PDA

View Full Version : nieuwe top



Bleak
30 januari 2004, 13:07
ik ben op zoek naar een nieuwe top ongeveer 300/400 watt ik heb altijd op een combo gespeeld dus eigenlijk wete ik er weinig vanaf!

wat is een goedkope top die toch nog redelijke kwaliteit heeft ? ik wil een peavey model 215 enclosure. 2 x 15" speakers, 4 ohms kopen er moet minimaal een 300 wat top op dus... help me :)

Anavrin
30 januari 2004, 13:16
hoeveel wil je ong uitgeven? Mijn Behringer was niet duur, maar of ie erg goed is betwijfel ik ook.

AntY
30 januari 2004, 14:16
dr stqaat een peavey 215 + 300 W op ebay.nl nu! voor een spotprijs, snel reageren!

soapwater
30 januari 2004, 14:42
hoeveel wil je ong uitgeven? Mijn Behringer was niet duur, maar of ie erg goed is betwijfel ik ook.

Ik heb die Behringer Head, en die is zeker goed. Heel goed zelfs... voor deze kwaliteit betaal je bij andere merken zeker een veelvoud van de prijs. Het enige minpunt is dat de knoppen nogal soepel draaien, maar als je je instellingen niet kan onthouden, schrijf ze dan op!
ik gebruik hem in deze cominatie: http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm[/url[

Greetz

soapwater
30 januari 2004, 14:43
hoeveel wil je ong uitgeven? Mijn Behringer was niet duur, maar of ie erg goed is betwijfel ik ook.

Ik heb die Behringer Head, en die is zeker goed. Heel goed zelfs... voor deze kwaliteit betaal je bij andere merken zeker een veelvoud van de prijs. Het enige minpunt is dat de knoppen nogal soepel draaien, maar als je je instellingen niet kan onthouden, schrijf ze dan op!
ik gebruik hem in deze cominatie: http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm[/url[

Greetz

soapwater
30 januari 2004, 14:43
hoeveel wil je ong uitgeven? Mijn Behringer was niet duur, maar of ie erg goed is betwijfel ik ook.

Ik heb die Behringer Head, en die is zeker goed. Heel goed zelfs... voor deze kwaliteit betaal je bij andere merken zeker een veelvoud van de prijs. Het enige minpunt is dat de knoppen nogal soepel draaien, maar als je je instellingen niet kan onthouden, schrijf ze dan op!
ik gebruik hem in deze cominatie: http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm

Greetz

soapwater
30 januari 2004, 14:44
hoeveel wil je ong uitgeven? Mijn Behringer was niet duur, maar of ie erg goed is betwijfel ik ook.

Ik heb die Behringer Head, en die is zeker goed. Heel goed zelfs... voor deze kwaliteit betaal je bij andere merken zeker een veelvoud van de prijs. Het enige minpunt is dat de knoppen nogal soepel draaien, maar als je je instellingen niet kan onthouden, schrijf ze dan op!
ik gebruik hem in deze cominatie: http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm

Greetz

soapwater
30 januari 2004, 14:46
Sorry, er ging iets fout... mijn excuses--> geen spam :o

Ruud
30 januari 2004, 15:02
Hmm...je kunt streepjes zetten.. als je je knoppen wilt onthouden.. of alles afplakken met ducttape... doe ik bij mijn boss pedalen ook, stamp live nog al hard op die dingen, en dan heb je ze weer op de kop ligge enz...

maar die behringer amp??

Ik zou persoonlijk eerder voor iets 2e hands gaan, en dan heb je voor hetzelfde geld ook een goeie peavey, die zijn geld iets beter waard blijft (en die ik persoonlijk voor mijn snelle gevoel dan, hoger in zou schatten qua geluidskwaliteit)... Die behringer is bij je koop opeens een heel stuk minder waard ...en aangezien het waarschijnlijk niet een amp is die je je hele leven houdt....

soapwater
30 januari 2004, 15:08
Hmm...je kunt streepjes zetten.. als je je knoppen wilt onthouden.. of alles afplakken met ducttape... doe ik bij mijn boss pedalen ook, stamp live nog al hard op die dingen, en dan heb je ze weer op de kop ligge enz...

maar die behringer amp??

Ik zou persoonlijk eerder voor iets 2e hands gaan, en dan heb je voor hetzelfde geld ook een goeie peavey, die zijn geld iets beter waard blijft (en die ik persoonlijk voor mijn snelle gevoel dan, hoger in zou schatten qua geluidskwaliteit)... Die behringer is bij je koop opeens een heel stuk minder waard ...en aangezien het waarschijnlijk niet een amp is die je je hele leven houdt....

Mjah... ik kocht de Behringer omdat hij zo goedkoop was. en geloof me, qua geluidskwaliteit moet hij niet veel onderdoen voor andere halfgeleideramps (geen buizen). Maar, inderdaad, de duurzaamheid is natuurlijk wel wat minder dan topmerken als ampeg enz...
Een doorslaggevende factor was ook de garantie hé, als je met een e hands amp problemen hebt, dan sta je daar mooi. Een buizenamp is snel zelf te herstellen (buizen vervangen enz...) mijr bij een Mosfetversterker is een reparaitie niet altijd eenvoudig... geloof me, ik zit in het vak (elektronica)

greetz

Anavrin
30 januari 2004, 16:52
ik heb die head ook, en inderdaad, de knoppen draaien heel soepel, maar als je er gewoon afblijft is er niks aan het handje toch. @ soapwater, heb jij ook een kleine vertraging in het ultrabassgeluid als je dat gebruikt?
check ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21575&highlight=behringer

Ruud
30 januari 2004, 18:47
Ja, heb je helemaal gelijk in Zeepwater...alst mis is is reparatie inderdaad wel snel een probleem..naja, het probleem zoeken zeg maar...

maarja, als je een tweedehands koopt die er een beetje netjes uit ziet en het goed doet, dan vertrouw ik er wel op hoor... Het spul kan over het algemeen best wat hebben. En als je het niet vertrouwt, kijk dan gewoon naar de schroeven, als die beschadigd zijn issie zeker opengekloot... en til hem iets op en laat hem los, effe een trilling door de versterker heen laten gaan... als ie echt gammel in elkaar hangt dan laten al die halve verbindingen ook wel los..

Naja, ik ben dus iemand die de gok van een tweedehandskoop wel wil nemen.. en dit is mijn theorie...

Anavrin
30 januari 2004, 19:42
ik had toen ik die behringer kocht eigenlijk simpelweg geen tijd en zin om naar een goede 2ehands top te zoeken, en eigenlijk nog steeds niet. Als ik een gitaarwinkel inloop dan kijk ik altijd wel ff bij het 2ehands spul, maar echt op zoek gaan doe ik niet, vanwege tijds en motivatiegebrek.

soapwater
31 januari 2004, 10:36
ik heb die head ook, en inderdaad, de knoppen draaien heel soepel, maar als je er gewoon afblijft is er niks aan het handje toch. @ soapwater, heb jij ook een kleine vertraging in het ultrabassgeluid als je dat gebruikt?
check ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=21575&highlight=behringer
Ja, dat van die Ultrabass kan ik bevestigen, maar ik gebruik die functie zelden of nooit, want bij de aanslag van E en A-snaar, is dit zeker een waardeloze sound. Ik gebruik hem in 1 van onze nummers, waar dit bij het spelen op de G-snaar een extra diepte en ondersteuning geeft. Die shape-knop is wel een echte handigheid. Hij staat bij mij altijd op 12uur (midden). Dit is niet het eerste apparaat dat ik van Behringer koop, en ik kan zeggen dat we er waarschijnlijk nog wel van gaan horen in de toekomst. (De Actieve monitors en Mengtafels zijn ook wel best te pruimen)

Greetz

http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm

AllodoX
31 januari 2004, 11:46
Probeer te kijken naar een 2e hands Hartke 3500.

Hartke staat garant voor een goede kwaliteit tegen goede kostprijs. Als je met een gemiddelde amp-reparateur praat, dan zul je niets meer dan lof horen over de hartke 3500. Die dingen zijn echt niet kapot te krijgen. Pas na een jaar of 10 beginnen de knopjes te reutelen en te pruttelen, en dan is het een kwestie van een paart tientjes om de potmeters te vervangen. maar verder gaat er bizar weinig kapot aan die dingen.

** let op.. dit is bij " normaal " gebruik **

Plus dat je een buizenvoorversterker hebt, die heerlijk warm is. En hoewel de hartke 3500 " slechts " 350 watt bied, is ie verdomd luidruchtig ! :D

Bleak
31 januari 2004, 12:12
en waar zou ik dan een hartke 3500 kunnen vinden?? op de site van muziek productief staat een behringer 300 watt oor 222 euri!

die werd me al aangeraden omdat iedereen die mij kent wel weet dak nooit geld heb :)

MuNKeY
31 januari 2004, 12:34
heeft behringer eigenlijk wel cabinets die voor bass gebruikt kunnen worden ??

ik zag namelijk deze staan : ULTRASTACK BG412S

en das een 4x12 cab .... en kost maar 250 euro ofzo .... dus voor iemand die binnenkort zijn 1e amp gaat kopen zou dit mooi zijn

Chris Wolstenholme
31 januari 2004, 12:55
die is net gepresenteerd volgens mij op de namm, right?

soapwater
31 januari 2004, 13:03
Behringer heeft geen bas-cabinets. Bouw er zelf één is de boodschap...

Chris Wolstenholme
31 januari 2004, 13:38
nou volgens mij is er 1 gepresenteerd,

tis anders wel nuts, een gitaar cab, geen gitaar top, een bastop, geen bascab :-?

Anavrin
31 januari 2004, 14:01
Ja, dat van die Ultrabass kan ik bevestigen, maar ik gebruik die functie zelden of nooit, want bij de aanslag van E en A-snaar, is dit zeker een waardeloze sound. Ik gebruik hem in 1 van onze nummers, waar dit bij het spelen op de G-snaar een extra diepte en ondersteuning geeft. Die shape-knop is wel een echte handigheid. Hij staat bij mij altijd op 12uur (midden). Dit is niet het eerste apparaat dat ik van Behringer koop, en ik kan zeggen dat we er waarschijnlijk nog wel van gaan horen in de toekomst. (De Actieve monitors en Mengtafels zijn ook wel best te pruimen)

Greetz

http://users.skynet.be/fa500290/amp/amp.htm
zeg, op die foto, welk model schoenen hebben er in die Globe doos gezeten, want als dat type Option of Optional is, dan wordt ik gek, hebben we allebei dezelfde amp, en ook nog dezelfde schoenen :lol: Die Shape knop is inderdaad super, hij staat bij mij ong op 2 uur, en dan staat "Deep" ook nog aan

Ruud
31 januari 2004, 14:59
Hmm...

vind hier toch wel altijd een beetje heel erg een HA3500 promotors forum....

.. als ik er eens een tegenkom gaak hem echt eens proberen, want als ik al die grote verhalen hoor... maja, ben wel kritisch....

Bleak
31 januari 2004, 16:09
en de hartke ha4000 dan? is 1 stapje duurder dan de ha 3500 ik heb hem 2e hands gevonden voor 500 euro maar dan zit er ook nog een box van hughes en kettner bij.