PDA

View Full Version : Respect voor metallica



mazzel
30 januari 2004, 12:03
ik bedoel, kijk nou naar metallica JAJA Ik weet hier wordt oneindig over geschreven maar toch

als je kijkt hoe zij begonnen zijn, moet je wel echt lef voor hebben en goed weten hoe je alles aan moet pakken.

fuck de maatschappij fuck school werk ik ga rocken! en goed ook! dat zie je niet veel gebeuren. en dan heb ik het nog niet eens over hoe knap ik het vind dat ze dan op zo'n jonge leeftijd zulke goede muziek schrijven met name james -- dus de schema's bedenken, de teksten schrijven eigen stijl ontwikkelen, de techniek onder de knie krijgen en spelen en zingen tegelijk!

hoe denken jullie daarover? zit ik helemaal verkeerd? is het bijv. heel gemakkelijk of zo om zulke strakke goede nummer te bouwen en zulke goede teksten erbij te schrijven en zo'n band op te richten en wereldberoemd te worden? you tell me

Ibanez
30 januari 2004, 12:31
hmmmmja

Harry
30 januari 2004, 13:40
nee hoor, je zit niet verkeerd. Maar hetzelfde geldt voor al die andere 319.874,4 bands die op dit forum worden genoemd.....

Fuhgawz
30 januari 2004, 15:06
...en zulke goede teksten erbij te schrijven...
:lol: hahahahaha!!
Nee serieus, de mensen schrijven leuke gitaarstukken maar van tekstschrijven hebben ze geen kaas gegeten.

The Mule
30 januari 2004, 15:09
als je kijkt hoe zij begonnen zijn...

Precies, en nou even goed blijven kijken :o totdat je ziet wat ervan overgebleven is!

Negative K3 fan
30 januari 2004, 16:40
inderdaad the mule!

schaap
30 januari 2004, 17:29
als je kijkt hoe zij begonnen zijn...

Precies, en nou even goed blijven kijken :o totdat je ziet wat ervan overgebleven is!
Dit is echt een van de beste opmerkingen die ik tot nu toe heb gelezen :lol:
Maar och, vroeger deden zoveel bands wat Metallica deden, ze hadden ook gewoon geluk. Veel albums zijn ook nog cool en hoor je echt geen gezeik over hoor :-?
Als iemand een topic maakt over And Justice For All hoor je echt weinig mensen klagen (misschien wat bluesvreters :evil: :razz: )

slayurrr
30 januari 2004, 18:34
Er zijn wel meer bands zoals metallica waar we respect voor moeten hebben.
Maarja, het is vaak zo dat ze het op den duur verneuken na veel succes...

Pegasus
30 januari 2004, 20:22
Respect heb ik voor al m'n medemensen, dus ook voor de heren van Metallica, maar ik vind de muziek die ze nu maken gewoon bagger.

Swan
30 januari 2004, 20:49
god altijd dat gezeik over Metallica al die kutkindjes van 15 die alleen maar riffjes van metallica kunnen spelen ik word er doodziek van

slayurrr
31 januari 2004, 00:20
Laat ze... wat doe je eraan?

Pegasus
31 januari 2004, 16:14
god altijd dat gezeik over Metallica al die kutkindjes van 15 die alleen maar riffjes van metallica kunnen spelen ik word er doodziek van


Dan neem je toch een aspirientje...

Fuhgawz
31 januari 2004, 16:30
god altijd dat gezeik over Metallica al die kutkindjes van 15 die alleen maar riffjes van metallica kunnen spelen ik word er doodziek van
Ze moeten toch ergens beginnen!?

fuck nu-metal
1 februari 2004, 19:10
god altijd dat gezeik over Metallica al die kutkindjes van 15 die alleen maar riffjes van metallica kunnen spelen ik word er doodziek van

:???:

En waarom dan wel?

robpeters87
15 februari 2004, 20:18
god altijd dat gezeik over Metallica al die kutkindjes van 15 die alleen maar riffjes van metallica kunnen spelen ik word er doodziek van

Eej no offence tege dat soort mense zo ben ik ook begonne... niet dat k nu een of andere virtuoze supergitarist ben maar die simpele riffjes van metallica rocken nog steeds wel gigantisch.... de eerste de beste die dat de master of puppets riff van metallica afkraakt, vreet k de gitaar van op...... zwaar respect voor het metallica van toen nu vind k ze zwaar min der maar iedereen ze eige menig.......

schaap
15 februari 2004, 23:30
de eerste de beste die dat de master of puppets riff van metallica afkraakt, vreet k de gitaar van op...... zwaar respect voor het metallica van toen



maar iedereen ze eige menig.......
:roll:

birt
16 februari 2004, 09:48
heyhey, riffjes van metallica vind ik best wel moeilijk hoor, the call of ktulu kan ik nog steeds niet spelen :-?
het hangt er gewoon van af waar je mee begint als gitarist, en wat je zelf moeilijk vind of niet

marc_o
16 februari 2004, 13:32
Blijft natuurlijk een feit dat ze verschrikkelijk belangrijk zijn geweest voor de ontwikkeling van de Metal, en ze hebben erg goede albums afgeleverd met voor mij dan, Ride the Lightning, Master of Puppets, Justice for All en zelfs the Black album, allemaal erg goed, maar wat ze nu doen vind ik persoonlijk niet meer zo interessant.

ssj3goku
22 februari 2004, 18:24
Metallica heeft gewoon veel invloed gehad, en alle oude albums van hen RuleN! Tjah helaas vind ik dat laatste album niet echt geweldig :(
Btw, Arnhem was GAAF! James zong goed, alle solo's gingen goed...gewoon VET! :-D

Oh en ik ben ook begonnen met MetallicA, (ik speel het nu nog :P ) en ik vind het vette kick-ass riffs...Zeker nu ik ook makkelijke Creeping Death kan spelen :D Voor de mensen die net beginnen met gitaar spelen....Succes!

marc_o
23 februari 2004, 01:10
Ga dan nu maar verder met Blackened, thuis is dat allemaal wel goed te doen, maar dan nog met drummer die weet wat ie doet, gelukkig hebben we die, het is altijd ons opwarmertje bij repetities.
Dit overigens tot grote ergenis en verbazing bij de rest van de band, aangezien we lichte rock spelen in de trent van Coldplay en counting Crows, hehehehe, maar de drummer en ik hebben jarenlang vette metal samen gedaan in een andere band.

Anders Destium
23 februari 2004, 12:36
Ik heb mezelf ook gitaar aangeleerd met Metallica, dat is trouwens nog steeds het enige dat ik kan spelen :oops: . Dus Swan, BEDANKT :evil: :lol:

Wat Swan bedoelde volgens mij was het volgende (amateurpsychologie is de BOM!):
Als je alleen maar Metallica kent en helemaal niets anders kun je onmogelijk oordelen over andere muziek en wek je bij sommige mensen irritatie op. Uit het verhaal van die knakker blijkt duidelijk dat hij niet op de hoogte is van het reilen en zeilen in de metalwereld, ik heb persoonlijk meer respect voor een band als Sepultura als we het toch gaan hebben over afkomst.

Het verhaal van de topicstarter kan net zo goed opgaan voor elke willekeurige andere band...

Ohzoso
23 februari 2004, 20:46
persoonlijk heb ik alleen maar respect voor Kill em All, Ride the
Lightning en Master of Puppets, de rest is bagger. Tot en met Master of Puppets zat er echt een stijgende lijn in, echt een band met impact en dan heb ik het alleen over het studiowerk. Live zijn ze nooit geweldig geweest, maar ze waren wel hard en heavy. Daar teren ze nu nog op.

Als ik zoiets hoor van "die en die keer was hij goed bij stem" of "de solo kwam er goed uit"..........nouja, sorry hoor GEEN RESPECT!!!

Als een band zo`n 85 a 90% van zijn optredens goed verzorgd (dus muzikaal gezien) dan verdienen ze naar mijn mening respect. Metallica mag blij zijn als ze de 30% halen.

Een troost voor de ware Metallicafan: Er zijn gelukkig bands die nog minder presteren.

Surferboy
24 februari 2004, 18:52
Metallica heeft gewoon veel invloed gehad, en alle oude albums van hen RuleN! Tjah helaas vind ik dat laatste album niet echt geweldig :(
Btw, Arnhem was GAAF! James zong goed, alle solo's gingen goed...gewoon VET! :-D

Oh en ik ben ook begonnen met MetallicA, (ik speel het nu nog :P ) en ik vind het vette kick-ass riffs...Zeker nu ik ook makkelijke Creeping Death kan spelen :D Voor de mensen die net beginnen met gitaar spelen....Succes!
EEEEEEEEEEEEEH!! *Smashes the wrong-button* De solo's gingen niet helemaal goed hoor.....Kirk ging een paar keer mis...(heb de bootleg op mijn pc staan dus ik weet het heel zeker)

Axl Rose
24 februari 2004, 19:44
Ik snap eigenlijk nooit waarom mensen erover vallen als iemand een paar foute noten er doorheen jast. Ik bedoel, lekker boeiend. Als de performance maar goed is.

:razz:

Man
26 februari 2004, 00:08
er zijn nog duizenden andere bands die het zelfde hebben maar niet worden gewaardeerd, zo bijzonder zijn ze niet hoor als je ze vergelijkt,
ik heb zlef een tijd nodig gehad om aan die toen voor mij zo saaie stem te wennen maar ik kan he tnu wel waarderen.