PDA

View Full Version : hoge pieptoon tele



zeppos
30 januari 2004, 17:33
hallo,

een vraagje. ik heb pas een '78 telecaster 2de hands gekocht en helaas is deze de dag erna gevallen en daarbij is de standenschak gebroken. in de muziekzaak hebben ze een nieuwe erop gezet. En nu kom ik erachter dat op stand 1 en 2 waarbij het element tegen de kam aan meedoet en heel hoog schel (feedback ?)geluid komt als ik de procorat intrap.
alleen stand 32 werkt nog ok. dit probleem heb ik niet als ik de TS 9 tubescr. intrap. Is er nu een bedradingsfout of is het element defect of heb ik gewoon een te hoog input signaal? heb al geprobeerd om een eindje van de versterker te staan. op het moment dat ik de volume van de proco omlaag draai ist probleem weg. Alleen dan is mijn gewenst geluid ook weg. heb ook al het element een beetej van de snaren afgedraaid maar geen resultat.Wie heeft tips?
thanx Mark

Negative K3 fan
30 januari 2004, 17:47
dat ligt aan de elektronica, ik heb het ook een keer gezien bij een jagstang die dat deed als je de volume knop dichtdraaide oid.

Ik zou ermee terug gaan naar de winkel.

kokteejl
30 januari 2004, 18:36
http://www.eaglesofdeathmetal.net/slims.html
download een aantal liedjes, en je hoort ook een gepiep, is het dit?
zo jah-----> sweeeet toch?

ieme
30 januari 2004, 18:46
[quote="zeppos"]hallo,

een vraagje. ik heb pas een '78 telecaster 2de hands gekocht en helaas is deze de dag erna gevallen en daarbij is de standenschak gebroken. /quote]

Auw... das wel erg sneu!

Anavrin
30 januari 2004, 20:04
ga maar terug naar die winkel, want ze hebben iets fout aangesloten, of een heel goedkope schakelaar gebruikt.

zeppos
30 januari 2004, 23:45
idd errug pijnlijk als die valt. heb em nog niet eens op het podium kunnen gebruike.
maar omdat ik emn pas 1 dag had weet ik niet als die dit ook al van te voren deed. En de volume schak die opnieuw erin gezet is was indentiek dezelfde (was al geen orn. '78).
weet iemand ergens een site voor aansluitingen van pickups?

thanx for the replys