PDA

View Full Version : Bas Versterker.



Charlie Kiewik
8 augustus 2001, 20:17
Hallo,
Ik speel nu al bijna 3 jaar gitaar en ik heb al 2 versterkers versleten. Ik wil binnenkort ook basgitaar gaan bespelen maar ik wil eerst een bas versterker kopen. Ik zoek een basversterker voor ongeveer 400,-
Kan iemand mij advies geven?

email: poner00@yahoo.com
ICQ:121928546
MSN:charlie_kiewik@yahoo.com

wiegersma
13 augustus 2001, 23:26
voor 400 gulden heb je een basversterker waar erg weinig geluid in zit en dit is meestal van een lage kwaliteit. De aanschaf van een bepaalde versterker hangt af van het doel wat je met je bas wilt: in een band spelen of alleen op je zolderkamertje priegelen? Wanneer je in een band wilt spelen , dan moet je aan een versterker denken van minimaal 150 watt en deze zijn in nieuwstaat erg moeilijk voor dit budget te krijgen. Maar voor het oefenen thuis, kan ik je moeilijk advies geven doordat het geluid van mini-wattertjes erg te wensen overlaat.
Denk er in ieder geval om: ga nooit blind op een bekend merk af, maar ga af op het geluid dat JIJ mooi vindt.

Charlie Kiewik
14 augustus 2001, 14:01
Ik heb eergisteren een VOX versterker gekocht voor 300,-(nieuw)waar je ook een bas op kan aansluiten. Dat ding geeft een mooi geluid joh!

anoniem
26 augustus 2001, 20:43
Om te oefenen: probeer eens een peavey microbass, pakweg 300 gulden voor een hoop herrie uit een klein doosje. Optreden, kijk eens bij musicyo voor de electar spartan baskast, 600 gulden ofzo.

Sander
2 september 2001, 19:50
dan moet je aan een versterker denken van minimaal 150 watt en deze zijn in nieuwstaat erg moeilijk voor dit budget te krijgen.

Hmmz wij hebben in de oefenruimte een 60 watt staan en die doet het op zich wel ok.
Het volume moet minimaal op 3 kwart staan en het is dus niet echt aan te raden maar minimaal 150 watt lijkt me ook weer wat overdreven.....

Ibanez2001
25 september 2001, 20:56
Even tussendoor hoor... maar in 3 jaar 2 versterkers versleten... heb je dan gewoon roestbakken gehad of speel je te hard?

anoniem
12 oktober 2001, 19:02
Zoek je alleen een versterker of een combo? Ik denk dat een tweedehands combo wel lukt voor dat geld.
Losse top en kast kun je denk ik shaken. Zorg zeker voor voldoende vermogen voor live gigs, met 150 watt kom je niet echt ver, als je tenminste ballen in je sound wilt.
Je kunt natuurlijk een kleine combo inprikken op de monitor/fills, maar da's toch anders dan een bas-muur achter je rug (vindt ik).
Kies een grote kast (2 x 15 inch) en een 250 watt top, kom je een heel eind.