PDA

View Full Version : Rio Grande Pick-ups



peveo
30 januari 2004, 09:38
Wie heeft er ervaring met de Muy Grande Pu,s van Rio Grande?

Ik wil in een strat de Seymours die ik er ooit in heb gezet vervangen door anderen pu,s. De typische strat sound is een beetje weg . ( SSL5T in brugpos. Aps2 in middle en SSl5 in neck pos.)
Ik heb in een andere strat John Suhrs gezet en die klinkt erg lekker maar ik wil de Seymour strat voorzien van pu,s die wat meer ballen hebben als de suhrs om wat meer scheur te krijgen.
Ik hoor goede verhalen over die Rio,s en vraag me af of ik dan voldoende scheur krijg maar toch de twangle sound kan behouden als ik in de tussenstand schakel en dat het hals element toch genoeg warmte blijft geven zonder al teveel oemph.

Wie heeft ze al in zijn strat zitten en hoe heb je ze gekocht, kan je ze hier in Ned. bestellen of moet dat via de site van Rio grande.


Thanks,

Peter

Negative K3 fan
30 januari 2004, 17:45
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=537116 lees dit topic eens door, staat misschien wel wat interessants tussen!

Trigger
15 mei 2004, 17:10
O.K., ik ben bassist dus kan niets zeggen over de strat-pu's.
Maaaar ik ben zeer tevreden over de Vintage for Jazzbass PU's van Rio Grande en heb op dit moment een Muy Grande for P-Bass PU onderweg.
Wat ik merk is dat de output wat hoger is dan gemiddeld en dat de PU's 'meewerken' zoals dat hoort: bij hardere aanslag gaan ze voor een hele vuile en lichtelijk overstuurde tone, terwijl je zonder volume-aanpassing ook een subtiele klank kunt krijgen. Zoals ene goede tube-amp kan reageren op je speelstijl doen deze elementen dat ook. Als je dat zoekt is het errug fijn!