PDA

View Full Version : versterker-buizen-625 €



Pee
15 februari 2002, 19:09
Misschien is dit al gevraagd, maar ik denk het niet (heb al vaak dit forum doorbladerd).
Ik zou graag een buizenversterker kopen voor 625€. ik wil er mee in een band spelen.

Ik wil er een fender cleane (het moet daarom geen fender zijn) sound uit krijgen samen met een fender reverb en een goeie vette distortion/overdrive.

op voorhand bedankt (want kwil beleefd blijven).

gangsta
15 februari 2002, 19:53
H&K edition tube.

Pee
15 februari 2002, 21:17
ook goed voor in een band?

Grandma_Placenta
15 februari 2002, 22:44
die is maar 20 watt, toch?

Pee
15 februari 2002, 23:14
ja...

SteavisSmokin
15 februari 2002, 23:45
Als je Fender clean en Fender Reverb zoekt dan is er maar 1 die overblijft en dat is een Fender amp met reverb, dan zal ik nieteens beginnen aan die H&K dingen (overigens niet slecht maar als je Fender zoekt dan moet je Fender doen :smile:).

Maar goed, voor die prijs kan je kijken of je een 2e hands HotRod Deluxe of een Blues Deluxe tegen kan komen. 40 watt en gaat keihard, meer dan genoeg volume om in band verband te spelen. Een Blues Junior kan ook, als ik het goed heb is die 15 watt, goed genoeg om mee te oefenen. Optredens zou kunnen maar dan zou je wel wat modificaties moeten doen. In dat geval kan je beter voor de HR/Blues Deluxe gaan.
Steven

Pee
16 februari 2002, 10:03
ik zoek ook wel een goede distortion. heeft de hot rod die?

gangsta
16 februari 2002, 10:16
nou, niet echt..dan moet je denk een pedaaltje ervoor zetten

Pee
16 februari 2002, 10:36
liever niet. liever een amp met een goede distortion en een goede clean. dan zit alles bij mekaar in 1 versterker

Pee
16 februari 2002, 11:28
en laney?

Frusciante
16 februari 2002, 12:57
lijkt me voor jouw budget een moeilijke keuze, of zeg maar geen keuze. voor 650 eurootjes heb je bijna geen nieuwe buizen amp.
het fender clean geluid zit inderdaad alleen in een fender. de koch heeft ook een mooi clean en overdrive kanaal maar kost toch al snel het dubbele. een dsl combootje (masrhall) heeft een volle overdrive maar mist het cleane van een fender ( heeft wel een aardig clean/crunch geluidje). tja als je en clean en distortion zoekt kom je toch echt bij de koch terecht denk ik. misschien een 2e hans koch proberen ???

Pee
16 februari 2002, 13:38
het clean moet niet perse van fender zijn, als het altijd mooi clean blijft is het ook goed.

SteavisSmokin
16 februari 2002, 13:41
Je veranderd wel snel van gedachte zeg... Je kan beter zelf wat gaan uitproberen zodat je een idee krijgt hoe die verschillende amps klinken. Mooi is namelijk zo relatief.

Moonchild
17 februari 2002, 14:52
nog even over die H&K edition tube,
ik kan nergens goeie info vinden over de afmetingen en het gewicht van dit ding.
deze past wel precies in mij budget en ik heb m ook al getest, maar ik was vergeten om m ff te voelen hoe zwaar ie was, hij moet namelijk draagbaar zijn voor bijvoorbeeld op de fiets :grin:

gangsta
17 februari 2002, 16:04
nou op de fiets wordt redelijk moeilijk, denk ik, dan is ie toch wel te groot en te zwaar wordt.

Moonchild
17 februari 2002, 17:15
Jah hij zag er ook wel zwaar uit, tis ook nog een buizen he.
iemand anders nog een goed idee voor een goeie versterker voor op de fiets? hehe

SteavisSmokin
17 februari 2002, 18:48
misschien kan je een buizenversterker-fiets laten maken....pak een dikke vette buizen versterker, zet er een paar wielen, een stuur en een paar pedalen op en tsjakka..kan je zo de oefenruimte infietsen, inpluggen en spelen. Als je er nog een dynamo opzet kan je zelfs tijdens het fietsen nog gitaarspelen!! Lijkt me wel erg tof...alleen moet je dan wel héél hard trappen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2002-02-17 18:49 ]</font>

gangsta
17 februari 2002, 20:48
HAHAHAHAHAHHAA

Frusciante
17 februari 2002, 21:37
OP DE FIETS ????!!!!!! ik kan je nu al garanderen dat je h en kaatje dan een kort leven is beschonken. buizen versterkers kunnen zeer slecht tegen schokken, temperatuur verschillen vocht etc. lijkt me dus geen goed idee om ff te gaan crossen met je EL-34 s. dit ter zijde. voor de afmetingen kan je denk ik wel terecht bij http://www.zzounds.com of anders http://www.harmony-central.com . succes met fietsen :smile: :smile:

srv-man
20 februari 2002, 23:30
Een echte aanrader is de Traynor Custom Valve 40 (oftewel YCV-40). Waarschijnlijk heb je er nog nooit van gehoord, maar dat had ik ook niet. Check the reviews van Guitarist en GP op http://www.yorkville.com
Clean klinkt hij fenderachtig en overstuurd gaat hij naar de marshall hoek, volledig buizen, 40 watt en 2 stuks 6L6. Kost zo´n 680 euro. Ik heb er pas een gekocht en dit ding klinkt als een klok, in een band zet het geluid ook echt goed door. Wat mij betreft is het een echte aanrader en kan hij de competitie met veel duurdere versterkers makkelijk aan (met de Fender hotrod veegt hij z´n ..... af)

Ic3gl0vE
23 februari 2002, 13:59
en als je nou een digitale amp koopt dan?

Nocki
23 februari 2002, 16:33
er zijn oude kleine mesa/boogie vombotjes te koop die een mooie scheur hebben en een fender clean (mesa is gebasserd op de oude fenders.)
die kan je voor dat geld wel kopen maar zijn wel klein... en hebben een dijk van een geluid.

altijd moooie amps...
nocki