weer uit zet is het weg, maar als ik via een verlengkabel de stroom uit een nieuwer stopcontact haal dan heb ik nergens last van..dus het zal dan liggen aan je soort 'aarding' of iets en je effect pedaal

Stratman70
2 juni 2004, 20:25
Het heeft vaak toch met je gitaarkabel te maken. Ik had het laatst toen ik mijn wha gebruikte. Als ie open ging kwam er gebrabbel uit.

EmgMaster
3 juni 2004, 22:34
Wat een kutWah!!!!
:-D :-D

Bluesbreaker
4 juni 2004, 11:48
Het heeft vaak toch met je gitaarkabel te maken. Ik had het laatst toen ik mijn wha gebruikte. Als ie open ging kwam er gebrabbel uit.

1 met mijn kabel heeft het niet te maken, ik heb ondertussen wel al zoveel kabels gehad (ook verschillende versterkers trouwens, buizen en transistor).
Soms een franse am zender (jaja, helemaal in drenthe)
en soms een geheime zender (zoals al gezegd, in drenthe.......)

2 ik heb het ook zonder wah, maar met mn wah kan ik em wel wat duidelijker krijgen :D